Toon posts:

Welke gamers monitor beste prijs/kwaliteit verhouding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

Na vele bezoeken en uit één lopende adviezen van diverse verkopers ben ik nog niet veel verder gekomen.
Ik zit in dubio tussen twee type monitoren en twee monitor setup opties. Optie A is met één monitor en optie B met twéé monitoren. Grootste verschil is dat optie A met G-Sync is uitgevoerd en 244Hz en optie B is uitgevoerd met 144Hz maar dan keer twee stuks.
De voorkeur ligt wel naar twee monitoren, alleen omdat ik een Nvidia kaart heb vroeg ik mij af of ik beter voor een G-Sync model kan gaan. Graag hoor ik jullie meningen!

Mijn videokaart: pricewatch: EVGA GeForce GTX 1070 SC GAMING ACX 3.0

Optie A: 1x pricewatch: MSI Oculux NXG251R Zwart

Opti3 B: 2x pricewatch: MSI Optix MAG241C Zwart

Dank alvast voor de moeite!

Alle reacties

• Jean-henri
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 05-05-2021

Jean-henri

Henk de steen joins the fight

optie B: tegenwoordig hebben nvidia kaarten ook ondersteuning voor Freesync met de nieuwste drivers (417.71)

• NakedDutchy
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-12-2025
Ik ben op dit moment ook opzoek naar een monitor en ben ook de MAG241C tegen gekomen. Alleen lees ik er niet zulke goede berichten over. Kleuren schijnen niet zo mooi te zijn en lastig te calibreren.

Wat betreft Nvidia icm Gsync: inmiddels werkt Freesync ook met Nvidia kaarten, er zijn er inmiddels een paar officieel bevestigd door Nvidia, en de community heeft er ook een hoop getest:
Overzicht Freesync monitoren die werken met GSync

Ik heb zelf een oog op deze: pricewatch: Iiyama G-Master GB2560HSU-B1 Zwart
Die komt goed uit de test bij HWI.

Verwijderd

Topicstarter
NakedDutchy schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 13:46:
Ik ben op dit moment ook opzoek naar een monitor en ben ook de MAG241C tegen gekomen. Alleen lees ik er niet zulke goede berichten over. Kleuren schijnen niet zo mooi te zijn en lastig te calibreren.
Hmm, dank voor je bericht. Kun je me aangeven waar deze info vermeld staat?
Volgens de specs lijkt het me een goed scherm.
Maargoed. Als de kleurverhouding dermate slecht is heb je er weinig aan. Ik ben al vaker trouwens gewezen naar de Iiyama schermpjes. Schijnen inderdaad wel goed te zijn. Ik blijf deze topic nog even goed volgen. Wie weet meer mensen met ervaringen?

• NakedDutchy
onder andere op Tweakers en Reddit word er veel over ghosting/inputlag gesproken. En ik lees eigenlijk overal wel dat de kleuren standaard niet helemaal in orde zijn, dat geeft op zich niet als je hem zelf kan kalibreren. Maar ik werd minder enthousiast van dit scherm dan dat ik was toen ik hem voorbij zag komen. Ik ben juist wel MSI fan, vaak vanwege het zwart/rood.

https://nl.hardware.info/...g-responstijd-en-inputlag

Hier staat de test waar bovengenoemde Iiyama in voorkomt plus nog wat andere schermen ter vergelijking. Misschien zit daar ook nog wat tussen?

Wat ga je eigenlijk voornamelijk doen met de schermen? Wat zijn je eisen?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm. En is de liyama ook g-sync compatible?
Of is dat één grote fop? Ik vraag het me echt af.
In hoeverre moet ik freesync/G-sync in de gaten houden?

Ik ga voornamelijk gamen. De eisen zijn dat hij minimaal 144Hz moet zijn en met een respondtijd van 1ms. En liefst twee schermen van ong. 24 inch.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2019 23:05 ]

• NakedDutchy
De Iiyama is alleen freesync compatible, maar staat in de lijst dat die ook compatible is met Nvidia gpu's. Dus jouw 1070 werkt met freesync op deze monitor. Ik heb hem inmiddels besteld om te testen. Ik laat je wel weten hoe die bevalt.

De MSI die jij wilt is trouwens VA, de Iiyama is TN. Met VA heb je meer ghosting dan TN.

Update: @Jorian de Iiyama heb ik paar uur getest vanmiddag. Kleuren uit of the box zijn oke, heb een andere optie gekozen en contrast wat verminderd om beetje in de buurt te komen van mijn IPS scherm en dat is aardig gelukt.

En wat een verschil met 60hz! O+ Apex speel ik met 120-145fps en het is echt genieten! Ik wil niet meer terug. Dit is net zo'n gevoel als toen je voor het eerst een game opstartte met je ssd _O-

Qua ghosting nog niet veel gemerkt en nogmaals de kleuren zijn netjes. Kijkhoeken ook niet slecht, al zie je wel degelijk verschil als je van boven naar beneden kijkt bijvoorbeeld, maar niet storend. Ik heb freesync nog niet eens getest en alle andere opties geprobeerd. Maar nu al een aanrader. 1080p op 24" is prima te doen, ben blij dat ik geen 27" 1080 hebt gekocht

[ Voor 54% gewijzigd door NakedDutchy op 11-03-2019 18:04 . Reden: Update ]

Pagina: 1