Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• favorinus
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-09-2022
Hallo,

ik heb een Asrock Q1900-ITX mobo. Simpel dingetje met een geintegreerde CPU.
Hij doet alleen plotseling niks meer. Na de powerbutton indrukken gaat alleen de ventilator draaien en verder niks. Geen lampje op het keyboard geen beeld op VGA en HDMI.
Ik heb het geheugen al vervangen door een andere die zekerweten goed is. De voeding heb ik ook een andere geprobeerd. BIOS heb ik gecleard door de jumper en later ook door het batterijtje eruit te halen.
Wat kan ik verder nog doen, als laatste wanhoopsdaad? Oja ik heb ook even met een pico-atx voeding geprobeerd, standby trekt die 120 mA @12V en na de powerbotton 450 mA @ 12 V. dit zonder fans.

groeten

Mariano.

• jeppekroezen
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 29-11 17:40
zit er een zo`n kleine luidspreker op?
als er wat fout is kan die ook een piep aageven en daarvan zou je de oorzaak kunnen vinden.
verder alles proberen los te halen. desnoods uit de pc halen en op tafel in elkaar zetten om elk probleem (inclusief misschien kortsluiting) uit te sluiten.
dus stap voor stap 1 voor 1 alles uit elkaar en dan weer in elkaar.

• favorinus
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-09-2022
bedankt voor het meedenken. ik heb er een speakertje opgezet maar er piept niks. Hij ligt al op tafel zonder iets aangesloten. ethernetlampjes gaan ook niet aan. verder is er niks meer aan te doen?

• jeppekroezen
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 29-11 17:40
hmm oke.

je geheugen eruit, videokaart eruit. dan zou die moeten piepen omdat er toch zeker echt iets niet klopt
als je niet zoiets kan veroorzaken dat hij gaat piepen dan zou ik het zo ook niet weten.