Allereerst, ik weet niet of ik op de goede plek zit met dit topic dus voor het geval dat mijn excuses.
Voor mijn studie scheikunde ben ik met een vak Quantum Chemie bezig.
Daarbij gebruiken wij een prachtig stukje software genaamd "Molden".
Op de universiteitscomputers hebben wij een Linux omgeving waarop alles ingesteld staat.
Daar draait ook een linux versie van dit programma.
Nou zijn er een aantal bestanden die ik ook graag thuis zou willen bekijken,
er blijkt een windows versie van dit programma te zijn en die heb ik gedownload en eens bekeken.
Het probleem is als volgt, dit programma is van het academische type ofwel iets dat gebruikt wordt door relatief ervaren programmeurs. Zelf ben ik dat helaas niet en meer een studentje die graag dingetjes probeert.
Het programma heb ik gedownload als een rar bestandje, geopend en dat werkte gewoon.
Maar nu als ik het mapje enzo wil verplaatsen opent het programma niet meer.
Zoals ik al zei is het een vrij grof programma en draait het ook iets van een terminal/command prompt op windows o.i.d.. Nou is mijn vermoeden dat er op de achtergrond iets ingesteld is of dat er een sort .bash dinges aangemaakt is ofzo. Hoe kan ik dit controleren en of wijzigen/verwijderen?
Voor mijn studie scheikunde ben ik met een vak Quantum Chemie bezig.
Daarbij gebruiken wij een prachtig stukje software genaamd "Molden".
Op de universiteitscomputers hebben wij een Linux omgeving waarop alles ingesteld staat.
Daar draait ook een linux versie van dit programma.
Nou zijn er een aantal bestanden die ik ook graag thuis zou willen bekijken,
er blijkt een windows versie van dit programma te zijn en die heb ik gedownload en eens bekeken.
Het probleem is als volgt, dit programma is van het academische type ofwel iets dat gebruikt wordt door relatief ervaren programmeurs. Zelf ben ik dat helaas niet en meer een studentje die graag dingetjes probeert.
Het programma heb ik gedownload als een rar bestandje, geopend en dat werkte gewoon.
Maar nu als ik het mapje enzo wil verplaatsen opent het programma niet meer.
Zoals ik al zei is het een vrij grof programma en draait het ook iets van een terminal/command prompt op windows o.i.d.. Nou is mijn vermoeden dat er op de achtergrond iets ingesteld is of dat er een sort .bash dinges aangemaakt is ofzo. Hoe kan ik dit controleren en of wijzigen/verwijderen?