Toon posts:

Probs met USB scanner onder Win2k.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Scanner > HP Scanjet 5370c op me USB poort zitten. Deze werkt onder WinME perfect maar sinds de overstap naar Win2k krijg ik em maar niet aan de praat.

Er staat onder Imaging Devices het apparaat "HP5370c scanner", HP precisioscan pro geeft aan dat ie geen scanner vind. Als ik de drivers opnieuw install, dan doet ie het nog niet, haal ik de drivers eruit en reset ik de USB kabel dan geeft hij aan bij nieuwe hardware gevonde "USB device, wil ik die stuurprogramma's aanpassen geeft ie een fout.

Kan iemand me helpen/heeft iemand suggesties?

Bij voorbaat dank.

Verwijderd

Niet alleen usb scanners werken niet onder w2k,mijn Primax Colerado direct werkt ook niet en ik heb ook de Primax driver voor 2k maar naar instalatie start w2k niet op,geeft een error met hoepledepoop file.(Ja die driver dus)

Verwijderd

Laatste drivers al geprobeerd? Kan natuurlijk dat de dirvers die jij hebt nog niet helemaal bug-vrij zijn icm win2k

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn geen andere drivers te krijgen dan die op de cd staan.

• DjMark
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 16:28
Ik heb ook problemen onde w2k. Mijn Canon 650U werkt ook niet. Hij geeft een calibratie fout :?

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 13:49
op de site van HP gekeken naar een WIN2k driver?
ik heb er pas geleden ook eentje gevonden voor mijn scanner.

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Verwijderd

Topicstarter
Nope, je kan een driver cd bestellen, die heb ik al...

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het niet veel te maken heeft met de drivers van de scanner, eerder met de USB controller drivers..

Mijn printer, die ik nu naar de paralelle poort verhuisd heb deed het ook niet goed op de USB poort, eenmaal op de parralelle poort wel.

Verwijderd

Topicstarter
Dankzij een tipgever via irc.tweakers.net #tweakers.net werkt mijn scanner voorlopig weer ff..

Ik heb USB Filter drivers geinstalleerd, dat bleek de oplossing te zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu me scanner aan de praat. Maar nu loopt Precision Scan de hele tijd vast, die me scanner drivers d'r uit nokt...

Iemand bekent met dit probleem onder Win2k?

Verwijderd

Ik heb een HP4300C onder Win2000 draaien zonder problemen. Heb ook nooit problemen hiermee gehad.

Verwijderd

Aan het begin ook erg veel problemen gehad met mn HP 4200 Scanner onder Windows 2000. Het typische is dat de problemen heel willekeurig optreden. Bij de ene installatie (met schone schijf) werd de scanner probleemloos herkend en werkte alles na het installeren van de patch perfect, de andere keer niets dan problemen.

Nu werkt het gelukkig perfect, zowel parallel als usb. Alleen dankzij de problemen van mijn mamaplankje met usb-randapparatuur staat ie momenteel parallel geinstalleerd. Om dat aan de praat te krijgen is weer een verhaal apart, waarbij je het risico loopt dat een groot aantal windows bestandjes corrupt zijn na installatie en je een fijn blauw scherm krijgt...

Duidelijk is me in ieder geval geworden dat je de instructies die in het textbestandje bij de patch zit Exact op moet volgen, anders werkt het om de een of andere reden niet. Dus ook de volgorden van aansluiten / installeren drivers... Dus installeren van HP Precision Scan, installeren van patches en daarna pas de scanner. In die volgorde lukt het de laatste tijd altijd!

Good Luck!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik me drivers verwijder, dan doet de scanner na restart en reinstall het prima. Start ik daarna de computer eens opnieuw op, dan wordt eerst de scanner wel gewoon herkend, maar hou precisionscan er ergens in het midden van de scan mee op... Precision Scan heet nu de drivers beschadigd en nu wil de scanner niet meer. Status in "niet bekend" ipv "gereed".

Is dit probleem ook bekend?

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de website van HP blijft de scanner hangen omdat de IRQ's gedeeld worden, nou klopt dat wel want zowat me hele computer inclusief de USB controllers zitten op IRQ 9.

Kan ik dit wijzigen, moet ik dit wijzigen?
Pagina: 1