Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop om occasioneel fotobewerking op te doen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen, ik vertrouw bij het samenstellen van een nieuwe desktop altijd op de best buy guide hier op Tweakers, maar voor een laptop blijkt het niet zo eenvoudig als ik dacht.

Wat ga je met je laptop doen?
Mijn vrouw heeft als zelfstandige haar eigen bureau. Zij gebruikt een desktop waar zij als hoofdzaak CAD programma’s op draait en fotobewerking op doet. Dit loopt prima, maar ik zoek iets waarop zij ‘s avonds voor de televisie ook nog een beetje op kan werken. Dit gaat vooral over het bewerken van foto’s (Photoshop). Wat ik dus zoek is een laptop met een goed scherm, waarbij de kleuren correct worden weergegeven en waarop fotobewerking toch nog vlot kan lopen.. Als OS kiezen we voor Windows 10.

Wat is je budget?
Ik had gedacht aan een budget van 700 euro, als dit haalbaar is. Ik had oorspronkelijk gekeken in de best buy guide van februari, waar de basislaptop me wel beviel, maar deze zou niet geschikt zijn voor beeldbewerking.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Deze zal voornamelijk thuis gebruikt worden, en moet occasioneel meegenomen worden naar klanten om beelden te kunnen op presenteren

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Een merkvoorkeur is er niet, maar de laptop moet een beetje esthetisch zijn om mee te kunnen nemen naar klanten .

Alle reacties

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 24-11 22:22
Wat zijn de specs van de Destkop, stel nou die heeft een i9 9900K + 64GB RAM, ofzo dan snap ik wel dat het ''prima loopt''.

En hoe heftig is het werk dat ze doet in de CAD programma's en Photoshop?

Don't let perfect be the enemy of good.

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-11 20:32

DeComponeur

♫ KLNKRWG

€700 is niet echt haalbaar denk ik voor een 'fatsoenlijke'
Je kunt eenvoudig laptops selecteren in de price watch
Voorbeeld 17# categorie: Laptops

Waar je op moet letten is waarschijnlijk een videokaart minimaal GTX 1050 of een MX150
IPS scherm
Minimaal Processor i5 8250
Minimaal 8Gb werkgeheugen
SSD van 256Gb (128 Gb zijn meestal wat trager, maar kan ws wel)
categorie: Laptops
Dan is een Lenovo de eerste die je tegen komt van €749 :+
Of je moet voor een Medion durven gaan

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

Verwijderd

Topicstarter
@iCore : de desktop die ze nu heeft is quasi deze van de desktop best buy guide in januari. Maar autocad zal ze niet draaien op de laptop. Die dient echt enkel om rustig wat foto's te kunnen bewerken 's avonds zonder telkens vast aan de desktop te moeten zitten.

Misschien moet ik mijn vraag eigenlijk herformuleren naar de best mogelijke optie voor 700 euro, waarbij de eerste vereiste een scherm is dat geschikt is voor beeldbewerking?

@DeComponeur bedankt voor de tips, qua merk heb ik niet echt een vereiste, ik weet dat 700 euro sowieso een compromisprijs is.Vooral het scherm is hier belangrijk, dat de fotobewerking trager zal zijn dan de desktop nemen we erbij

• DeComponeur

DeComponeur

♫ KLNKRWG

De desktop die ze nu heeft is een behoorlijk beest van een computer, die kun je eigenlijk niet vergelijken met welke laptop dan ook onder de €1500 >:)
Voor beeldbewerking en video kijken is een groter formaat prettiger, maar dan kom je al gauw bij de €1.000

Geschikte 15# https://tweakers.net/pric...;1213187;1309206;1173813/
Topper is deze Asus nu 'maar' €799
pricewatch: Asus TUF Gaming FX504GD-E41109T

Geschikte 17# https://tweakers.net/pric...;1310964;1322652;1261001/
Deze MSI echt een lekker ding ;)
pricewatch: MSI GL73 8RD-017

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle advies tot nu toe. ik ben nog steeds aan het twijfelen. Voor het gebruik bij bv klanten staat mij zoiets ook wel aan. Zou dit een laptop kunnen zijn die voldoet? Ik heb even met mijn vrouw gesproken en ze wil zich vooral op het presenteren van afbeeldingen bij klanten focussen, dit zou prioriteit moeten zijn.

Photoshop zal er ook op gezet worden, maar we weten dat dit een compromis is, en niet als werk-pc zal dienen.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2019 21:11 ]

• DeComponeur

DeComponeur

♫ KLNKRWG

Verwijderd schreef op zondag 17 maart 2019 @ 21:07:
Bedankt voor alle advies tot nu toe. ik ben nog steeds aan het twijfelen. Voor het gebruik bij bv klanten staat mij zoiets ook wel aan. Zou dit een laptop kunnen zijn die voldoet? Ik heb even met mijn vrouw gesproken en ze wil zich vooral op het presenteren van afbeeldingen bij klanten focussen, dit zou prioriteit moeten zijn.

Photoshop zal er ook op gezet worden, maar we weten dat dit een compromis is, en niet als werk-pc zal dienen.
Tja als de laptop op reis moet is een kleiner (lichter) model wel zo prettig.
Maar als je foto's wil bewerken is een groter scherm wat mij betreft een must.
Misschien is dat persoonlijk maar 13.3# is behoorlijk aan de kleine kant.
Maar als dat geen probeem is hier nog een leuke vergelijking
https://tweakers.net/pric...;1319284;1260555;1205279/

Waarvan de iets goedkopere Topper is de pricewatch: HP Pavilion 14-ce0830nd
Met een videokaart GeForce MX150 en extra een Tb extra opslag, een tikkie groter en recenter...

Pagina: 1