[XBO] Echte surround koptelefoon

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 15:43

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
Ik ga binnenkort samenwonen, dus dan zal ik niet altijd meer ongestoord op mijn 5.1 surround kunnen xboxen. Aangezien ik dat afgelopen 10 jaar gedaan heb, verdrink ik in het aanbod van koptelefoons.

Ik heb een prima stereo koptelefoon die ik op de controller aan kan sluiten. Maar...stereo...ik wil surround. Uit mijn PC dagen herinner ik me dat er koptelefoons waren waar ook fysiek meerdere speakers inzaten om alsnog surround geluid te hebben.

Nu kom ik 2 dingen tegen. Atmos surround en virtual surround sound. Nu klinkt dat "virtual" gedeelte al niet goed. Ik wil écht surround geluid, geen virtual. Maar het lijkt erop dat de meeste headsets dat juist hebben. Ook de duurdere...Is dit dan ook echt met meerdere speakers of is de koptelefoon gewoon stereo en worden er met wat slimme drivers 3d effecten gegenereerd.

Daarnaast heb ik in het verleden ooit een draadloze FM koptelefoon gehad...dat was 1 ruisbedoeling...dat wil ik niet meer. Maar ik zie aan de andere kant niet in hoe een 3,5mm jack plug in de controller surround geluid kan bieden.

Wat zoek ik:
- écht surround geluid
- max 150 euro. liever <100.
- microfoon interesseert me niet ik speel offline.

Kunnen jullie mij wat helderheid verschaffen? Of kan ik beter gewoon mijn HQ stereo koptelefoon inprikken?
Dank alvast!

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:41

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

De drivers zitten allemaal zo dicht op je oor dat het welhaast onmogelijk wordt om echt richtingsgevoel aan dat geluid te koppelen. Wil je echt 5.1 dan zul je bij losse speakers moeten blijven. In een hoofdtelefoon is het blijft het toch een kwestie van "net-niet".

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:18
Het verschilt een beetje per spel, maar ik heb een 'virtuele surround headset voor de PS4... doet prima z'n ding.

Zeker voor het budget dat je stelt, zul je het daarmee moeten doen... als je al een goede virtuele surroundsound headset kan vinden voor 100 euro...

[ Voor 17% gewijzigd door Geronimous op 09-03-2019 15:39 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dolby Atmos werkt wel aardig en kan op elke headset geactiveerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:30
Dolby Atmost headsets wil je bij Plantronics zijn met de Rig series. je krijgt voor je PC Mits Win 10 ook een Dolby code voor.

Betreft Surround beleving kom je daar het beste uit volgens mij.

pricewatch: Plantronics RIG 500 PRO Esports Edition

pricewatch: Plantronics RIG 500 PRO

Buiten Styling en een soort van support plug zijn ze beide hetzelfde.
Heb zelf de Pro, en gebruik die op mijn PC en Ps4.
Esports edition oogt wel mooier.
Maat van mij heeft een Rig 400 is een stuk goed koper en weegt eigenlijks niks.
Helaas geen ervaring betreft geluid op de Rig 400. Heb hem alleen op de kop gehad toen we aan het lunchen waren in de stad. En hij dat ding net besteld had.
Rig 500 Tenminste de versies die ik heb gelink zijn wel iets zwaarder maar wel heel comfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 15:43

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
Psyonara schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 22:15:
Dolby Atmost headsets wil je bij Plantronics zijn met de Rig series. je krijgt voor je PC Mits Win 10 ook een Dolby code voor.

Betreft Surround beleving kom je daar het beste uit volgens mij.

pricewatch: Plantronics RIG 500 PRO Esports Edition

pricewatch: Plantronics RIG 500 PRO

Buiten Styling en een soort van support plug zijn ze beide hetzelfde.
Heb zelf de Pro, en gebruik die op mijn PC en Ps4.
Esports edition oogt wel mooier.
Maat van mij heeft een Rig 400 is een stuk goed koper en weegt eigenlijks niks.
Helaas geen ervaring betreft geluid op de Rig 400. Heb hem alleen op de kop gehad toen we aan het lunchen waren in de stad. En hij dat ding net besteld had.
Rig 500 Tenminste de versies die ik heb gelink zijn wel iets zwaarder maar wel heel comfortabel.
deze is fysek gewoon stereo en dus gelijk aan mijn huidige non-game koptelefoon. Het enige verschil is dat deze gebruik makt avn de dolby atmos software. Die kan ik voor 15 euro in de xbox store kopen en dan heb ik op mijn huidige koptelefoon hetzelfde geluid als de rig500....toch?

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:30
Dan ben je beter af met een Normale Stereo Koptelefoon ala Sennheiser oid. Mits Comminucatie geen issue is.

En koop je een Atmos key in de Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Een goede virtual surround set doet het prima hoor. Ik hoor perfect waar mensen lopen en geluiden vandaan komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Voor positioning met geluid ben je eigenlijk niet echt meerdere speakers nodig als deze zo dicht op het oor zitten. Met een stereo headset en de juiste software is dit prima te doen. Overigens na lang lezen en zoeken lijkt dit de betere oplossing dan die zogenaamde headsets met meerdere speakers in de schaal op jouw oren.

De ATMOS software zou feitelijk met elke stereo headset moeten functioneren. Volgens mij heb je er wel een demo van of kun je het tot een bepaalde periode gratis gebruiken, tenminste dat is/was op de PC wel het geval. Ik zou zeggen kijk daar naar en probeer het uit met jouw heuidige headset.

[ Voor 31% gewijzigd door _Dune_ op 10-03-2019 12:55 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:19
Goede koptelefoon met open klankkast sommige spelen maken geen gebruik van virtual surround.

Akg 701 bijvoorbeeld gebruik ik altijd voor gamen is eigelijks bedoeld voor studio gebruik maar door open klankkast klinkt het heel wijds plus geweldig geluidskwaliteit in tegenstelling tot meeste gameheadset
Pagina: 1