na al dat gezeur nu iets positiefs

Pagina: 1
Acties:

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 00:33

Dommel

Professioneel Software Sloper

Topicstarter
Na al het gezever (en geflame) tegenover de GoT-crew in oa deze topics:
[topic=191049]
[topic=190224]
[topic=190906]
[topic=190894]

Niet alle users denken er zover. Ik persoonlijk heb niks meer dan lof voor de gehele crew die er toch een dagtaak aan hebben om een forum te onderhouden met 23815 gebruikers. Ik wil alleen even kwijt dat ookal ben ik het niet altijd met de beslissingen die ze nemen eens ik niet ga lopen zeuren waarom die beslissing is genomen. In hun ogen is er deze gevallen de regels van GoT overtreden, ben je het daar niet mee eens geef dan even duidelijk aan en doe dat op een normale manier en niet zo dat de complete crew zich moet gaan verdedigen omdat er bepaalde figuren zijn die er bijvoorbeeld niet tegen kunnen dat ze de HK niet meer inkunnen. Als je alleen voor de HK komt ga dan naar het FokForum (niks ten nadele van FF) en ga daar zo lopen vervelen. Als je vind dat ik mijn mond moet houden omdat ik de HK zowiezo niet inkan dan vraag maar aan de mods of ze mijn verhouding techposts - SGposts, sinds ze sg weer hidden hebben gemaakt, wllen posten, van mij mag het.
Nog even 1 opmerking:
GoT-crew ga zo door en denk eraan dat er meer zijn die vinden dat jullie goed werk doen dan dat er users zijn die jullie wel kunnen schieten, bij wijze van spreken.

PS. Als een crewlid een fout maakt is deze niet te rot om dat toe te geven zie [topic=190900] :)

PPS. het zal wel komen doordat het zomer is en het weer niet mee zit dat er door bepaalde users nogal kortzichtig gereageerd wordt. :P

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-11 01:17
beter had ik het niet kunnen verwoorden ;)

• Jaymz
  • Laatst online: 15:00

Jaymz

Keep on moving !

Iets meer interpunctie zou de leesbaarheid wel vergroten (hoewel ik er niet echt veel moeite mee heb)

Dank voor deze, eh .. "opsteker"

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-12 20:56

Kirpeknots

Wazzup!

Hee! Je :9~ 't.
>:)

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:11

Arno

PF5A

Fijn om te horen dat er nog mensen blij met mij zijn op GoT :P :*

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Agent-X
  • Niet online
GoT is erg leuk en normaal geen fout woord over de modjes maar ik ben verbaast over de vervelende onproffesionele afhandeling van het gesloten topic.
Zo kom je ver in de wereld..

Verwijderd

/me is weer wat vrolijker :)

• Agent-X
  • Niet online
Ik niet ;(

• DeFeCt
  • Laatst online: 01-12 10:18

DeFeCt

je wéét toch

* DeFeCt heeft normaal gesproken ook niks tegen modjes.

Ik heb zelfs groot respect voor het werk dat ze doen.

Het is alleen niet prettig om afgebekt te worden en vervolgens te horen te krijgen dat je niet meer mag reageren anders kun je heel GoT wel dag zeggen met je handje.

Voor zo'n houding wordt menig schoonvader op een bruiloft geweerd.

Ik was fout en daarmee is de kous af.
Ik wordt gebanned en daarmee is de andere kous af.

Het is zomer dus loop ik voorlopig maar op blote voeten,
misschien dat rond kerst het barmhartige gevoel weer naar boven komt.

Verder rest mij nog te zeggen:
Keep up the good work and try to think human.

Flickr

Verwijderd

ah tis ietwat geschreven voor die traag topic maar die was ineens dicht toen ik wou posten maar het verhaal vind ik hier ook wel goed van toepassing zijn

Wat het probleem is volgens mij is de grootte van GoT, op zich niet slecht maar het brengt nare bijeffecten met zich mee

Doordat het groot is, en dus bekend zal het percentage van mensen die oftewel eigenlijk heel jong zijn (10-15jarigen en nee niet alle maar grotendeels vallen mensen uit deze leeftijdscategorie onder newbie term) oftewel newbies van andere leeftijden oftewel die mensen die als slechte appels bestempeld kunnen worden (lamers enzo), op een forum dat opgezet is om een manier te bieden aan mensen op IT gericht om met elkaar te converseren buiten de comments op tweakers zelf, redelijk hoog liggen.

De mensen uit de eerste 2 soorten zijn nu net diegene die het problemen opleveren, door hun beperkte ervaring op het gebied van het internet zijn ze niet of amper in staat op dingen te vinden die ze niet op een zilveren schotel wordt aangereikt. Om maar een voorbeeld te geven, iemand die al een tijdje meeloopt en ook buiten tweakers/GoT die is in staat om op het moment dat ie iets wil a) irc te starten, b) site x en site y te bezoeken, c) op andere wijze mensen te contacteren die daar wel aankunnen. Deze mensen zul je nooit hier zien warez requests zien posten, zij hebben ook het gezond verstand om voor het posten eerst de faq's te lezen en om eens zelf diep na te denken.

Om verder in te gaan op die warez requests, die zijn eigenlijk nog lamer dan gewoon GoT te vervuilen. In de "scene" zijn er ook regels, een daarvan is nooit maar dan ook nooit pubs door te geven, zij die axx hebben kunnen deraan, en de rest heeft geen axx voor een reden. Daar draait het wel iets meer op het honor system. Dus als iemand het nodig vind om zonodig een request te posten hier en iemand is zo vriendelijk om iets door te pasten dan heeft die 2de die eigenlijk alleen maar wil helpen zowat de ergste fout begaan die je kan maken in de scene. Zeker als er daarnaeen paar duizend man gaat kijken en dan is die pub er zeker aan. Dus met je requestje is er het potentieel van 1 GoT in de problemen, 2 de helper op de scene blacklist en 3 de mensen die voor hun plaats in de warez scene "gewerkt" hebben de kans ontnomen om die dingen te leechen. het posten van een requestje spreekt dus volgens mij van een enorme egoïstische houding.

Als moderators moet er dus ergens een lijn getrokken worden, daar zijn die mensen voor, om te beslissen in de grijze gebieden wat wel en wat niet kan en ja ik vind soms ook dat er iets te hard gemod word maar jah, je gaat ook niet lopen zeuren tegen de politie dat als je 51 rijd waar het 50 is dat je het te streng is.

Het gezeur hier in LA (lieve....) is nog iets wat mij wel degelijk de keel begint uit te hangen, vroeger was dit de plaats om femme/crew suggesties te geven over de site en om bv complimenten te geven daar waar die nodig waren, nu zie ik alleen maar mensen die iets te zeuren hebben

Ik ben dan eigenlijk ook een grote voorstander van het back to basics principe, zoals vroeger alleen tech fora en dan LA voor de complimentjes en general forum om een leuke babes post te zetten en wat lan party dingen te regelen. Voor HK SG etc zijn er andere fora genoeg.

Als laatste wil ik het nog even hebben over de 3de groep de rotte appels, daar is niks mee aan te vangen, die ban je gewoon maar.

Tot zover mijn inbreng
Lasher

• Dommel

Dommel

Topicstarter
Op dinsdag 24 juli 2001 21:13 schreef Jaymz het volgende:
Iets meer interpunctie zou de leesbaarheid wel vergroten (hoewel ik er niet echt veel moeite mee heb)
Dat is altijd al een zwak punt geweest in mijn nederlands :)

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

• oVRoM
  • Niet online
Op dinsdag 24 juli 2001 21:37 schreef Lasher het volgende:
<snip>Om verder in te gaan op die warez requests, die zijn eigenlijk nog lamer dan gewoon GoT te vervuilen. In de "scene" zijn er ook regels, een daarvan is nooit maar dan ook nooit pubs door te geven, zij die axx hebben kunnen deraan, en de rest heeft geen axx voor een reden. Daar draait het wel iets meer op het honor system. Dus als iemand het nodig vind om zonodig een request te posten hier en iemand is zo vriendelijk om iets door te pasten dan heeft die 2de die eigenlijk alleen maar wil helpen zowat de ergste fout begaan die je kan maken in de scene. Zeker als er daarnaeen paar duizend man gaat kijken en dan is die pub er zeker aan. Dus met je requestje is er het potentieel van 1 GoT in de problemen, 2 de helper op de scene blacklist en 3 de mensen die voor hun plaats in de warez scene "gewerkt" hebben de kans ontnomen om die dingen te leechen. het posten van een requestje spreekt dus volgens mij van een enorme egoïstische houding.
Boeiend verhaal, maar deze quote vind ik toch wat vreemd... Ik weet dat het offtopic is, maar ik wil het toch ff kwijt :)
Je noemt mensen die de warez scene pesten egoïstsich? WTF? Die smerige warez gasten die verspreiden software illegaal, zonder dat de maker daar een cent van terug verdient, en jij noemt het egoïstisch als je mensen de kans om dat te downloaden egoïstisch?
Beetje kortzichtig denk je niet?

Nou ontopic: Ik vind dat de meeste mods goed werk doen, op een enkele na. Bij die perso(o)n(en) krijg ik een beetje het gevoel van 'ik heb macht en ik zal het gebruiken ook'. Ik zal geen namen noemen :)

Maar voor de rest van de mods: Gewoon zo doorgaan! :)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op dinsdag 24 juli 2001 21:32 schreef DeFeCt het volgende:
* DeFeCt heeft normaal gesproken ook niks tegen modjes.

Ik heb zelfs groot respect voor het werk dat ze doen.
Thanx :*
Het is alleen niet prettig om afgebekt te worden...
Waar :? :? :?
...en vervolgens te horen te krijgen dat je niet meer mag reageren anders kun je heel GoT wel dag zeggen met je handje.
Dat is bullshit, daar wordt nooit mee gedreigd als jij netjes je standpunten verdedigt... Je kunt met mij eindeloos discussieren over een slotje/move/ban, maar zodra je merkt dat ik gelijk heb moet je gewoon kappen, doorzeuren heeft na 200 posts in 1 topic geen zin, dat hebben sommigen niet door lijkt het wel (slaat niet op jou hoor, maar meer in het algemeen)...
Voor zo'n houding wordt menig schoonvader op een bruiloft geweerd.
LOL :+
Ik was fout en daarmee is de kous af.
Ik wordt gebanned en daarmee is de andere kous af.
Dus? Dan is dat toch terecht?
Het is zomer dus loop ik voorlopig maar op blote voeten,
misschien dat rond kerst het barmhartige gevoel weer naar boven komt.

Verder rest mij nog te zeggen:
Keep up the good work and try to think human.
Dat is al wat ik van plan ben...

BTW: Topicstarter, ff je naam kwijt, thanx. I needed that, al was het stukkie commentaar niet tegen mij bedoeld...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ook van mij een woord van dank, is een fijne mood swing :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Kijk zo iemand zouden die modjes nou eens een bloemetje moet sturen :) :)

• zeef
* zeef geeft crew+users een rondje Afbeeldingslocatie: http://www.zbergen.demon.nl/bier2.gif

Laten we de hele zomer lang deze spirit houden :)

(en lekker weer)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-12 22:16

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik ga maar 1 ding zeggen:

Dank u :P

Maar serieus, de (meeste) users verdienen ook lof hoor.

• DeFeCt
  • Laatst online: 01-12 10:18

DeFeCt

je wéét toch

Op dinsdag 24 juli 2001 21:47 schreef Grrrrrene het volgende:
Dus? Dan is dat toch terecht?
Ja, 100% terecht.

Ik stel voor dat we achter mijn niet zo slimme post nu een punt zetten.

Mocht je nog willen discusieren over 'openstaande vragen' of gewoon over het weer... 39073474

Flickr

• Dommel

Dommel

Topicstarter
Op dinsdag 24 juli 2001 21:51 schreef ItSnows het volgende:
Kijk zo iemand zouden die modjes nou eens een bloemetje moet sturen :) :)
Nou doe dan maar liever eeen fles drank :P :9

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:27
Ook van mij de complimenten voor de Crew,

ook al snap ik nog steeds niet wat de afkortingen HGA en HGM (geloof ik) betekenen.

Ook merk ik toch dat het allemaal wat strakker in de hand word gehouden als een jaar geleden toen ik hier kwam, en dat vind ik jammer. Ik poste een topic in de Devschuur geloof ik, om een scriptje of dat iemand me kon helpen. ook dat was al niet meer toegestaan :?, iig er zat meteen een slotje op...

Maar ga zo door, ik ga eerst eens op vakantie misschien is er dan wel weer wat veranderd....

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 19:56

Simkin

Bzzzzz

hahaha

voor wat hoort wat modjes
respect krijg je niet, dat moet je verdienen

nobody is perfect, en ook jullie maken stomme fouten

misschien dat ik over een paar jaar wel U tegen jullie zeg...misschien :P

• oVRoM
  • Niet online
Op dinsdag 24 juli 2001 21:56 schreef speedener het volgende:
ook al snap ik nog steeds niet wat de afkortingen HGA en HGM (geloof ik) betekenen.
Gok:
HGA: Hoofd Groep Admin
HGM: Hoofd Groep Moderator

• Karimben
  • Laatst online: 14-11 10:59
Op dinsdag 24 juli 2001 21:57 schreef Simkin het volgende:
...heel misschien.... :P :P
nee mijn complimenten hoor,
:* :P

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:27
hahaha

voor wat hoort wat modjes

nobody is perfect, en ook jullie maken stomme fouten

>:) :P

• Dommel

Dommel

Topicstarter
Ook jij dus :)
Om respect te hebben voor iemand hoef je helemaal geen U te zeggen. Gewoon netjes en beleefd zijn is vaak ook al genoeg, ook normaal behandelen is vaak een goede indicatie van beleefd zijn :)

• IceStorm

IceStorm

Op dinsdag 24 juli 2001 22:02 schreef Christus het volgende:
Om respect te hebben voor iemand hoef je helemaal geen U te zeggen. Gewoon netjes en beleefd zijn is vaak ook al genoeg, ook normaal behandelen is vaak een goede indicatie van beleefd zijn :)
Correct ;) En als er hier iemand U tegen mij gaat zeggen dan uhm... krijgen we weer negatieve topics in LA :D

Gedraag je gewoon normaal dan verdien je respect. En het is jammergenoeg makkelijker om het te verspelen ("IceStorm!! Domme kloothommel!! Ik maak jou af!") dan om het te 'verdienen'. Geld ook voor mods hoor btw :).

Verwijderd

ach weer zo'n "kontenkus" topic

/me gaat even zijn mond spoelen ;)

• Eindbaas
  • Laatst online: 19-11 20:11
Het is al erg genoeg dat er modjes moeten zijn om de boel een beetje in goede banen te leiden.

• Agent-X
  • Niet online
Gedraag je gewoon normaal dan verdien je respect. En het is jammergenoeg makkelijker om het te verspelen ("IceStorm!! Domme kloothommel!! Ik maak jou af!") dan om het te 'verdienen'. Geld ook voor mods hoor btw .
Fijn dat jij wel zo denkt ;)

• Exirion
  • Laatst online: 10:24

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 24 juli 2001 22:08 schreef BBQ-Man het volgende:
Er zijn nog een aantal gradaties tussen flamen en kontkussen. Als er in een topic geen ruzie wordt gemaakt is het meteen kontkussen? :?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Agent-X
  • Niet online
Je mag je niet kwetsbaar opstellen he...je moet sterk en doordacht overkomen

• Grrrrrene
  • Niet online
Op dinsdag 24 juli 2001 22:13 schreef Maiar het volgende:
:?

• Karimben
Op dinsdag 24 juli 2001 22:21 schreef Grrrrrene het volgende:

<Je mag je niet kwetsbaar opstellen he...je moet sterk en doordacht overkomen>

:?
idd :? :?

• Agent-X
  • Niet online
Ik heb nu geen zin om dat toe te lichten..

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 24 juli 2001 22:30 schreef Maiar het volgende:
Ik heb nu geen zin om dat toe te lichten..
Als je er iemand bij had gequote dan was misschien nog enigszins duidelijk geweest waar het op sloeg.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Mjah... zo snap ik er geen drol van :?

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

hej Maiar !

Afbeeldingslocatie: http://www.news-board.com/images/cat_with_attitude.jpg

;)

Verwijderd

Op dinsdag 24 juli 2001 21:54 schreef Christus het volgende:

[..]

Nou doe dan maar liever eeen fles drank :P :9
En wat heb jij daar aan dan? :D

• Simkin
  • Laatst online: 30-11 19:56

Simkin

Bzzzzz

Op dinsdag 24 juli 2001 22:13 schreef Maiar het volgende:
(8>
:D

btw, het U zeggen is figuurlijk bedoeld
en ja, ook ik zal mijn respect moeten verdienen...en die Katten foto is stoer zeg :)

• zeef
Op dinsdag 24 juli 2001 22:40 schreef BBQ-Man het volgende:
hej Maiar !

[afbeelding]

;)
lol -> die hangt vanavond nog boven de mand van de hond !

• Agent-X
  • Niet online
L :o L

• the noise
  • Laatst online: 02-12 21:38
nobody's perfect; maar 'k moet zeggen dat het voor de crew idd soms niet meevalt om een klein percentage zeikerds in de hand te houden.
over het algemeen lukt dat wel en daar mag ook waardering voor zijn ja.

• Dommel

Dommel

Topicstarter
Op dinsdag 24 juli 2001 22:41 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

En wat heb jij daar aan dan? :D
Lekker opdrinken >:) wat anders? :)

• Karimben
Op dinsdag 24 juli 2001 22:40 schreef BBQ-Man het volgende:
hej Maiar !

[afbeelding]

;)
whahahahaha :D

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
Op dinsdag 24 juli 2001 21:12 schreef Christus het volgende:
Na al het gezever (en geflame) tegenover de GoT-crew in oa deze topics:
[topic=191049]
[topic=190224]
[topic=190906]
[topic=190894]

Niet alle users denken er zover. Ik persoonlijk heb niks meer dan lof voor de gehele crew die er toch een dagtaak aan hebben om een forum te onderhouden met 23815 gebruikers. Ik wil alleen even kwijt dat ookal ben ik het niet altijd met de beslissingen die ze nemen eens ik niet ga lopen zeuren waarom die beslissing is genomen. In hun ogen is er deze gevallen de regels van GoT overtreden, ben je het daar niet mee eens geef dan even duidelijk aan en doe dat op een normale manier en niet zo dat de complete crew zich moet gaan verdedigen omdat er bepaalde figuren zijn die er bijvoorbeeld niet tegen kunnen dat ze de HK niet meer inkunnen. Als je alleen voor de HK komt ga dan naar het FokForum (niks ten nadele van FF) en ga daar zo lopen vervelen. Als je vind dat ik mijn mond moet houden omdat ik de HK zowiezo niet inkan dan vraag maar aan de mods of ze mijn verhouding techposts - SGposts, sinds ze sg weer hidden hebben gemaakt, wllen posten, van mij mag het.
Nog even 1 opmerking:
GoT-crew ga zo door en denk eraan dat er meer zijn die vinden dat jullie goed werk doen dan dat er users zijn die jullie wel kunnen schieten, bij wijze van spreken.

PS. Als een crewlid een fout maakt is deze niet te rot om dat toe te geven zie [topic=190900] :)

PPS. het zal wel komen doordat het zomer is en het weer niet mee zit dat er door bepaalde users nogal kortzichtig gereageerd wordt. :P
tot voor kort zou ik het helemaal eens geweest zijn met je....maar na een kleine 'aanvaring' met de crew om absoluut NIKS, heb ik niet meer deze mening......soms zeiken die machtszieke idioten om niks ( mijn mening)

Zelf iemand als ik, die hier bijna nooit post irriteert zich aan sommige mods, en eigen uitleg van regels.

Moest ff van mijn hart.........reacties via icq, niet flamen.....

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

^^^^^^^^
machtszieke idioten
.....
niet flamen
uhhh.... :? maar goed, ik kom net thuis, en ben het geheel met de topicstarter eens Modjes+crew: bravo en keep up the good work :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

Ik heb wel veel lof voor de modjes hier, ik bedoel ik ga niet de hele dag een drukbezochte site beheren waar ik dan helemaal niks voor betaald krijg, ik lijk wel gek ;)

Ow btw, ik moet wel ff zeggen dat ie ene topic van Defect over KaZaa wel erg kinderachtig werd behandeld, althans dat blijkt uit de topic hier op lieve adjes..

Traag zegt dat vragen 'waar' je iets kan downloaden ook een warezrequest is? lol, dus ik mag niet eens vragen waar ik Go!zilla ofzo kan downloaden? enne trouwens, KaZaa is een legale proggie gewoon te downen op www.download.com dus ik denk dat je daar de mist bent ingegeaan, maar afijn verder doe je het goed :)

Verwijderd

Ik zeg helemaal nix, behalve dit:

Sinds wanneer is het vragen aan iemand ff zijn icq aan te zetten een warez link?

• Jaymz
  • Laatst online: 15:00

Jaymz

Keep on moving !

Op woensdag 25 juli 2001 05:23 schreef Fallen_angel het volgende:
Ik zeg helemaal nix, behalve dit:

Sinds wanneer is het vragen aan iemand ff zijn icq aan te zetten een warez link?
Niets.
Maar als dat gevraagd wordt naar aanleiding van een dubieuze vraag wekt dat de indruk dat je die persoon wilt helpen met iets wat (waarschijnlijk) niet door de beugel kan. Ook daar iets niets mis mee, behalve dat het (verkrijgen/aanbieden van iets wat niet door de beugel kan) via GoT gaat, en GoT daar dus problemen mee kan krijgen.

Dus: Vragen of iemand z'n ICQ aan wil zetten/mailadres wil posten (of iets in die richting) als deze persoon iets heeft gevraagd wat de indruk van illegaliteit wekt, wordt niet geaccepteerd. En staat mijns inziens gelijk met warez/cracks/../ aanbieden.

Wat je (algemeen) buiten GoT om doet vind ik best, val Gathering niet lastig met dingen waar Gathering problemen mee kan krijgen. Dan blijf je zelf ook uit de problemen :)

Verwijderd

Op dinsdag 24 juli 2001 21:46 schreef oVRoM het volgende:

[..]

Boeiend verhaal, maar deze quote vind ik toch wat vreemd... Ik weet dat het offtopic is, maar ik wil het toch ff kwijt :)
Je noemt mensen die de warez scene pesten egoïstsich? WTF? Die smerige warez gasten die verspreiden software illegaal, zonder dat de maker daar een cent van terug verdient, en jij noemt het egoïstisch als je mensen de kans om dat te downloaden egoïstisch?
Beetje kortzichtig denk je niet?

Nou ontopic: Ik vind dat de meeste mods goed werk doen, op een enkele na. Bij die perso(o)n(en) krijg ik een beetje het gevoel van 'ik heb macht en ik zal het gebruiken ook'. Ik zal geen namen noemen :)

Maar voor de rest van de mods: Gewoon zo doorgaan! :)
tja de vraag is niet of warez op zich goed of slecht zijn want die zijn inderdaad illegaal, maar dat kan je niet veranderen, warez is er en zal er blijven. Als je van dat standpunt begint, dan is het ontnemen van mensen die door te werken het "recht" verkregen hebben om die dingen te leechen, (pubs maken, courrien enzo) de kans ontnemen om dat te downloaden, dan vind ik dat inderdaat egoistisch.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 25 juli 2001 09:55 schreef Lasher het volgende:
tja de vraag is niet of warez op zich goed of slecht zijn want die zijn inderdaad illegaal, maar dat kan je niet veranderen, warez is er en zal er blijven.
Ja, criminaliteit zal ook altijd blijven bestaan, wat je ook doet. Dus je kunt het net zo goed toestaan. Lekkere manier van redeneren |:(
Als je van dat standpunt begint, dan is het ontnemen van mensen die door te werken het "recht" verkregen hebben om die dingen te leechen, (pubs maken, courrien enzo) de kans ontnemen om dat te downloaden, dan vind ik dat inderdaat egoistisch.
Recht? Wie heeft er het recht om illegaal te kopieren? Heb jij enig idee hoeveel know-how, tijd en inspanning er in het schrijven van software gaat zitten? Dit staat werkelijk in geen enkele verhouding tot het ff aanmaken van een pubje op een FTP.

En dan durf je GoT ook nog egoistisch te noemen omdat ze zich gewoon aan de wet houden. Warez zijn nergens toegestaan, en als GoT wil blijven bestaan, dan moeten ze er voor zorgen dat hier geen illegale praktijken kunnen plaatsvinden.

Als jij een waardevolle gemeenschap als GoT om zeep wilt helpen omdat jij denkt het recht te hebben verworven (??) om warez te verhandelen, dan ben jij 1 van de grootste egeoisten die hier rondloopt. Jouw belang gaat voor het algemeen belang? :Z

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Op woensdag 25 juli 2001 10:02 schreef Exirion het volgende:
Op woensdag 25 juli 2001 09:55 schreef Lasher het volgende:
[..]

Ja, criminaliteit zal ook altijd blijven bestaan, wat je ook doet. Dus je kunt het net zo goed toestaan. Lekkere manier van redeneren |:(
[..]
Zoals een cabaretier ooit zei: "Tja? Oplossing voor criminaliteit? Legaliseren die hap! |:( "

FF On-Topic: Niet is zo lame als warez vragen. Voor je eigen "plezier" een complete site potentieel in gevaar brengen... ZEER egoistisch :(

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• zeef
Op woensdag 25 juli 2001 03:15 schreef JunkyJaz het volgende:Ow btw, ik moet wel ff zeggen dat ie ene topic van Defect over KaZaa wel erg kinderachtig werd behandeld, althans dat blijkt uit de topic hier op lieve adjes..

Traag zegt dat vragen 'waar' je iets kan downloaden ook een warezrequest is? lol, dus ik mag niet eens vragen waar ik Go!zilla ofzo kan downloaden? enne trouwens, KaZaa is een legale proggie gewoon te downen op www.download.com dus ik denk dat je daar de mist bent ingegeaan, maar afijn verder doe je het goed :)
Oh alsjeblieft zeg. Een breekijzer en een betonschaar zijn ook legaal, maar in de handen van een junk worden ze effectief alleen gebruikt voor illegale zaken.

Dus hou alsjeblieft op over Kazaa is legaal, want het gebruik van kazaa is dat in 99.99% zeer zeker niet.

Verwijderd

Op woensdag 25 juli 2001 10:02 schreef Exirion het volgende:

[..]

En dan durf je GoT ook nog egoistisch te noemen omdat ze zich gewoon aan de wet houden. Warez zijn nergens toegestaan, en als GoT wil blijven bestaan, dan moeten ze er voor zorgen dat hier geen illegale praktijken kunnen plaatsvinden.
euhm het is misschien niet duidelijk doorgekomen maar dat was dus niet wat ik zei

ik zei dat het egoistisch was van die ene persoon die request om 3 redene
1. hij brengt GoT in een slecht daglicht
2. de kerel die hem op GoT een pub paste zit in de problemen
3. de mensen die wel toegang hebben van hunzelf kunnen dernietaan want een sysop die 30k mensen over de voer krijgt en dat niet merkt is wel heel dom

ik heb er dus 100% mee eens dat er geen warez op GoT mogen, daar zijn andere plaatsen genoeg voor

en over de illegaliteit van warez enzo daar kan je over blijven doorpraten. das een topic voor eens leuk naast de amd-intel linux-windows discussies te houden, daar ga ik niet verder op ingaan hier

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 25 juli 2001 11:51 schreef Lasher het volgende:
euhm het is misschien niet duidelijk doorgekomen maar dat was dus niet wat ik zei
Hmm.. ik quote jouw zin waar ik zelfs nu nogsteeds geen touw aan vast kan knopen. Blijkbaar heb ik het verkeerd geinterpreteerd, maar de ware betekenis is me niet duidelijk.
Als je van dat standpunt begint, dan is het ontnemen van mensen die door te werken het "recht" verkregen hebben om die dingen te leechen, (pubs maken, courrien enzo) de kans ontnemen om dat te downloaden, dan vind ik dat inderdaat egoistisch.
No offense, maar ik snap er niks van :P (m'n interpretatie is nogsteeds hetzelfde als in m'n eerste reactie op jou)

Verwijderd

kijk zal het noggeens proberen uit te leggen

je hebt de warez scene, doordat persoon x bepaalde dingen doet zal hij tot meer board/distro's/dumps toegang krijgen. hij hebt dus gewerkt en is beloond geweest met meer resources om releases te kunnen downloaden.

dan is er GoT, waar persoon y een request post voor een release. op het moment dat hij dat doet weet je direct dat het niet iemand is zoals persoon x want die weet waar hij dat soort dingen moet vragen. Maar ok hij post dus zijn request, dan gebeurd er het volgende

1. GoT kan in de problemen raken met de bevoegde instanties -> egoistisch van persoon y ten opzichte van de 30k mensen op GoT die misschien hun forum kwijtraken als het dicht moet

2. stel persoon x loopt ook rond op GoT, en ziet dat request, en toevallig is het een heel vriendelijk persoon en hij gaat even in zijn resources kijken, vind een mooie pub en copieerd de info daarvan op GoT. Dan is al zeker waar puntje 1 maar nu van persoon x tov GoT en als een admin van een warez board dat toevallig ziet raakt persoon x zijn privileges kwijt in de scene -> egoistisch van persoon y tov persoon x omdat doordat hij persoon y helpt zelf moeilijkheden krijgt

3. ervanuitgaande dat er een request gepost is + een reply met pub info, dan lezen er laat ons zeggen 2000man dat topic, als er de helft dan gaat leechen en kijken, gaat het voor de andere mensen zoals persoon x veel moeilijker om datzelfde te downloaden. -> egoistisch tov de scene dus

het punt dat ik wou maken was het volgende. Door het plaatsen van een request hier maak je zoveel mensen het leven lastig dat het het gewoon niet waard is.

het is je misschien opgevallen dat ik het niet heb over de makers van de gevraagde release en of de scene nu goed of slecht is want dat heeft er hier niks mee te maken, waarover het hier gaat is dat als je een beetje nadenkt over de consequenties van een warez request op GoT dat het (voor mij altands) duidelijk is dat je dat nooit moet doen.

ik ben het dan ook 100% met de policy op GoT eens, en de mods doen het goed...

ik hoop dat het zo wat duidelijker is

Verwijderd

Op dinsdag 24 juli 2001 21:16 schreef Traag het volgende:
Fijn om te horen dat er nog mensen blij met mij zijn op GoT :P :*
Ha hah...

Verwijderd

Op dinsdag 24 juli 2001 22:08 schreef BBQ-Man het volgende:

/me gaat even zijn mond spoelen ;)
Helemaal mee eens!

<edit moet ik er natuurlijk wel weer iets van> >:) of ;) bijzetten ofzo.

Verwijderd

Op woensdag 25 juli 2001 10:16 schreef zeef het volgende:

[..]

Oh alsjeblieft zeg. Een breekijzer en een betonschaar zijn ook legaal, maar in de handen van een junk worden ze effectief alleen gebruikt voor illegale zaken.

Dus hou alsjeblieft op over Kazaa is legaal, want het gebruik van kazaa is dat in 99.99% zeer zeker niet.
juist ja in de handen van een Junk, ga je nu Defect uitmaken voor Junk :? blijf positief broeder :)

Enne mijn punt is, vragen naar warez = ban , daar kan ik me in vinden, maar vraag naar een link voor een legaal proggie en dan een ban? strange...

• zeef
Op woensdag 25 juli 2001 17:12 schreef JunkyJaz het volgende:

[..]

juist ja in de handen van een Junk, ga je nu Defect uitmaken voor Junk :? blijf positief broeder :)

Enne mijn punt is, vragen naar warez = ban , daar kan ik me in vinden, maar vraag naar een link voor een legaal proggie en dan een ban? strange...
Oh please. Dat is nou typisch het kinderachtig interpreteren dat ik bedoel. Nee ik vergelijk de situatie en hiet de persoon.

Jij weet en ik weet en iedere tweaker weet dat die file sharing proggies gemaakt zijn om je media files te sharen. Natuurlijk zijn er ook legale shares, maar het overgrote deel is illegaal.

Ik ben het met je eens dat algemene dingen over kazaa niet gelijk tot een ban hoeven te leiden. In een topic over een illegale download vragen waar je die met proggie x kan krijgen is gewoon vragen om warez, punt uit.

Verwijderd

Op woensdag 25 juli 2001 18:25 schreef zeef het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat algemene dingen over kazaa niet gelijk tot een ban hoeven te leiden. In een topic over een illegale download vragen waar je die met proggie x kan krijgen is gewoon vragen om warez, punt uit.
inderdaad, proggie X, maar Kazaa opzich is niet illegaal, who cares wat iemand ermee doet? :)

Enne, het kinderachtig intepreteren van mij komt door jou reactie, wie de bal kaast kan em.. you know the rest :)

Ik wilde alleen gewoon ff duidelijk maken dat warez en dingen die je voor illegale dingen kan gebruiken andere dingen zijn, warez is illegal that's sure, en de andere dingen ach laten we de rechters dat maar beslissen, met napster hebben ze het al moeilijk genoeg :)

• xxfile
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-11-2024

xxfile

\/ It's me \/

Op dinsdag 24 juli 2001 21:47 schreef Grrrrrene het volgende:

Waar :? :? :?
[HK mode]
Jahaa, hier, door mij :+ ;)
[/HK mode]

[ontopic]
Ook mijn bewondering, waardering en complimenten voor het draaiende houden van het, o zo mooie forum der forums, GoT :)
Keep up the good work en euh, feestje maar, als GoT 3 jaar bestaat :D
[/ontopic]

Nieuw, nu met Twitter

• Grrrrrene
  • Niet online
Op donderdag 26 juli 2001 21:22 schreef xfile het volgende:

[..]

[HK mode]
Jahaa, hier, door mij :+ ;)
[/HK mode]
Op die manier is juist wel prettig :9 :9 :9 ;)
[ontopic]
Ook mijn bewondering, waardering en complimenten voor het draaiende houden van het, o zo mooie forum der forums, GoT :)
Keep up the good work en euh, feestje maar, als GoT 3 jaar bestaat :D
[/ontopic]
^^^spreekt ons feestbeest :P^^^^

• WoutF
  • Laatst online: 15:57

WoutF

Hoofdredacteur
* WoutF is niet goed met woorden dus geeft elke crewmember maar een fles vodka :P

• the noise
Op donderdag 26 juli 2001 22:26 schreef woutf het volgende:
* WoutF is niet goed met woorden dus geeft elke crewmember maar een fles vodka :P
diengevolge is de crew nu ook slecht met woorden :P :+

• IceStorm

IceStorm

Op donderdag 26 juli 2001 22:26 schreef woutf het volgende:
Je woordenschat is niet zo uitgebreidt maar een fles vodka zegt ook een heleboel :+

• the noise
Op vrijdag 27 juli 2001 09:11 schreef IceStorm het volgende:

[..]

Je woordenschat is niet zo uitgebreidt maar een fles vodka zegt ook een heleboel :+
[wanna-be mod modus on]
pleaz back on topic :(
[/wanna-be mod modus off]

:P

/the noise out, laatste restjes wodka verorberen :+
Pagina: 1