Nieuwe 144hz (budget) monitor voor FPS

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NakedDutchy
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-05 15:35
Ik zoek een?
Nieuwe monitor naast mijn huidige scherm. Ik heb nu een 27'' monitor (1440p, IPS, 60hz). Hier ben ik heel tevreden mee. Maar voor first person shooters ben ik op zoek naar een snellere monitor. 144hz en snellere reactietijd is een vereiste. En nu Freesync te gebruiken is met Nvidia kaarten zou dat een mooi meegenomen optie zijn.
ivm mijn huidige scherm wil ik denk ik geen 1080p op 27'' aangezien dat gaat storen ben ik bang. Dus ik kijk voornamelijk naar 24'' met 1080p.
1440p op 27'' met 120hz+ is buiten mijn budget

Wat is je budget?
budget is ongeveer โ‚ฌ250,-

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor bepaalde merken. Ik heb er inmiddels wel 2 gevonden die bij de buren goed uit de test komen en mij aanspreken:
https://tweakers.net/pric...r-gb2560hsu-b1-zwart.html
https://tweakers.net/pric...5/asus-mg248qe-zwart.html Deze staat alleen nog niet in de lijst met freesync monitoren die op een Nvidia kaart werkt en is iets buiten mijn budget.
Gezien de testresultaten ligt mijn voorkeur ook bij de Iiyama

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
I5-9600K
MSI GTX 1070
16GB Ram

Mijn vraag is of er nog andere monitoren zijn die ik over het hoofd gezien hebt die ik zeker moet bekijken?

Beste antwoord (via NakedDutchy op 10-03-2019 17:31)

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-06 14:58
Gamen op een klein scherm gaat wel irriteren als je er een groter scherm naast hebt staan.
Advies: doorsparen en GPU en monitor TZT upgraden. Downgraden naar een lagere resolutie puur voor een hogere refreshrate is niet aan te raden.
Reactietijd van een monitor is tegenwoordig slechts een cijfertje in de specs, vroeger merkte je het verschil tussen 40ms en 12 ms uiteraard maar alle hedendaagse monitoren zitten daar ver onder en merk je niet.

[ Voor 31% gewijzigd door unfor op 10-03-2019 14:30 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FT Twisty
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-02 22:12

FT Twisty

๐Ÿ˜Ž๐Ÿ๏ธ๐ŸŽฎ๐Ÿ“บ๐Ÿ“ทโ˜•

Heb je deze lijst al bekeken? Staan alle nvidia compatibele freesync monitoren
Bijvoorbeeld Aoc G2590PX

AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NakedDutchy
FT Twisty schreef op zondag 10 maart 2019 @ 09:27:
Heb je deze lijst al bekeken? Staan alle nvidia compatibele freesync monitoren
Bijvoorbeeld Aoc G2590PX
Als je goed leest heb ik die inderdaad al bekeken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FT Twisty
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-02 22:12

FT Twisty

๐Ÿ˜Ž๐Ÿ๏ธ๐ŸŽฎ๐Ÿ“บ๐Ÿ“ทโ˜•

NakedDutchy schreef op zondag 10 maart 2019 @ 13:59:
[...]

Als je goed leest heb ik die inderdaad al bekeken ;)
Uhh, sorry hoor, maar 'lijst met freesync monitoren die op een Nvidia kaart werkt' kan ook refereren aan de officiรซle lijst van Nvidia zelf die ze hebben gepubliceerd en daar staan nog lang niet alle monitoren op die door de tweakers zijn getest. Dus het was mij niet duidelijk dat je die al had bekeken

Dus als je die lijst van tweakers al hebt bekeken: nee, je hebt niks over het hoofd gezien met dat budget als je nieuw wilt kopen

Anderzijds zijn er 2e hands monitoren te vinden met Gsync bij vraag & aanbod die misschien net buiten jouw budget vallen.
Bijvoorbeeld deze Acer Predator XB241H
En met freesync is er nog veel meer te vinden, wellicht ook monitoren die momenteel buiten je budget vallen maar 2e hands weer een optie voor je worden.

AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-06 14:58
Gamen op een klein scherm gaat wel irriteren als je er een groter scherm naast hebt staan.
Advies: doorsparen en GPU en monitor TZT upgraden. Downgraden naar een lagere resolutie puur voor een hogere refreshrate is niet aan te raden.
Reactietijd van een monitor is tegenwoordig slechts een cijfertje in de specs, vroeger merkte je het verschil tussen 40ms en 12 ms uiteraard maar alle hedendaagse monitoren zitten daar ver onder en merk je niet.

[ Voor 31% gewijzigd door unfor op 10-03-2019 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NakedDutchy
FT Twisty schreef op zondag 10 maart 2019 @ 14:17:
[...]

Uhh, sorry hoor, maar 'lijst met freesync monitoren die op een Nvidia kaart werkt' kan ook refereren aan de officiรซle lijst van Nvidia zelf die ze hebben gepubliceerd en daar staan nog lang niet alle monitoren op die door de tweakers zijn getest. Dus het was mij niet duidelijk dat je die al had bekeken

Dus als je die lijst van tweakers al hebt bekeken: nee, je hebt niks over het hoofd gezien met dat budget als je nieuw wilt kopen

Anderzijds zijn er 2e hands monitoren te vinden met Gsync bij vraag & aanbod die misschien net buiten jouw budget vallen.
Bijvoorbeeld deze Acer Predator XB241H
En met freesync is er nog veel meer te vinden, wellicht ook monitoren die momenteel buiten je budget vallen maar 2e hands weer een optie voor je worden.
Je hebt gelijk, had ik er bij moeten zetten, excuses. Ik ga die Acer is goed bekijken en in iets hogere prijsrange zoeken wat me aanspreekt.
unfor schreef op zondag 10 maart 2019 @ 14:25:
Daar zit ik ook mee. Maar 1080p op 24" is opzich wel te doen. Gpu en monitor upgraden gaat hem voorlopig even niet worden, en daarom lijkt dit me de beste optie.
Mijn IPS scherm is behoorlijk traag als je de testresultaten ziet, en toevallig pas het verschil gezien met 144hz en dat vond ik een behoorlijk verschil met de huidige 60hz die ik heb.

Het enige wat ik nog moet ondervinden is hoe een 27" en 24" naast elkaar bevallen. Ik denk dat ik er gewoon 1 ga bestellen om te testen. En als dat niet bevalt in een hogere prijsrange zoeken.

Thanks voor jullie bijdrage!
Pagina: 1