Toon posts:

Zelfde type geheugen stabieler?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik mijn 128MB en 64MB modules (totaal 256MB van 2 verschillende merken) heb vervangen door 2x 256 MB van hetzelfde merk heb ik het idee dat mijn computer ineens een stuk stabieler is geworden.

Kan iemand dit mij bevestigen of praat ik nu onzin?

Verwijderd

Stabieler? Hoe defineer jij dat? Als je bedoelt dat je PC onder erbarmelijke omstandigheden ineens veel beter presteert, betekend dat je best wel rag-geheugen had.
Als je bedoelt dat je PC ineens sneller is, of dat alles lekkerder loopt, dan ligt dat meer aan de kwantiteit dan aan de kwaliteit.

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
^^ ^^
|| Klopt als een bus ||

Zou kunnen aangezien sommige merken niet echt met elkaar kunnen opschieten in de computer.

Zo had ik een dane elec reepje van 128 MB en een No name reepje van 64 en dat liep samen voor geen ene meter.
No name vervangen voor nog een reepje dane elec 128MB en geen gezeik meer gehad sindsdien qua geheugen

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Verwijderd

Ik heb de ballen verstand niet van hardware, maar.....
Ik heb bij mezelf wel gemerkt dat als ik van twee verschillende merken geheugen in de compu heb dat dan het slechtste reepje (lees: die van de goedkoopste fabrikant) in de eerste geheugenbank omdat de BIOS de timing settings van deze eerste over het algemeen aanneemt.
Anders wordt de timing van de betere aangenomen, die te scherp voor de slechtere eens waardoor de computer crasht op dat tweede reepje. Nu neemt ie de timings van het slechte reepje waardoor alles goed gaat.

PS Ik ben dom ik kreeg dit letterlijk in mijn oren gepraat toen ik problemen had en het bleek te werken (linux kernel mailinglist is soms best handig) :D

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Mja, het kan ook zo zijn dat je mobo problemen heeft met een bepaald type dimms... heb ik ook een keer gehad met een 128MB DIMM... In mijn pc werkte het echt voro geen meter, crashte al tijdens booten... in mijn vaders pc werkte het perfect.... (dus ons geheugen gewoon omgewisseld :) )

Verwijderd

tja ik heb ook 2 verschillende reepjes maarre werkt prima samen dus het kan wel goed gaan :)
Pagina: 1