Windows draait door met meerdere hdd’s

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Als ik meerde externe usb hdd’s op mijn laptop aansluit krijg ik gekke dingen:

De paden van de hdd’s worden opeens veranderd en doorelkaar gehaald en de bestanden van de ene schijf komen op de andere te staan. Waar gaat het mis?

Ik had een tijdje geleden windows geformatteerd, maar dat was geen oplossing.

Windows 10

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Sorry, maar door je post dacht ik echt dat dit je eerste post op het forum is :o

Wees eens iets concreter. Wat gebeurt er precies en hoe uit zich dat? Wat vind je in de event logs? Wat staat er op de USB-disks? Al een malware scan gedaan? Processen in Task Manager gecontroleerd? Wat zie je in de disk manager (diskmgmt.msc)?

Dikke tip: Gewoon niet eigenwijs dat formulier weghalen dat er staat als je het topic opent. Gewoon die vragen beantwoorden. ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Room42 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 12:22:
Sorry, maar door je post dacht ik echt dat dit je eerste post op het forum is :o

Wees eens iets concreter. Wat gebeurt er precies en hoe uit zich dat? Wat vind je in de event logs? Wat staat er op de USB-disks? Al een malware scan gedaan? Processen in Task Manager gecontroleerd? Wat zie je in de disk manager (diskmgmt.msc)?

Dikke tip: Gewoon niet eigenwijs dat formulier weghalen dat er staat als je het topic opent. Gewoon die vragen beantwoorden. ;)
sorry je hebt gelijk, maar ik kon het probleem niet snel vinden op google en eerlijk gezegd vind ik het een beetje moeilijk om het te omschrijven.

ik heb een download map op een van die schijven deze haalt bestanden binnen, deze is continue aangesloten op mijn laptop. zodra ik een andere hdd sluit, krijg ik allemaal foutmeldingen bij die downloads en de downloads/bestanden vestigen zich opeens op de andere schijf en alles begint vanaf 0% te downloaden, dus helemaal opnieuw.

zeg maar station D wordt opeens E en andersom. ik ben geen techneut op dit gebied.

[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 09-03-2019 12:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Heb je soms zo'n USB drive letter manager draaien? Standaard zal Windows namelijk niet zomaar een letter weghalen bij een al aangesloten disk. Dan komt de tweede disk gewoon op de eerstvolgende vrije letter terecht.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Gewoon een keer de tijd nemen om al je schijven fatsoenlijk te mappen (en van een (EIGEN) schijfletter te voorzien).
Een keer een beetje werk, en daarna is je probleem weg.

Sowieso, als je met meerdere USB-schijven aan de gang moet gaan, is het misschien de moeite waard om aan een NAS te gaan denken ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Room42 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 12:29:
Heb je soms zo'n USB drive letter manager draaien? Standaard zal Windows namelijk niet zomaar een letter weghalen bij een al aangesloten disk. Dan komt de tweede disk gewoon op de eerstvolgende vrije letter terecht.
nee, dat heb ik niet.
Jester-NL schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 12:30:
Gewoon een keer de tijd nemen om al je schijven fatsoenlijk te mappen (en van een (EIGEN) schijfletter te voorzien).
Een keer een beetje werk, en daarna is je probleem weg.

Sowieso, als je met meerdere USB-schijven aan de gang moet gaan, is het misschien de moeite waard om aan een NAS te gaan denken ;)
het wazige is, dat ik dit al heb gedaan...

[ Voor 39% gewijzigd door Farabi op 09-03-2019 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Hmm, misschien is dat dan juist de oplossing :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
nas is geen oplossing voor mij. de 2e schijf gebruik ik voor mijn documenten en wordt dus weinig gebruikt. ik heb een usbtje hangen in een van de poorten voor mijn draadloze muis en toetsenbord, zou dit het probleem kunnen zijn? (lijkt mij niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Per ongeluk 2 schijven dezelfde driveletter gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 12:57:
Per ongeluk 2 schijven dezelfde driveletter gegeven?
Nee, ook niet. Moet ik apart een chipset driver ofzo installeren? Ik heb verder helemaal geen drivers geinstalleerd handmatig. Ik heb het aan windows overgelaten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hamazaki schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 12:11:
Als ik meerde externe usb hdd’s op mijn laptop aansluit krijg ik gekke dingen:

De paden van de hdd’s worden opeens veranderd en doorelkaar gehaald en de bestanden van de ene schijf komen op de andere te staan. Waar gaat het mis?

Ik had een tijdje geleden windows geformatteerd, maar dat was geen oplossing.

Windows 10
opslag terugbrengen naar één ext. HD.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:46
Geef gewoon eens handmatig je verschillende schijven letters.

'X' voor je downloadschijf, en 'Z' voor je andere.
Dan moet het probleem opgelost zijn.
(wel even opnieuw aangeven waar je dingen opgeslagen wilt hebben in de diverse programma's)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanteBeth
  • Registratie: Juni 2015
  • Nu online
I.p.v. Afsluiten eens kiezen voor Opnieuw Opstarten. Dan worden aangesloten apparaten opnieuw geïnitialiseerd. Hoe ziet het er dan uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Ik heb mijn de paden opnieuw toegewezen. Kijken wat er gebeurt. Dit probleem gebeurt soms trouwens, het is niet zo dat ik het altijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
update: na het toewijzen, nu alweer dezelfde fout. zou er iets met de hardware zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik heb zelf eigenlijk nog steeds geen goed beeld bij het probleem. Ik zou graag eens een overzicht van de diskmanager zien en wellicht wat "dir's" in cmd of powershell met voor- en na-situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Room42 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 16:51:
Ik heb zelf eigenlijk nog steeds geen goed beeld bij het probleem. Ik zou graag eens een overzicht van de diskmanager zien en wellicht wat "dir's" in cmd of powershell met voor- en na-situaties.
hoe doe ik dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:56

DarkSide

theres no place like ::1

Hoe heb je je paden opnieuw toegewezen?
heb je dit in diskmanagement gedaan?
https://www.howtogeek.com...a-usb-drive-in-windows-7/

Verder kun je gewoon screenshots maken en deze hier uploaden.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
DarkSide schreef op zondag 10 maart 2019 @ 16:55:
Hoe heb je je paden opnieuw toegewezen?
heb je dit in diskmanagement gedaan?
https://www.howtogeek.com...a-usb-drive-in-windows-7/

Verder kun je gewoon screenshots maken en deze hier uploaden.
yep, met schijfbeheer zoals op de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:05
Dit lijkt op een "Disk Signature Collision".
https://neosmart.net/wiki/disk-signature-collision/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:46
Hamazaki schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 19:12:
Ik heb mijn de paden opnieuw toegewezen. Kijken wat er gebeurt. Dit probleem gebeurt soms trouwens, het is niet zo dat ik het altijd heb.
mss wel als disk 1 na disk2 aangesloten wordt, en andersom niet?
Room42 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 16:51:
^^.
Staan gelijknamige mappen op de verschillende schijven?
Welke paden worden veranderd?
Welke bestanden (geschreven door welke programma's)worden op de andere disk geschreven?
eens vanaf nul beginnen, elke situatie per wijziging testen.
- zonder usb disks: welke foutmeldingen krijg je van de diverse programma's die als doelschijf een usb-schijf hebben?
- met downloaddisk foutmeldingen als je probeert te schrijven?
etc

Is met formatteren van de drives mss een driveletter (twee keer dezelfde) toegewezen?
(of wordt dit wel correct overruled door diskmanagement)

[ Voor 15% gewijzigd door Tens op 10-03-2019 18:58 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
even een update na een tijdje:

het is nu overduidelijk dat 1 usb uitgang defect is. als ik de rest gebruik in combinatie met de hdd's doen ze het goed. maar zodra ik er eentje in de defecte steek, krijg ik het probleem opnieuw. waarschijnlijk iets met de raid controller?

bedankt voor jullie hulp iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben de schijven een naam? mss zoekt windows dan op de naam van de schijf.
Pagina: 1