Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC valt uit bij niet al te hoge temperatuur

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Willie Warempel
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 01-08 18:01
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a/E5YNaLIMijn PC valt steeds uit na willekeurige tijd.
Zelf dacht ik eerst dat de voeding aan het begeven is.
Maar nu zag ik bij het lezen van de temperaturen, dat de max. temperatuur 65 graden is ingesteld bij de CPU. Dus hij valt uit als ik bv. een game opstart.

Ik heb zelf een schone windows installatie geprobeerd. De BIOS naar default settings.
Het probleem googlen maar ik kom er maar niet uit.

Windows 10
Asus Z270E
Intel 7700K
Kraken x61
Gigabyte 1070TI 8GB
Corsair CX850M

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/mjKORhC

Bij voorbaat dank,

Sido

[ Voor 14% gewijzigd door Willie Warempel op 09-03-2019 11:06 . Reden: Niet volledige pc gegevens ]

Beste antwoord (via Willie Warempel op 09-03-2019 18:13)

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 10:55
De min/max temperatuur zijn gewoon de min en max temperatuur die je cpu zijn geweest, compleet normaal.

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:01

br00ky

Moderator Harde Waren
Geef voor de volledigheid even je héle systeem. Je kunt wel zeggen dat het niet je voeding is maar misschien heb je stiekem een brakke HKC.

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Het eerste wat in mij opkomt is de voeding. Wat is het merk en type daarvan?

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-11 13:30
[b]YallaYalla in "PC valt uit bij niet al te hoge temperatuur"
Maar nu zag ik bij het lezen van de temperaturen, dat de max. temperatuur 65 graden is ingesteld bij de
Waar staat dat? Dat is een ongewone setting.

Maar dan nog, dan zou je eerder verwachten dat het systeem langzamer gaat draaien. Het hard uitvallen van een systeem is tegenwoordig ergens een hardwarefout. Dan ga je al snel denken aan de voeding.
Óf er wordt kortsluiting/overbelasting veroorzaakt op het moederbord of de videokaart. Maar dan zou ik eerder verwachten dat het hele systeem niet opstart.

Wat zijn de temperaturen idle?

• Willie Warempel
Heb inmiddels systeemgegevens gewijzigd.
Krijg de foto maar niet weergeven van hwmonitor in de topic.
Ben alleen met 2 kinderen dus de reacties kunnen even duren.

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Ik denk eerder dat de max temperatuur die je ziet de max is die hij heeft bereikt. Dus hij is 65 graden maximaal geweest.. Limiet staat meestal ergens rond de 90 ingesteld.

• Willie Warempel
https://imgur.com/a/E5YNaLI ik krijg de foto niet zichtbaar in de topic. Kunnen jullie dit zien?

• Willie Warempel
Brummetje schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 11:04:
Ik denk eerder dat de max temperatuur die je ziet de max is die hij heeft bereikt. Dus hij is 65 graden maximaal geweest.. Limiet staat meestal ergens rond de 90 ingesteld.
Op HWMonitor valt te lezen dat limiet op 65 staat, ik denk dat dat het probleem is.
Aangezien ik opzich wel kan computeren maar na verloop als hij die temperatuur eens bereikt
meteen op beveiliging/shutdown slaat.

Acties:
  • Beste antwoord

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 10:55
De min/max temperatuur zijn gewoon de min en max temperatuur die je cpu zijn geweest, compleet normaal.

• Willie Warempel
Oke, hele middag pc aan gehad. 2/3 uren Prime95 gelopen en viel niet uit. Net 20 minuten Overwatch en hij valt weer uit. Blijft het toch heel frappant vinden.

Verwijderd

YallaYalla schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 18:14:
Oke, hele middag pc aan gehad. 2/3 uren Prime95 gelopen en viel niet uit. Net 20 minuten Overwatch en hij valt weer uit. Blijft het toch heel frappant vinden.
Aangezien prime geen belasting genereert op de grafische kaart zou in de richting PSU / Grafische kaart gaan zoeken.

• Willie Warempel
Ik zal eens een GPU Stresstest laten lopen.

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Uitvallen is typisch een voeding probleem. Dus wat is nu je voeding??

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

pjot1 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 18:37:
Uitvallen is typisch een voeding probleem. Dus wat is nu je voeding??
Corsair CX850M

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:31

TommieW

Numa numa.

Even Googlen leert mij dat die voeding niet als erg goed bekend staat. Ik zou m'n geld zetten op de PSU.

Je kan eens kijken of het systeem stabiel is met een GPU stresstest zonder de CPU te belasten. Als dit werkt, kan je iets als Furmark en Prime95 tegelijk aanzetten. Als je PC dan uitvalt weet je vrij zeker wat de oorzaak is.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Willie Warempel
Zou m net laten lopen en valt die uut. En nu frequent dus ik ga maar eens een nieuwe voeding bestellen. Aangezien ik geen tweede heb.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@YallaYalla overclock, en liep dat stabiel of ben je ermee bezig ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1