Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raffie77
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-06-2023
Zie deze link: https://www.belkin.com/nl/p/P-F8M990/

Dit lijkt me handig voor op vakantie.
zo kan ik 2 telefoons en een iPad pro 10.5 (2017) mee opladen.
Volgens de specs levert deze 5.4 ampere,
ik heb ontdekt dat mijn Huawei P9 3 Amp vraagt en mij Samsung galaxy s4 vraagt 2.6 Amp.
Dus opgeteld is dit 5.6 Amp
Kan ik dan ook nog mijn iPad tegelijk opladen? (ik weet niet hoeveel mijn ipad aan amperes moet hebben)
En regelt dat apparaat zelf hoeveel Amps hij moet leveren aan mijn USB apparaat?

Het ampere principe vind ik nog erg onduidelijk.

Dan komt mijn 2e vraag:
Als ik een USB oplader heb die 2.1 Amp levert en ik sluit mijn Huawei P9 aan die blijkbaar 3 vraagt, is dat goed of slecht voor de accu?

Ik vind het nog een beetje verwarrend allemaal

Ralph

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
raffie77 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 14:57:
Zie deze link: https://www.belkin.com/nl/p/P-F8M990/

Dit lijkt me handig voor op vakantie.
zo kan ik 2 telefoons en een iPad pro 10.5 (2017) mee opladen.
Volgens de specs levert deze 5.4 ampere,
ik heb ontdekt dat mijn Huawei P9 3 Amp vraagt en mij Samsung galaxy s4 vraagt 2.6 Amp.
Dus opgeteld is dit 5.6 Amp
Kan ik dan ook nog mijn iPad tegelijk opladen? (ik weet niet hoeveel mijn ipad aan amperes moet hebben)
En regelt dat apparaat zelf hoeveel Amps hij moet leveren aan mijn USB apparaat?

Het ampere principe vind ik nog erg onduidelijk.

Dan komt mijn 2e vraag:
Als ik een USB oplader heb die 2.1 Amp levert en ik sluit mijn Huawei P9 aan die blijkbaar 3 vraagt, is dat goed of slecht voor de accu?

Ik vind het nog een beetje verwarrend allemaal

Ralph
Als ik een stuk tekst van de site quote:
GEAVANCEERDE TECHNIEK
Dynamisch opladen is een nieuwe laadmethode waarmee de stroom goed verdeeld wordt en de aangesloten apparaten optimaal worden opgeladen. Dit betekent dat de RockStar uw apparaten snel kan opladen, terwijl de maximaal toegestane laadstroom nooit overschreden zal worden. Als er ooit een laadapparaat een turbolader genoemd mag worden, dan is het wel deze RockStar.

UNIVERSELE COMPATIBILITEIT
De intelligente chipset herkent automatisch het aangesloten apparaat zodat de maximale laadstroom voor dat apparaat wordt afgegeven. Met een beschikbare laadstroom van 2,4 A per poort worden uw tablets dus optimaal opgeladen. De smartchip is tevens verantwoordelijk voor het energiebeheer en verdeelt de beschikbare 5,4 A op de juiste manier over de poorten, zodat het niet uitmaakt welke poort u voor welk apparaat gebruikt.
Hieruit haal ik dat hij wat er beschikbaar is verdeelt. maar dus nooit over de opgegeven vermogen zal gaan.
Dit kan dus betekenen dat de telefoon langzamer laad als de ipad er ook op zit bijvoorbeeld.

[ Voor 12% gewijzigd door geforce5_guy op 08-03-2019 15:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Deze specifieke Belkin ken ik niet, maar 5.4 A verdeeld over 4 poorten vind ik mager voor moderne apparaten.
Dan zou ik eerder kiezen voor bijvoorbeeld deze:
pricewatch: Anker PowerPort+5 met 1 USB-C en 4 USB Poorten
Zelf heb ik deze, maar is uit het assortiment, bevalt mij zeer goed:
pricewatch: Anker Powerport 6 Ports
edit, Coolblue verkoopt hem nog:
https://www.coolblue.nl/p...t-6-poorts-12a-zwart.html

[ Voor 9% gewijzigd door Henk007 op 08-03-2019 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raffie77
Henk007 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 15:06:
Deze specifieke Belkin ken ik niet, maar 5.4 A verdeeld over 4 poorten vind ik mager voor moderne apparaten.

Ok dakjewel
Dus ik moet het zo zien, deze heeft 6 poorten en 12 ampere en die 12 ampere word verdeeld over deze 6 poorten.
en stel ik zal er overheen gaan als ik bij wijze van spreken 6 iPads ga opladen, dan zullen alle 6 iPads langzaam opladen en is dat alles, of word de oplader dat te warm/heet of is dat slecht voor de iPad(s)?

@geforce5_guy
Ok en deze heeft blijkbaar een chipset dat overladen voorkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:26

MsG

Forumzwerver

Henk007 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 15:06:
Dan zou ik eerder kiezen voor bijvoorbeeld deze:
pricewatch: Anker PowerPort+5 met 1 USB-C en 4 USB Poorten
Zelf heb ik deze, maar is uit het assortiment, bevalt mij zeer goed:
pricewatch: Anker Powerport 6 Ports
Die Anker van jou heeft maar 12 watt, dus dat is minder dan de 27 Watt van het ding uit de topicstart. Die andere Anker heeft 60 Watt, dat is wellicht wel een goede optie voor TS.

Je moet niet zozeer in poorten denken, maar maximaal aantal watts van het geheel.

Bij een goed en degelijk merk zal de stroomsterkte per poort afnemen als er meer gebruikers zijn, om zodoende onder de maximale belasting te blijven. Dus hij heeft een maximale capaciteit van X en of je dat nou met 1 deelt of met 100 poorten (bij wijze van) hij blijft aan max. X belasting.

Bij een hokkietokkie-merk kán het zo zijn dat de maximale belasting in zijn totaliteit niet lager wordt (immers stroom/amperes werken vraaggestuurd), en je dus met een maximale bezetting met maximale stroomvraag (bijvoorbeeld een 2 Ampere tablet) je de boel overbelast, dat is gevaarlijk en brandveroorzakend. Maar een degelijk westers kwaliteitsmerk zou dat nooit mogen veroorzaken.

[ Voor 59% gewijzigd door MsG op 08-03-2019 16:43 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raffie77
MsG schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 16:35:
[...]

Die Anker van jou heeft maar 12 watt, dus dat is minder dan de 27 Watt van het ding uit de topicstart. Die andere Anker heeft 60 Watt, dat is wellicht wel een goede optie voor TS.

Je moet niet zozeer in poorten denken, maar maximaal aantal watts van het geheel.

Bij een goed en degelijk merk zal de stroomsterkte per poort afnemen als er meer gebruikers zijn, om zodoende onder de maximale belasting te blijven. Dus hij heeft een maximale capaciteit van X en of je dat nou met 1 deelt of met 100 poorten (bij wijze van) hij blijft aan max. X belasting.

Bij een hokkietokkie-merk kán het zo zijn dat de maximale belasting in zijn totaliteit niet lager wordt (immers stroom/amperes werken vraaggestuurd), en je dus met een maximale bezetting met maximale stroomvraag (bijvoorbeeld een 2 Ampere tablet) je de boel overbelast, dat is gevaarlijk en brandveroorzakend. Maar een degelijk westers kwaliteitsmerk zou dat nooit mogen veroorzaken.
Dus deze zou dan wel goed zijn?
60 watt 12 amp 6 poorten

https://www.bol.com/nl/p/...JNKw.1_5_6.7.ProductTitle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Die kun je gerust bestellen, zoals ik in mijn vorige post al vermeldde, heb ik hem zelf al geruime tijd.
Deze heeft geen Quickcharge voorzieningen, maar hij laadt gewoon netjes met 2.1A per poort.
De review die op de bol.com site staat over het beschadigen van apparaten vind ik vreemd. Het apparaat dat opgeladen wordt bepaalt immers de stroom, niet de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raffie77
Hoi Mensen,

bedankt voor jullie hulp
ik heb deze nu gekocht
https://www.bol.com/nl/p/...JNKw.1_5_6.7.ProductTitle

Bedankt voor de uitleg het is mij nu een stuk duidelijker geworden

Raffie
Pagina: 1