Koptelefoon aankoopadvies

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geest123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-04-2022
Beste Tweakers,

Ik zoek een allround over-ear koptelefoon van onder de 100 euro. Ik wil deze gaan gebruiken op kantoor, op de fiets, om een film kijken en voor zo nu en dan een avondje gamen. Ik zal de muziek altijd van mijn laptop of mobiel streamen.

Ik heb rond gekeken en ben tot nu toe op twee koptelefoons gestrand:
- SONY MDR-XB950N1 (iets boven budget)
- SKULLCANDY Hesh 3 Wireless

Ik hoor graag welke jullie zouden kiezen in mijn situatie. Alternatieven zijn natuurlijk ook altijd welkom.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Uit naam van mijzelf, mijn collega's (hulpdiensten) en andere weggebruikers, wil ik je afraden om NC koptelefoons op de fiets te gebruiken. Je wilt toch graag horen wat er om je heen gebeurt, neem ik aan.

Verder: ik heb alleen ervaring met een in-ear van Skullcandy, en was daarover niet tevreden. Dus zonder ze gehoord te hebben, zou ik gaan voor de Sony. Hoe vond je die klinken?

Persoonlijk zou ik kiezen voor Shure SE215, maar da's een in-ear. Waar je overigens ook bijna geen omgevingsgeluid mee hoort, omdat ze als een huis in je oor zitten.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geest123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-04-2022
Cass Casey schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 15:53:
Uit naam van mijzelf, mijn collega's (hulpdiensten) en andere weggebruikers, wil ik je afraden om NC koptelefoons op de fiets te gebruiken. Je wilt toch graag horen wat er om je heen gebeurt, neem ik aan.

Verder: ik heb alleen ervaring met een in-ear van Skullcandy, en was daarover niet tevreden. Dus zonder ze gehoord te hebben, zou ik gaan voor de Sony. Hoe vond je die klinken?

Persoonlijk zou ik kiezen voor Shure SE215, maar da's een in-ear. Waar je overigens ook bijna geen omgevingsgeluid mee hoort, omdat ze als een huis in je oor zitten.
Bedankt voor jouw reactie!
Ik was natuurlijk niet van plan om de actieve NC te gebruiken in het verkeer maar zeker goed om er voor te zorgen dat mensen hier zich bewust van zijn.
Ik ben nog niet in staat geweest een van deze koptelefoons te gebruiken maar dat staat zeker nog op de planning. De Shure SE215 is zeker een mooie suggestie maar ik ben al in het bezit van een goede in-ear en nu op zoek naar een over-ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 11:18

M14

Betreft verkeer, harde muziek in de auto is ook geen probleem en dove mensen lukt het ook. Zolang je bewust bent van het verkeer en niet als een zombie recht naar beneden kijkt komt dat wel goed.

Wat voor mij eerder een reden is om geen NC te gebruiken is dat ik:
- hoogfrequente rommel hoor (zacht)
- het idee heb continue geluidsdruk op m'n oren te ervaren, al onderdrukt het geluid

Persoonlijk zou ik voor een koptelefoon kiezen die van zichzelf goed afsluit en kwalitatief gewoon goed klinkt.

In een dergelijke zoektocht ben ik voor mijn vriending bij een JBL E55BT uitgekomen. Bluetooth, wat er op zit werkt goed, niet belachelijk duur en klonk niet verkeerd.

Zelf heb ik al een jaar of 15 een Sennheiser HD25. Klinkt super, maar andere prijsklasse en ander doel.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:58

Honesty

kattenneus!

Onder de 100 en dan een nette NC lijkt me bijna niet te doen, kan ook niet in je knip kijken maar vaak koop je een hoofdtelefoon voor minimaal een decennia, dus nu iets meer budget bespaart je over een tijdje weer een 2e aankoop. Verder vind ik pasvorm altijd belangrijk, dus ga een keer naar een audiozaak/mediamarkt om goed te testen hoe de pasvorm is. Met een beetje pech/geluk heb je hem uren op je hoofd.
Tussen deze twee zou ik gaan voor de sony, heeft een iets breder bereik(zal je met mp3 niet te veel van merken) maar vaak zijn de bassen dan ook een stuk beter. Wat leuk is bij bijvoorbeeld de mediamarkt om gewoon wat headsets te beluisteren en dan beginnen bij 20 euro en dan tot de duurdere versies. Dan merk je pas het verschil. heb zelf een van de betere Sony's die ik bij mijn telefoon kreeg, maar ondanks dat ik van nature nooit een hoofdtelefoon zou kopen van meer dan 300 ben ik er iedere dag nog heel blij mee. Mijn oude sennheiser vind ik nu een blikken geluid hebben.

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-09 20:01

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Ik heb de SONY MDR-XB950N1, hele fijne koptelefoon. Kraakhelder en goede bas.ik zou nooit meer iets anders willen. (Behalve hun 350 euro dure draadloze versie met noice canceling 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 13:54
Misschien wat laat, maar omdat ik naar een opvolger van mijn Panasonic RP-HTX7 op zoek ben en de draadloze BT opvolger slecht scoort bij de liefhebbers voor de lol de draadloze BT koptelefoon met NC van de HEMA voor 50€ gekocht.

De koptelefoon verbaasd me. Een verassend goed geluid (40mm/32Ohm driver). De NC doet het redelijk in de lage regionen en een prima over the ear draagcomfort. Speeltijd zou 6 uur zijn, en de laadtijd 2 uur. (300ma)

Beide dochters hebben de Bose QC35II en dan komt de koptelefoon er erg goed van tussen, hoewel de NC van de Bose vele malen beter is. Ik ben blij :)
Pagina: 1