Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schutje45
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 06-05 21:57
Goede dag

Graag stel ik de volgende vraag omdat het mij niet helemaal duidelijk wordt.
Houdt de aanwezigheid van de ZIGBEE onsteuning op de Deco M9 in dat ik de bridge van mijn Philips hue lampen niet hoef aan te sluiten op de centrale unit?
Deze vraag stel ik omdat er maar 1 wan port beschikbaar is op de Deco centrale unit en ik ook er nog een alarmsysteem aan moet hangen.

Mocht dit niet het geval zijn kan ik aan de centrale unit dan een switch hangen zodat ik toch twee externe apparaten aan kan sluiten?

Alvast hartelijk dank.

Beste antwoord (via schutje45 op 09-03-2019 14:21)

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:25
Volgens deze review werkt het maar met beperkingen: https://www.smarthomemaga...plus-smarthome-bediening/

Edit: met @jvanhambelgium dus

Maar dat is wellicht met firmware update opgelost. Ik zou het gewoon proberen en anders idd een switch erachter zetten , dat laatste kan gewoon. Een netgear voor een paar tientjes is aan te raden maar een 5 euro switch van de action zou voor een hue/alarmsysteem ook afdoende moeten zijn

Je kan je hue bridge trouwens ook aan een lan poort van een andere deco satellite hangen die ergens anders in het huis staat. Hoeft niet perse aan de centrale unit

[ Voor 44% gewijzigd door laurens0619 op 09-03-2019 12:24 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-08 21:29
Zo lijkt het wel. De Deco M9 zou gewoon de lampen van HUE kunnen aansturen ja dus zonder aparte HUE Hub.
Ik lees ook dat niet alle HUE-spullen werken (vb geen accessoires zoals dimmers etc) maar de lampen zouden dat wel moeten doen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:25
Volgens deze review werkt het maar met beperkingen: https://www.smarthomemaga...plus-smarthome-bediening/

Edit: met @jvanhambelgium dus

Maar dat is wellicht met firmware update opgelost. Ik zou het gewoon proberen en anders idd een switch erachter zetten , dat laatste kan gewoon. Een netgear voor een paar tientjes is aan te raden maar een 5 euro switch van de action zou voor een hue/alarmsysteem ook afdoende moeten zijn

Je kan je hue bridge trouwens ook aan een lan poort van een andere deco satellite hangen die ergens anders in het huis staat. Hoeft niet perse aan de centrale unit

[ Voor 44% gewijzigd door laurens0619 op 09-03-2019 12:24 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schutje45
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 06-05 21:57
Hartelijk dank voor de info.
Brengt me weer een stapje dichterbij aanschaf.