persoonlijke gegevens op www.locatefamily.com

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draak42
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:10
Beste tweakers,

Zojuist heb ik mezelf eens opgezocht op google. Helaas vond ik toen een website waarop mijn volledige naam, adres en mobiele telefoonnummer te vinden is. De website waar het om gaat is www.locatefamily.com. Ik zit hier niet op te wachten en kan me ook niet echt bedenken waar deze site mijn gegevens vandaan heeft. Volgens www.haveibeenpwned.com komt mijn naam nergens voor in gehackte databases.
Ik wil graag mijn gegevens van deze site krijgen, maar googlen leert me dat je daarvoor een identiteitsbewijs moet opsturen. Geen fijne gedachte bij een nogal discutabele site. Is er een andere manier om mijn gegevens hier weg te krijgen?

Tldr: Hoe komen mijn persoonlijke gegevens op www.locatefamily.com en hoe krijg ik ze weer weg?

Oost west 127.0.0.1 best

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:46
Wellicht iemand die jou gezocht heeft? En voor verwijderen neem contact met ze op zou ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

draak42 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 11:16: en kan me ook niet echt bedenken waar deze site mijn gegevens vandaan heeft.
Jijzelf of een bekende heeft waarschijnlijk een App geïnstalleerd die zo het hele adresboek met deze site gedeeld heeft.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:43
Mijn gegevens staan er ook, maar alleen met een adres waar ik bij de kvk ingeschreven stond, niet mijn privé-adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draak42
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:10
Thanks voor de reacties. De bekende die z'n contacten naar een vage app of site heeft geupload klinkt inderdaad als een logische verklaring.

Om mijn gegevens weg te krijgen, denken jullie dat deze site dan daadwerkelijk de boel verwijderd? Of zien ze dan dat het inderdaad kloppende gegevens zijn en komen de gegevens alleen nog maar op meer plaatsen terug?

Oost west 127.0.0.1 best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felix!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-07 11:35
Als je zoekt naar een naam op die website, staat achter de naam een prullenbakje (helemaal rechts). Als je hierop klikt kun je uit de resultaten gehaald worden.

Zie ook hier: https://www.locatefamily.com/removal.html

[ Voor 15% gewijzigd door Felix! op 09-03-2019 11:40 ]

No one is listening until you fart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emperor
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-07 09:26
Bij mij is de informatie uit domeinregistraties gehaald (daar lijkt de informatie tenminste op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Felix! schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 11:39:
Als je zoekt naar een naam op die website, staat achter de naam een prullenbakje (helemaal rechts). Als je hierop klikt kun je uit de resultaten gehaald worden.

Zie ook hier: https://www.locatefamily.com/removal.html
En daar moet je dan een account voor aanmaken ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felix!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-07 11:35
Jester-NL schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 10:09:
[...]

En daar moet je dan een account voor aanmaken ;)
Dat is niet nodig. Je moet je e-mailadres achterlaten en je naam. Ik heb afgelopen week zo ook mijn profiel op die site verwijderd (ja, ik stond er ook op 8)7 ). Wat ze met die ingegeven gegevens doen is natuurlijk de vraag. Ik denk dat je ook zomaar een ander e-mail kunt opgeven. Ik heb alleenmaar een bevestiging gekregen per mail dat het van hun site verwijderd is (niet alles, de naam staat er nog maar het adres, tel. nummer etc is verwijderd)

No one is listening until you fart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LNDN
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:08
Dit is verschrikkelijk. Ik werd constant gebeld door spam nummers en toen ging ik googlen en kwam ik daar terecht. Er staan echt zoveel mensen op. Is er ook maar iets wat we kunnen doen om die site uit de lucht te halen of alle contact gegevens van AVG landen er uit te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aristo
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Mijn gegevens staan er ook op. Ik heb het formulier ingevuld met het verzoek mijn gegevens te verwijderen. Ik heb nog geen bevestiging gehad.

Ik heb bij de Autoriteit Persoonsgegevens een tip ingestuurd. Geen idee of en wat ze ermee kunnen, maar dan zijn ze er in ieder geval van op de hoogte.

Edit: ik vermoed dat een deel van de data wel eens hier vandaan kan komen: https://www.troyhunt.com/...her-622m-email-addresses/
Dit is de enige die bij mij tevoorschijn komt bij haveibeenpwned.com

Edit 10-08:
Mijn gegevens zijn inmiddels verwijderd (voor zolang het duurt).
Op Reddit kwam ik ook al het een en ander tegen over die website:
https://www.reddit.com/r/...efamily.com&restrict_sr=1

Helaas zijn er blijkbaar nog veel meer van zulke websites ;( :
https://www.reddit.com/r/...ommended_optout_websites/

[ Voor 54% gewijzigd door Aristo op 10-08-2020 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LNDN
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:08
Mijn staat nog steeds erop maar dan onder een andere deel van de website. Dit is echt verschrikkelijk gewoon. Ik ben echt helemaal klaar met dit allemaal en ik ga ook zorgen dat ik mijn echte naam niet meer gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristo
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Nu, twee jaar na de laatste keer dat ik had gekeken, bleken dezelfde gegevens er toch weer op te zijn gezet. ;(

Ik begon weer vreemde spam telefoontjes te ontvangen, wat de aanleiding was om weer even te gaan kijken.

Kennelijk laden ze eens in de zoveel tijd dezelfde (oude) datasets gewoon opnieuw in, zonder rekening te houden met eerdere verzoeken tot verwijdering.

Ik heb opnieuw een verzoek gedaan tot verwijdering. Een dag later waren de gegevens niet meer zichtbaar. Maar dit blijkt dus dweilen met de kraan open... :(
Pagina: 1