Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EW93
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-03 14:48
Ik zoek een?
Versterker

Wat is je budget?
<100 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
mijn zelfgebouwde boekenplankspeakers aan te sturen. Ik ga deze speaker/kit maken en ik zoek daar een versterker bij

Wat heb je zelf al gevonden?
https://www.amazon.com/Le...28832011&s=gateway&sr=8-1
Deze heb ik al gevonden, alleen zijn de verzendkosten relatief hoog.

Welke vragen heb je hier nog over?
Heeft iemand nog een andere budget/mini versterker die hij/zij mij kan aanraden?

[ Voor 3% gewijzigd door EW93 op 09-03-2019 15:49 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:52
Op https://www.amazon.de wordt deze ook aangeboden met gratis verzending. Andere merken versterkers met tripath chips zijn bijvoorbeeld SMSL, Topping en Dayton audio, met alle drie heb ik goede ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-10 12:31
Als je een beetje handig bent kun je ook zelf een “gainclone” bouwen, voor nog geen 50,- ben je klaar aan onderdelen en er is geen versterker te vinden in die prijsklasse die beter presteert.

Er zijn kits te koop van de gainclone of volledig gebouwd (wel duurder). Genoeg te vinden op Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:48
Moet het per se klein zijn of is groot en goedkoop ook goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
Goed punt @nineball
Ik zag net deze op MP, niet groot maar een prima versterker: http://link.marktplaats.nl/m1378533754
Echt heel veel beter dan het ding van Amazon met z’n externe voedinkje (die de 20W rms waarschijnlijk niet eens haalt, 10+10W met 99% vervorming)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EW93
@martyw Hartelijk dank! Op zoiets hoopte ik :p

@bernardV Ik ben redelijk nieuw in het HIFI wereldje, als ik aan de hand wordt genomen kan ik zo'n bordje nog wel aan elkaar solderen, maar dan heb ik dus een open plankje? moet ik daar dan nog een behuizing voor maken of is dit om een speaker actief te maken? Als ik die kit bekijk zie ik ook geen in- en output, hoe zit dat?

@nineball Ik sta open voor alles (hoewel ik het liefst niet de standaard maat heb). Ik had het idee met die kleine dat ik 'm onder m'n bureau kon plakken, makkelijk te bereiken en enigszins weggewerkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:48
Ik weet niet hoe weinig ruimte je hebt maar dit soort versterkers haal je voor een paar tientjes bij de kringloop. Deze had 1 schakelaar die kraakte, schoongemaakt en speelt nu perfect. 10 kilo audiogeluk.

Afbeeldingslocatie: http://www.poolfoto.nl/links/sonyf470small.JPG

[ Voor 11% gewijzigd door nineball op 09-03-2019 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
bernardV schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 17:08:
Goed punt @nineball
Ik zag net deze op MP, niet groot maar een prima versterker: http://link.marktplaats.nl/m1378533754
Echt heel veel beter dan het ding van Amazon met z’n externe voedinkje (die de 20W rms waarschijnlijk niet eens haalt, 10+10W met 99% vervorming)
Niet iedereen is het met je eens over de kwaliteit van versterkers als de Lepai, zie hier bijvoorbeeld de mening van de audiophiliac :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babananana
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-10 17:51
Welke audiobronnen wil je ermee gebruiken? Ik heb een jaar geleden een nieuwe versterker gekocht, en kwam erachter dat er digitale versterkers bestaan. Dit lijkt op een Class D versterker, maar dan zonder de analoge inputs. In plaats daarvan worden digitale inputs direct versterkt, waardoor je geen ruis vanuit de input meer hebt.

Wat achtergrondinfo: https://www.qobuz.com/nl-...-digital-amplifiers178041

Deze heb ik toen gekocht, en nog geen moment spijt van gehad: https://www.aliexpress.co...er-24Bit/32626361564.html
Klinkt echt goed voor dat geld, en ik gebruik toch alleen maar digitale inputs.

Inmiddels is er een nieuwere versie zo te zien:
https://nl.aliexpress.com...ut-80W-2/32428321556.html

[ Voor 31% gewijzigd door babananana op 09-03-2019 23:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DOK
  • Registratie: December 2008
  • Niet online

DOK

Als je wat kleins zoekt met wel een aardig goed geluid, dan kan je op marktplaats bijvoorbeeld ook een NAD L75 zoeken. Heeft ook meteen een interne DAC, mocht je er iets digitaals op willen aansluiten (chromecast, pc etc). Zou wel moeten lukken voor ongeveer 100 euro.

[ Voor 38% gewijzigd door DOK op 10-03-2019 00:10 ]

Dein Atem kalt, das Herz in Flammen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
martyw schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 23:03:
[...]

Niet iedereen is het met je eens over de kwaliteit van versterkers als de Lepai, zie hier bijvoorbeeld de mening van de audiophiliac :)
Tja als ik die review lees zie ik niet heel anders dan wat ik zei. Daar wordt ook aangegeven dat hij het prima doet op laag tot middel volume. Bij de film/serietest spreekt hij over “budget soundbars die het niet veel beter doen” dus daar het vergelijk dat een budget soundbar beter is, maar nauwelijks.. alleen wel het budget segment.
Ik geloof direct dat er weinig betere versterkers zijn voor die nieuwprijs, maar ga je zoeken op de tweedehandsmarkt zul je heel veel betere vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
Met deze Lepai versterker bouw je geen systeem voor feesten en partijen, dat is duidelijk. Topicstarter geeft aan een paar goedkope near-field monitors te gaan bouwen van vier en een halve liter, met vier inch woofers, daar komt geen hele diepe bas uit.
Hij hoopt de versterker onder zijn bureau te hangen, en zoekt iets kleins. Als ik op Marktplaats kijk voor versterkers van rond de 35 euro (prijs niveau van de Lepai uit de Topicstart) zie ik vooral hifi versterkers van (ver) uit de vorige eeuw, geen kleine miniversterkers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EW93
Ik ben nu van plan binnenkort een kringloop in te lopen, waar moet ik dan op letten wat goede (of makkelijk te fixen) versterkers zijn? Maar ik weet niet of ik daar ga slagen want met een grote versterker blijft er echt weinig ruimte over op mijn bureau, misschien wel een stok achter de deur 'm goed opgeruimd te houden O-)

Ik denk dat ik voornamelijk via 3.5mm jack ga luisteren.

En om mijn vraag te herhalen over de gainclone; moet daar nog een input/output board en behuizing bij? Of is dit uberhaupt handiger even over te slaan als je niet weet wat je doet (lees: enkel instructies volgen)?

@martyw toch wel confronterend mijn project zo klinisch beschreven te zien :S maar ach, klein beginnen toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2005
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2022
V&A aangeboden: Scythe Kama Bay AMP 2000 Rev.B

Geen verbanden met de verkoper. :-) Maar ik heb deze zelf ook en hij is prima. Ik stuur er Elipson 1303 kasten mee aan. Gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-10 06:24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
EW93 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:02:
Ik ben nu van plan binnenkort een kringloop in te lopen, waar moet ik dan op letten wat goede (of makkelijk te fixen) versterkers zijn? Maar ik weet niet of ik daar ga slagen want met een grote versterker blijft er echt weinig ruimte over op mijn bureau, misschien wel een stok achter de deur 'm goed opgeruimd te houden O-)

Ik denk dat ik voornamelijk via 3.5mm jack ga luisteren.

En om mijn vraag te herhalen over de gainclone; moet daar nog een input/output board en behuizing bij? Of is dit uberhaupt handiger even over te slaan als je niet weet wat je doet (lees: enkel instructies volgen)?

@martyw toch wel confronterend mijn project zo klinisch beschreven te zien :S maar ach, klein beginnen toch? :)
Het was niet naar bedoeld :)

Als je iets tweedehands gaat bekijken: let er dan op dat er geen bijgeluiden uit de speakers komen als je aan de volumeknop draait, of hem heel hard zet zonder iets af te spelen, en dat links en rechts even hard klinkt. Ook moet er geen bijgeluid komen uit andere knoppen, zoals bas, treble, bronkeuze, etc. Let op de staat, is hij vuil van bijvoorbeeld nicotineaanslag of stoffig dan wil dat ook wel eens problemen geven. Let op het merk, bekende merken zoals Sony, Philips, Technics, etc. gebruiken vaak betere kwaliteit componenten dan goedkopere merken.
Pagina: 1