Programma (Molden) vertoont bijzonder gedrag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-10 15:35
Allereerst, ik weet niet of ik op de goede plek zit met dit topic dus voor het geval dat mijn excuses.

Voor mijn studie scheikunde ben ik met een vak Quantum Chemie bezig.
Daarbij gebruiken wij een prachtig stukje software genaamd "Molden".
Op de universiteitscomputers hebben wij een Linux omgeving waarop alles ingesteld staat.
Daar draait ook een linux versie van dit programma.

Nou zijn er een aantal bestanden die ik ook graag thuis zou willen bekijken,
er blijkt een windows versie van dit programma te zijn en die heb ik gedownload en eens bekeken.

Het probleem is als volgt, dit programma is van het academische type ofwel iets dat gebruikt wordt door relatief ervaren programmeurs. Zelf ben ik dat helaas niet en meer een studentje die graag dingetjes probeert.
Het programma heb ik gedownload als een rar bestandje, geopend en dat werkte gewoon.
Maar nu als ik het mapje enzo wil verplaatsen opent het programma niet meer.

Zoals ik al zei is het een vrij grof programma en draait het ook iets van een terminal/command prompt op windows o.i.d.. Nou is mijn vermoeden dat er op de achtergrond iets ingesteld is of dat er een sort .bash dinges aangemaakt is ofzo. Hoe kan ik dit controleren en of wijzigen/verwijderen?

Beste antwoord (via Cranzai op 10-03-2019 10:07)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Heh, dan doet de software iets goed fout. Je zou het in compatabilty mode kunnen proberen. Bijvoorbeeld run als MS Vista (het programma benoemt Vista als nieuwste ondersteunde Windows OS). Of probeer de andere versie van http://cheminf.cmbi.ru.nl/molden/platforms.html

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
PRG >> CSA

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Cranzai schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 18:22:
Maar nu als ik het mapje enzo wil verplaatsen opent het programma niet meer.
Je zult dit een stukje moeten verduidelijken. Werkt het alleen niet op een andere plaats of ook niet meer op de originele? (Als dat eerste: de locatie zal wel ergens in instellingen zijn opgenomen. Bijv in register of een ini-file). Wat betekent 'opent niet' concreet?

Ook: Windows 10 64b, laatste versie? Met/zonder UAC (adminrechten)? Zie je iets in het Windows event log?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
F_J_K schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 19:30:
[...]

Je zult dit een stukje moeten verduidelijken. Werkt het alleen niet op een andere plaats of ook niet meer op de originele? (Als dat eerste: de locatie zal wel ergens in instellingen zijn opgenomen. Bijv in register of een ini-file). Wat betekent 'opent niet' concreet?

Ook: Windows 10 64b, laatste versie? Met/zonder UAC (adminrechten)? Zie je iets in het Windows event log?
Sorry, dat mag inderdaad wel iets duidelijker.
Het programma werkt niet als in dat ik kort twee schermpjes zie verschijnen. De command prompt en 1 van de interfaces, daarna sluit het programma weer.

Na de eerste download heb ik het daar geopend en toen werkte het, na verplaatsing niet meer, na terug verplaatsen wel weer.
Met een nieuwe download bleef datzelfde gedrag.

Je weet te verwoorden met wat ik dacht van iets in het register aangepast. Heb nu helaas geen toegang tot mijn pc maar zal morgenochtend eens naar de windowsversie, dat UAC en de event log kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:20
Cranzai schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 20:04:
[...]

Sorry, dat mag inderdaad wel iets duidelijker.
Het programma werkt niet als in dat ik kort twee schermpjes zie verschijnen. De command prompt en 1 van de interfaces, daarna sluit het programma weer.

Na de eerste download heb ik het daar geopend en toen werkte het, na verplaatsing niet meer, na terug verplaatsen wel weer.
Met een nieuwe download bleef datzelfde gedrag.

Je weet te verwoorden met wat ik dacht van iets in het register aangepast. Heb nu helaas geen toegang tot mijn pc maar zal morgenochtend eens naar de windowsversie, dat UAC en de event log kijken.
Je zou het volgende kunnen proberen:
Bestand downloaden.
Nog niet openen maar eerst het bestand verplaatsen naar de map waar je 'm wilt hebben.
En dan pas openen.
Het lijkt er namelijk op dat het programma bij het openen de directory onthoudt waar je het programma geopend hebt (en die directory ook probeert te benaderen).

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:41

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Beter is om een commandprompt of powershell venster openen in de map waar het uitvoerbare bestand staat en het vanuit daar uitvoeren. Als er een foutmelding komt die anders in een tijdelijk cmd venster komt, blijft deze nu wel in beeld.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
Heb het met de command prompt geprobeerd en daarmee kan ik een mooie error verzamelen. Het event log kon ik niet echt iets in terug vinden (misschien omdat ik incapabel ben 8)7 )

Uitgevoerde commands en de bijbehorende error:
C:\...>gmolden.exe

Program received signal SIGSEGV: Segmentation fault - invalid memory reference.

Backtrace for this error:
#0 6f610f4e
#1 6f6913eb
#2 004010f8
Heb dezelfde commands ook uitgevoerd in de map waar het wel werkt en daar kreeg ik niet de error.

Eerste keer dat ik de command prompt gebruik maar voelt wel vertrouwd in vergelijking met de terminal :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Heh, dan doet de software iets goed fout. Je zou het in compatabilty mode kunnen proberen. Bijvoorbeeld run als MS Vista (het programma benoemt Vista als nieuwste ondersteunde Windows OS). Of probeer de andere versie van http://cheminf.cmbi.ru.nl/molden/platforms.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
F_J_K schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 20:13:
Ah oke maar het werkt dus wel in 1 specifiek mapje, gek.
Staat er nu niet ergens een rommelige vermelding? Dat soort losse touwtjes knagen altijd een beetje aan mij haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:41

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Tja, ga neuzen in het register en appdata. Je komt een hoop te weten als je iets als procmon gebruikt om te zien wat het zoal aanroept als het opstart.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1