Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03-07 09:12
Ik heb drie monitoren, namelijk 3x Dell Ultrasharp U2515H. Deze wil ik aansluiten op mijn laptop, een Dell XPS 15, uit 2017, dus een Dell XPS 9560.
Verder is er op de laptop alleen een hdmi poort qua video-output, dus ik heb daarom een usb-c naar displayport adapter. (Bijgevoegd als product, aan het topic)

Deze probeer ik nu aan te sluiten, maar dit werkt nog niet helemaal geweldig.
De opstelling is: 1 (daisychain naar monitor 3), 2(HDMI naar laptop), 3(displayport naar laptop, via usb-c).
Nu is het zo, dat als ik de HDMI loskoppel, monitor 1 en 3 werken, maar dat als ik de HDMI monitor aan de laptop aankoppel, monitor 1, die aan monitor 3 vast zit, uit gaat.
Dus als ik HDMI loskoppel, dan vertoont monitor 1 wel beeld, maar als ik HDMI aan de laptop koppel, dan is er geen beeld op monitor 1.

Nu was mijn gedachte: misschien wordt hdmi op de laptop uitgeschakeld als ik daisychain gebruikt? Want voor zover ik op internet kon vinden behoort drie schermen wel tot de mogelijkheden van de XPS 9560?
Verder kon ik op internet over dit probleem niet heel veel vinden.

Ik zou het heel fijn vinden als ik met jullie tot een oplossing zou komen!

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:05

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wat bedoel je met daisychain, waarmee doe je dat precies, want dat kan ik niet goed opmaken uit jouw verhaal. Daarnaast wil je ook nog het scherm van de laptop gebruiken?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
Sorry, daisychain houdt in dat je vanaf de pc een displayport kabel naar de monitor doet, maar de monitor heeft ook een displayport output, waardoor je dan vanaf die monitor naar de andere monitor een kabel doet, dus:

Laptop displayport output => "monitor 1" displayport input.
"monitor 3" displayport output => "monitor 3" displayport input.

Hierdoor kun je met 1 kabel meerdere monitoren verbinden.

Ik hoef het scherm van de laptop zelf niet te gebruiken. Alleen de 3 monitors moeten wel allemaal tegelijk gebruikt kunnen worden.

Is dat zo iets duidelijker?

Het probleem is dus dat zonder monitor 2 (aangesloten met HDMI) monitor 3 uit mijn voorbeeld, geen beeld toont, maar zodra ik monitor 2 loskoppel, dan doen de gedaisychainede monitoren het wel allebei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:05

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wat gebeurd er ondertussen met het scherm van de laptop zelf? Ik heb niet zozeer ervaring met display poort en de daisychain functie, maar als het scherm van de laptop ook actief blijft dan verwacht ik daar het probleem, want je hebt dan effectief 4 schermen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
Het laptop scherm deed het wel, maar in de display settings op windows stelde ik in dat als de laptop met de schermen was verbonden, het laptopscherm uit moet. Die ging ook gewoon netjes uit.

Edit: Heel vreemd, maar vanochtend ging ik er weer mee verder, ik heb een paar kabels iets anders aangesloten, terwijl in principe de gedachte erachter hetzelfde was, maar op eens werkte het gewoon. :/
Dus nu heb ik een laptop, waarvan het scherm uit staat, en daarop aangesloten 3 externe monitoren.

In ieder geval bedankt voor de hulp.

[ Voor 49% gewijzigd door Jantje2000 op 09-03-2019 08:26 ]