Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Sharp DTV zenders in willekeurige volgorde

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Shazjia
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-12-2024
Goedemorgen,

Mijn oma heeft een nieuwe televisie gekocht aangezien haar oude beeldbuis geen digitale televisie ondersteund en Ziggo de analoge zenders aan het uitfaseren is.
Ze had als wens een groter beeld te willen, hij moest op haar antieke kastje passen en geen extra kastjes of decoders te willen.
Uiteindelijk heeft ze de Sharp LC-40FI3522E uitgekozen in de winkel.
Deze tv bevat een DVB-C tuner dus zou volgens de winkel medewerker geschikt zijn voor digitale televisie van Ziggo.

Nou loop ik tegen het volgende probleem aan:
Het lukt me wel om DTV zenders te vinden, echter staan deze in willekeurige volgorde.
Ik heb de handleiding van Ziggo gevolgd waarin staan welke frequentie etc ik in moet voeren (5555, 164000).
Wanneer ik opnieuw naar zenders zoek komen ze ook weer in een andere volgorde te staan.
Het vreemde is dat ik ook geen mogelijkheid heb om de DTV zenders naar wens in te stellen, maar de als ik zoek naar analoge zenders kan ik ze wel handmatig instellen en verplaatsen.
Ziggo klantenservice kon me niet verder helpen dan de standaard instellingen en het aanbieden van een digitaal kastje. Dit is echter niet wat oma wou dus die heb ik vooralsnog afgewezen.

Ik verbaas me eigenlijk over de informatie die je kan vinden over Sharp televisies. Het model dat ze gekocht heeft is niet eens op de support pagina van Sharp terug te vinden.

Iemand ervaringen of suggesties?
Terug gaan naar de winkel?
Toch een digitaal kastje van Ziggo accepteren?

Mvg Wes

Alle reacties

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-10 14:30
Vul even de gegevens enz op de site hier: https://www.ziggo.nl/tele...v/kabel-tv-zonder-kastje/ in.
Dan kan je zien of de tv in de lijst voorkomt en dus ondersteund word.

Zo niet, lekker terug brengen want je Oma wil geen kastje. Legio andere Tv's te koop die wel werken.

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Heb je bij het instellen ergens een land moeten kiezen?

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:17
Gebruik inplaats van 5555 eens 4444 als netwerkcode.

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:16
devriesjande schreef op zondag 10 maart 2019 @ 03:24:
Gebruik inplaats van 5555 eens 4444 als netwerkcode.
Dat zal het hoogstwaarschijnlijk zijn. Als je geen CI+ module met daarin een ziggokaart hebt, dan staan de te bekijken zenders inderdaad niet goed. Zonder module moet je netwerkcode 4444 gebruiken. Dan krijg je npo1,2 en 3 in hd en daarna rtl4, 5, enz. (in sd) in goede volgorde.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Shazjia
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-12-2024
Bedankt voor jullie reacties.
4444 had ik ook geprobeerd maar ook hier stonden de zenders mee door elkaar.
Mee terug naar de winkel gegaan en de verkoper gaf aan eerder die week zo'n zelfde TV te hebben verkocht die wel goed werkte met dezelfde instellingen.
Uiteindelijk na een paar keer terug zetten naar fabrieksinstellingen en het opnieuw zoeken (4444, 164000) stonden de zenders in de juiste volgorde.
Vreemd, maar het werkt!
Pagina: 1