'Nieuwe' LG 795FT is niet goed! :(

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:19

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Hoi!

Nadat gisteren mijn vorige LG 795FT+ kapot is gegaan, heb ik vandaag een nieuwe monitor gekregen.

Deze is ook niet goed, het beeld is aan de zijkanten erg rood, wie weet waar dit aan kan liggen?? Dit had de vorige niet... :(

Mijn videokaart is: Asus Geforce DDR Pure

Alvast Bedankt! :)

Whatever.

• Wiggie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-04-2025
Er was pas geleden een posting over LG 795FT monitoren, misschien kun je die opzoeken en nalezen?

Zoals je zelf al zegt hij is niet goed, dat denk ik ook als ik het zo lees ;)

Tag User In

Verwijderd

Mag Yam'ha ook even aandacht voor zijn LG795 ft+ probleem :'(

Monitor maakt de laatste weken een hoog aanhoudend zacht gepiep.

Heb al vanalles geprobeert, boxen en printer weggehaald, gedegaused :)en beelsscherm schoongemaakt, helpt niks.

Anyone recognize? :'(

Toch blijf ik erbij dat dit de beste 17" is :)

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:43
Heb ook wel eens last van een zacht piep geluid na een tijde gaat het meestal weer weg geen idee waar het aan ligt. Al ik hem bijvoorbeeld uit zet en dan weer aan is die piep weg.

Meerdering heb je al geprobeerd de instellingen aan te passen volgens mij heeft die kleur iets met instellingen te maken

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

• Wiggie
Heb die piep ook wel eens inderdaad. Gaat na een paar minuten weg. Heb wel eens gelezen dat een monitor in principe een half uur nodig heeft om te calibreren...

Die kleur zou ook nog van te dicht bij staande boxen (aan de zijkant) kunnen komen?

Tag User In

Verwijderd

Uhm ik heb een ander probleem wat heel erg vaag is..

Als ik beetje zweterige handen heb van paar uur counterstriken doen die knopjes osd en set het niet meer en krijg ik een schokje als ik ze aanraak.

Is hier wat aan te doen behalve handen gaan wassen?

• Wiggie
Statische electriciteit op de monitor denk ik...

Tag User In

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Boxen staan ong. 1,5 meter bij de monitor vandaag, de vorige monitor (ook LG 795FT+) werkt helemaal goed..... Tís een monitor fout! :r :r

Maandag krijg ik weer een nieuwe.. :)

Whatever.

• Wiggie
Beter :)

Tag User In

Verwijderd

Hmm dus als ik de monitor zou aarden werkt ut weer?

Kun je een monitor aarden?

• Toewan
  • Laatst online: 29-07 19:17
Vriend van mij heeft ook al 1 zo'n LG monitor versleten. Die was namelijk met geen mogelijkheid af te stellen. Deze die hij nu heeft is beter.
Ik persoonlijk vind het niet zo'n fijne monitor en hou het voorlopig nog bij m'n wat bollere Philips 107 MB.. :)

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
/me heeft geen aarding bij de PC, zal het daar aan kunnen liggen?

Whatever.

Verwijderd

Met een schroevendraaier druk ik nu op de knopjes om maar geen schok te krijgen (want dat voelt kut) maar kun je een monitor aarden want dis ook zo'n gekloot.

Verwijderd

Ik heb nog nooit problemen met deze monitor gehad. Ben er zelfs zeer tevreden over en mijn volgende monitor word ook weer een LG.

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Hmmz, echt weird!!! Dit heb ik nog nooi eerder gehad met een monitor, misschien zal aarding toch wel helpen..... have anyone a clue?? :'(

Whatever.

Verwijderd

Die hoge piep is van je hoogspannings trafo. Wat je daar aan kunt doen ? Weet ik niet. Maar dat heeft niets te maken met spullen die te dicht in de buurt staan. Als je bijvoorbeeld boxen of een ander apparaat met trafo in de buurt hebt staan, gaat je beeld trillen. Dat komt omdat die apparatuur een magnetisch veld om zich heen heeft, en een monitor beeld zijn uit elektron kanon geschoten elektrische geladen beeldjes die magnetisch worden afgebogen in de beeldbuis zelf. Als je dus een apparaat in de buurt hebt staan, dan verstoor je dat proces.
Probeer eens je frequentie te verlagen of verhogen van je video kaart (start, settings, control panel, display, dan settings, advanced, en dan adapter of monitor je frequentie verlagen.
Suc6

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Shit man, ik zou vandaag even bellen met LG helpdesk om een nieuwe monitor te regelen... Is die niet meer op vorraad!! BAH!!!!!!!!!! :(

Wat moet ik nou doen?! :'(

Ze zouden mij bellen als ze 1 beschikbaar hadden....

Whatever.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:23
Ik zou je geld terugvragen en een andere monitor kopen. Met 2x een miskleun zou ik toch eieren voor m'n geld kiezen en een ander merk nemen.

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Wat voor een andere monitor zal ik dan moeten kiezen??

Deze bevalt me behoorlijk goed! :)

Whatever.

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Wat voor een andere monitor zal ik dan moeten kiezen??

Deze bevalt me behoorlijk goed! :)

Whatever.

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-07 11:33
De LG Flatron was geloof ik ook de eerste volledig vlakke monitor. Dus het is niet zo gek dat deze monitor niet perfect is. De 19" Flatron (die hoop ik heel gauw uit komt :)) gaat denk ik wel flink kont schoppen. De specs zijn in ieder geval errug goed en hij heeft ook niet die twee stabilisatie lijnen. Ben benieuwd wanneer die komt.
kijk maar es op de LG site. Staat hij wel ergens tussen: LG Flatron 915Plus www.lgeus.com

• [J.d.I.] DirtyHarry
Hmm, ik zie nu op hun site staan: available from octobre...

Verwijderd

Hm, das pas dik een jaar te laat dan :(.

• [J.d.I.] DirtyHarry
Ja das zwaar kl*te. Hopen dat ze gewoon de tijd hebben genomen om alle foutjes er uit te halen en niet overhaast dat ding proberen af te krijgen voor oktober...

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
[J.d.I.] DirtyHarry:

De eerste berichten van de 19" versie van de LG Flatron waren dat deze slechter is dan de 17". (d.w.z. de symetrie van het beeld zou minder zijn)

Groeten Seq_uence

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Pagina: 1