Ik heb een Nexus 6P, hij blijft in de boot loop hangen. Nu lees ik verwarmen of bevriezen enz. Nu heb ik met een föhn hem al verwarmd dit werkte niet, misschien niet warm genoeg. Nu las ik doe hem in de diepvries, ik twijfel of ik dit moet doen. Kan het dit oplossen of gaat hij verder kapot? Op het internet staan fixes maar dan moet dus de OEM unlock aanstaan dat kan alleen als je hem opgestart krijgt en dit zo snel mogelijk aanzet want hij valt weer uit. Is de diepvries een goede oplossing om hem eenmalig te kunnen opstarten?
Vraag
Alle reacties
De vraag is waarom hij in een bootloop zit.
Een puur softwareprobleem kan je echt niet oplossen met een temperatuursverschil.
Als hij oververhit kan het een goede oplossing zijn, maar dan zou ik eerder de telefoon op zo'n warm/koud zak leggen die net uit de vriezer komt, dat trekt beter de warmte eruit en je hebt minder kans op condens (=vochtschade) aan je telefoon.
De kans dat je je telefoon sloopt is niet heel groot, hij moet ook buiten in de vorst overleven, dus waarom niet in een vriezer, maar let op voor condens.
Een puur softwareprobleem kan je echt niet oplossen met een temperatuursverschil.
Als hij oververhit kan het een goede oplossing zijn, maar dan zou ik eerder de telefoon op zo'n warm/koud zak leggen die net uit de vriezer komt, dat trekt beter de warmte eruit en je hebt minder kans op condens (=vochtschade) aan je telefoon.
De kans dat je je telefoon sloopt is niet heel groot, hij moet ook buiten in de vorst overleven, dus waarom niet in een vriezer, maar let op voor condens.
In sommige gevallen kan het zijn dat een slechte accu voor dit probleem zorgt. Bij het opstarten vraagt de telefoon te veel stroom waardoor de spanning te ver zakt en dat de accu het niet redt. Ik heb wel eens meer gelezen dat als je een Li-ion of LiPo accu in de vriezer legt, deze het soms beter doen. Wellicht dat voor dit geval het inderdaad de oplossing kan zijn, maar zeker geen permanente naar mijn mening. Maar zoals SA007 al aangaf, het kan weinig kwaad om te proberen, maar let inderdaad wel op condensvorming.
Kan ook zijn dat het soldeer tin van je EMCC/soc geheugen bros is geworden door t velenopwarmen en afkoelen.
Dit is ook veel voorkomend probleem bij Nexus 5 en Nexus 5X
. Heb er zelf ook 3 gehad zo.
Het kan zijn dat door het goed afkoelen het dan weer even net contact maakt.
Dit is ook veel voorkomend probleem bij Nexus 5 en Nexus 5X
Het kan zijn dat door het goed afkoelen het dan weer even net contact maakt.
Meow, meow I'm a cow