Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Gm3
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-11 16:24
Hallo allemaal.

Binnenkort ga ik verbouwing in mijn nieuwe appartement. In dit appartement ga ik vloerverwarming plaatsen met 5 verschillende zones.
In deze woning wil ik alles slim maken wat er maar kan, dat is dus ook de verwarming in het huis. Nu kan ik natuurlijk een Nest thermostaat (o.i.d.) installeren, maar hiermee kan ik niet zelf bepalen welke zones / ruimtes er wel of niet verwarmd moeten worden.

Ik heb al flink zitten te Googlen, maar kan tot op het heden nog geen goede oplossing vinden.
Eigenlijk ben ik naar een slimme verdeler opzoek, o.i.d. die ik kan koppelen aan HASS of Domoticz. Of een slim kastje die de kranen van een verdeler open of dicht draait.
Eerder dacht ik aan een systeem als Tado, en dan op elke verdelerkraan een slimme Tado kraan te zetten. Helaas gaat dit niet werken, aangezien deze kranen ook hun eigen temperatuur opmeten, bij de verdeler en niet in de betreffende ruimte / zone.

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Al eens gekeken naar Honeywell EvoHome?
Weet niet of dat slim genoeg voor je is, ik ben er iig heel erg blij mee.

Het is een eigen ecosysteem, kan tot 12 zones, heeft geen verbinding met internet nodig om te functioneren (kan wel, dan kun je 'm op afstand bedienen) en het bedieningspaneel vind ik erg prettig.

(Het aantal thermostaatkranen ligt veel hoger dan 12, je kunt meerdere kranen combineren tot 1 zone. Zo hebben wij in de woonkamer 2 radiatoren gecombineerd tot 1.)

Wel heb je een zgn. bypass nodig én moet iedere radiator worden voorzien van én een thermostaatventiel én een EvoHome knop. Kost ongeveer €100 per radiator als je het zelf doet.

Iedere zone kent zijn eigen programma en je kunt altijd de programma's overrulen.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Ik zou vooral kijken welk systeem je wil gebruiken voor de rest van je huis.

Op de meeste verdelers kun je stelventielen plaatsen waarmee je dan de groep kunt schakelen.

Evohome is mooi maar koppelt moeilijk met andere systemen. Tado gaat beter. Z-wave is ook een goede optie als je dat ook kiest voor lampen en knoppen en hetzelfde geldt voor Loxone.

Als laatste zou je kunnen kiezen voor stelventielen op 12/24/230V die je dan met iedere willekeurige controller kan aansturen. Bijv door een relaisbord.

[ Voor 12% gewijzigd door Sethro op 09-03-2019 10:14 ]

• colvano
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-10 17:52
unezra schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 09:25:
Al eens gekeken naar Honeywell EvoHome?
Weet niet of dat slim genoeg voor je is, ik ben er iig heel erg blij mee.

Het is een eigen ecosysteem, kan tot 12 zones, heeft geen verbinding met internet nodig om te functioneren (kan wel, dan kun je 'm op afstand bedienen) en het bedieningspaneel vind ik erg prettig.

(Het aantal thermostaatkranen ligt veel hoger dan 12, je kunt meerdere kranen combineren tot 1 zone. Zo hebben wij in de woonkamer 2 radiatoren gecombineerd tot 1.)

Wel heb je een zgn. bypass nodig én moet iedere radiator worden voorzien van én een thermostaatventiel én een EvoHome knop. Kost ongeveer €100 per radiator als je het zelf doet.

Iedere zone kent zijn eigen programma en je kunt altijd de programma's overrulen.
Ik kan dit onderschrijven. Evohome werkt heel fijn. Ik heb zelf de vloerverwarming beneden in 4 zones ingedeeld en boven de radiatoren per kamer ook in zones. Werkt perfect. Eenmaal goed instellen en verder nooit meer werk aan. Het is wel prijzig, met wat goede marktplaats aankopen kan je dat wat drukken.

• Gm3
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-11 16:24
Ik heb Evohome voorbij zien komen. Ik vind het alleen niet zo’n mooi apparaat om zo in m’n woning te hangen.

Ik kende de stelventielen nog niet en ga hier is onderzoek naar doen, of er bepaalde modellen al zijn te koppelen met Home Assistant.
Mochten er nog tips zijn, dan hoor ik dat natuurlijk graag!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

@Gm3 gebruik ook even de zoekfunctie in dit forum er zijn best van vergelijkbare vragen te vinden waar jij wellicht ook wat aan hebt :).

200 fish found!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Gm3 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 18:46:
Ik heb Evohome voorbij zien komen. Ik vind het alleen niet zo’n mooi apparaat om zo in m’n woning te hangen.
Dat is mij heel erg meegevallen en hij is kleiner dan hij lijkt op de foto's. :)
Plus, hij is vanuit een centraaldoos te voeden. Moet je wel een extra module (transformator) voor kopen voor ik meen €50,- maar dan is 'ie strak tegen de muur aan te plakken.

Voordeel vind ik dat je 4 zones (instelbaar) permanent in beeld hebt en heel makkelijk de overige zones kunt bereiken. Er zijn ook andere kleuren frontjes voor te krijgen. Wij hebben gewoon het std. witte frontje gehouden, dat ziet er best strak uit op een witte muur.

Ik meen dat Toon veel groter is. Dit ding is grofweg net zo groot als een "klassieke" programmeerbare thermostaat.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Tsja83
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21:24
Ik heb zelf thuis sinds een half jaar ook het Evohome systeem. Inderdaad wat prijzig, maar werkt prima. En je kan 'm strak tegen de muur aan monteren voor 230v voeding en vind 'm niet misstaan op die manier. Hij is ook dan niet heel veel groter dan de lichtschakelaar die er onder hangt.

PV-output | 5,32 kWp | platdak 13° | ZZW | regio 0299

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:31
Ik heb thuis Heatmiser, werkt meer dan prima en heeft een "open" API (je moet zelf wel even de api docs opvragen ;)). Volgens mij kun je die niet kant-en-klaar aan Domoticz koppelen maar zover ik kon zien is de API niet heel erg moeilijk (nog geen tijd gehad om er iets mee te doen).

Dingetjes die je wel moet weten:
1. Ze leveren alleen stelmotoren voor op VV verdeler
2. Je hebt een control unit nodig boven de VV verdeler die netspanning nodig heeft (de rest kan draadloos)
3. Je hebt een "hub" nodig die als Zigbee controller dient (alleen nodig als je centraal wilt kunnen besturen)
4. Elke zone heeft een thermostaat op de muur (neoAir) die er imo prima uitzien

Je kunt er dus geen radiatoren mee schakelen. Nu ik het systeem wat intensiever gebruik kom je ook wat dingen tegen die tegevallen zoals de app... het werkt maar de UX is verschrikkelijk :p

[ Voor 3% gewijzigd door _Piwi_ op 11-03-2019 16:47 ]

Pagina: 1