WSO2 Soap/Rest en versie beheer bij derden houden (JAVA)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20:28
Ik ben een junior developer en momenteel zijn we bezig met een project waarbij we buiten een java applicatie soap/rest berichten willen versturen op 1 manier vanuit de applicatie. De POC waar we momenteel mee bezig zijn is met WSO2. Ik zet mijn functie er even bij om aan te geven dat ik misschien sommige processen nog niet helemaal door heb en jip en janneke taal soms net iets beter werkt ;)

Het idee stond om informatie zoals naam van de derde/bericht soort/bericht versie op te nemen in de metadata van een bericht BINNEN de java applicatie en dan in de WSO2 met een switch mediator en xslt het juiste bericht te formuleren. Zo kan ons soap/rest bericht moeiteloos omgezet worden naar het juiste format en als soap of rest ook naar derden verstuurd worden. Vice versa dus ook.

Nu had een architect een goede opmerking; wat als de derden beslist om een ander versie nummer o.i.d. op te nemen, dit moet dan gecommuniceerd worden richting de applicatie en daar aangepast worden.

Nu zit ik met de volgende 3 vragen/scenario’s om dat beheer bij de derden te houden;
– Kun je bijvoorbeeld dagelijks eenmalig de wsdl opvragen en daar de versie nummers etc. uit halen? Volgens mij staat daar meestal wel alle info in lijkt mij.
– Je kunt endpoints maken zoals je wil, is er een mogelijk op de WSO2 om klanten zelf de endpoints volgens een bepaald format te laten beheren zodat we uit het endpoint de info kunnen halen? Dus dat ze kunnen inloggen en alleen endpoints kunnen beheren e.g. services/soap/v2/automaterialen
– Andere opties?

Voor de duidelijkheid, WSO2 doen we al meer mee, dus de keuze zal daar wel op gaan vallen als het ‘werkbaar’ is. Het is meer hoe kunnen we ons doel het beste bereiken idealiter met de WSO2.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:40

qless

...vraag maar...

Ik zou geen SOAP gebruiken, maar REST met JSON, en dan het versie nummer in de API opnemen, dus bijvoorbeeld:
https://domain/api/v1/orders/

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

Soap is prima, als het kan is HTTP met JSON misschien wat simpeler, maar voor versie beheer is het gemakkelijker denk ik om het versie nummer in de URL op te nemen.

Less alienation, more cooperation.