Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbbs
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-06 19:33
Beste,

Ik ben op zoek naar een vervanger van mijn HP Probook 650G2. Die staat op de zaak en is afgeschreven. Ervoor had ik een HP 6570b. De reden waarom ik voor HP koos is dat zij nog de enige zijn met een seriële poort.
Nu begrijp ik dat de moderne usb-to-serial converters best ok zijn en ik dus mijn switchen en firewalls nog altijd zou kunnen beheren. Als er suggesties zijn voor zo'n serial-to-usb mag je ook gerust laten weten.

Ik heb het niet meer zo voor de nieuwe generatie HP Probook 650 laptops. De zilvere behuizing vind ik wat goedkoop en plastiek en de touchpad vind ik heel flaky aanvoelen.

Gebruik: firefox browser met 20-30 tabs open, Outlook, powershell ise, en het draaien van enkele hyper-v vm's.

Mijn huidige Probook heb ik voor 850-900 euro kunnen kopen maar wil eventueel wel wat meer uitgeven deze keer. Voorwaarde is dat het een 15,6" toestel moet zijn (wegens geen mogelijkheid voor een extern scherm). De laptop doe ik dagelijks mee naar mijn klanten dus lightweight is zeker een must. Huidige probook weegt 2,22kg.

CPU minimaal i5, min 8GB RAM, bij voorkeur 12 of 16. SSD 256GB lijkt mij voldoende, 512GB zou heel comfortabel zijn.

Tot een maand terug was ik vrij zeker dat mijn opvolger een Dell Latitude E5590 zou worden daar ik bij mijn klanten er al enkele heb vast gehad, maar onlangs leerde ik de Lenovo Thinkpad (T en X1) kennen en het goede keyboard en de uitbreidbaarheid en service-ability vind ik een grote pro. Ik hou ook wel van de sturdyness en de zwarte look van deze toestellen. Belangrijk is wel dat het toestel een goede touchpad heeft die met één hand is te bedienen. Ik zal geen touchpoint gaan gebruiken.

Heb dus mijn oog laten vallen op de T580 maar zie dat de specs niet meer zo nieuw zijn. Niet dat een must is, maar als je dan toch meer centen uitgeeft voor een laptop mag hij gelijk up-to-date zijn. Ik weet dat in maart nog een T590 in Europa wordt gelanceerd maar die heeft dan gelast memory en een niet verwisselbaar toetsenbord. Vooral dat laatste vind ik wel minder daar ik ooit wel twijfel om mss wel eens qwerty te proberen ipv azerty (ben een Belg :)). Ik had veel liever een Europese standaard gezien. Qwerty leek mij een goede standaard te zijn daar je ook zonder shift cijfers kan gebruiken.

Verder is mijn droom toestel misschien wel de X1 Extreme. Specs zijn meer up-to-date maar dan heeft dit toestel wel een dgpu die voor mij niet echt nodig is. Daardoor zal je wel een meerprijs betalen van enkele 100 euro's lijkt mij.

De Probook 650G2 kan best nog even mee. Misschien kunnen er mensen mij tips geven over wanneer ik best koop en waar ik dit best doe.

Het liefst zou ik mijn budget onder de 1500 euro excl btw houden, maar met de X1 Extreme zal dat wellicht net niet lukken..

Alvast dank voor het lezen en het meedenken! Ik houd het draadje alvast up-to-date wat het uiteindelijk wordt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven Paul
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-04 12:41
Ik zit een beetje met hetzelfde, ik werk nog op de HP 6570b (2 stuks) die een keer aan vervanging toe zijn.
Ik vraag me af wat de meerwaarde is van een Lenovo T590 t.o.v. de goedkopere Lenovo E590.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbbs
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-06 19:33
Steven Paul schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 23:02:
Ik zit een beetje met hetzelfde, ik werk nog op de HP 6570b (2 stuks) die een keer aan vervanging toe zijn.
Ik vraag me af wat de meerwaarde is van een Lenovo T590 t.o.v. de goedkopere Lenovo E590.
Kwaliteit van de componenten I guess, mogelijkheid tot on-site warranty ed, ik denk dat je ze als volgt moet vergelijken:

HP 250 met Lenovo E590
HP 450 met Lenovo L590
HP 650 met Lenovo T590
HP 850/1050 met Lenovo X1 Extreme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-03 18:43
Steven Paul schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 23:02:
Alles is net minder, Win10 Home + 1Y carry in garantie versus Win10 Pro, 3Y Next business day on site.
Lijkt weinig maar daar hangt een stevig prijskaartje aan.
Componenten misschien niet zo anders.