Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfpack01
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23-05 15:51
Tweakers

Ik gebruik een nieuw MSI Optix mag241c scherm waarop je 144hz hebt en 1ms response tijd.
Maar die laatste optie kan ik niet aanzetten. Kan het zijn dat je 144hz en 1ms samen niet compatibel zijn?

Weet er iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Ik gebruik zelf een computer met CPU I5 8600k, 1070Tti grafische kaart, 16 gb ram

Thanks

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Die laatste is de pixel response, kortom hoe lang het duurt voor het paneel kan switchen van grijs naar zwart naar grijs.

Dat is een eigenschap van het paneel, dat hoef je niet in te stellen. Sterker nog, dat kan je niet eens instellen.

[ Voor 13% gewijzigd door Blaat op 08-03-2019 14:37 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfpack01
Blaat schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 14:34:
Die laatste is de pixel response, kortom hoe lang het duurt voor het paneel kan switchen van grijs naar zwart naar grijs.

Dat is een eigenschap van het paneel, dat hoef je niet in te stellen. Sterker nog, dat kan je niet eens instellen.
Wat is het verschil tussen Pixel response en response time dan ?

Want via het MSI monitor menu kan ik bij optie "response time" kiezen tussen Normal, Fast, Fastest.
Fastest staat wel in het grijs, waardoor ik het niet kan selecteren.

Dus kan ik het response time tijd en dus snelheid gaan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegetoot
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 12:04
Probeer pagina 2-5 van de handleiding even.
https://www.msi.com/monit...ptix-MAG241C/#down-manual
Als dit is wat je bedoelt, is dit gewoon een Google-vraag...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Wolfpack01 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 14:45:
[...]

Wat is het verschil tussen Pixel response en response time dan ?

Want via het MSI monitor menu kan ik bij optie "response time" kiezen tussen Normal, Fast, Fastest.
Fastest staat wel in het grijs, waardoor ik het niet kan selecteren.

Dus kan ik het response time tijd en dus snelheid gaan aanpassen.
Response time = pixel reponse. De instelling waar je naar refereert is wat men pixel overdrive noemt. Om die 1ms pixel response te halen moet er een grotere spanning op de pixel gezet worden, dan vliegt het paneel sneller naar de gewenste kleur. Het nadeel daarvan is dat er bijna altijd sprake is van overshoot, waardoor je negatieve trails achter bewegende objecten aan krijgt.

Vaak is fast de gulden middenweg.

Het vervelende is dat marketing andere termen gebruikt dan diegene die eigenlijk technisch correct zijn. Daardoor ontstaat veel verwarring bij de consument. En dat is precies wat ze willen natuurlijk. :P

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfpack01
vegetoot schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 14:49:
Probeer pagina 2-5 van de handleiding even.
https://www.msi.com/monit...ptix-MAG241C/#down-manual
Als dit is wat je bedoelt, is dit gewoon een Google-vraag...
Dit had ik al eens bekeken en dit is juist wat ik niet versta. Zie uitleg van MSI:

■ Gebruikers kunnen de responstijd in elke modus aanpassen
■ Wanneer Responstijd is ingesteld op Snelst met een Vernieuw freq van het scherm van ten minste 75HZ, wordt Anti-bew onsch automatisch ingeschakeld
■ Wanneer de Vernieuw freq van het scherm lager is dan 75HZ, wordt “Snelst” grijs weergegeven
■ Deze functie wordt aanbevolen voor FPS- en racegames

Ik heb het op 144HZ staan en dit zie ik ook via windows. Waarom kan ik het dan niet op 'Snelst' zetten, die blijft op grijs weergeven. Blijft voor mij een mysterie. Persoonlijk is dit ook allemaal een beetje nieuw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Wolfpack01 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 15:09:
[...]
Ik heb het op 144HZ staan en dit zie ik ook via windows. Waarom kan ik het dan niet op 'Snelst' zetten, die blijft op grijs weergeven. Blijft voor mij een mysterie. Persoonlijk is dit ook allemaal een beetje nieuw.
Niet onbegrijpelijk. Voor de niet ingewijden onder ons is het abracadabra allemaal. En vragen stellen is niet erg, je hoeft niet alles overal over te weten.

Ik vermoed (niet 100% zeker) dat die bij 144Hz op grijs blijft staan omdat je bij hogere refresh rates minder pixel overdrive nodig hebt. Omdat de pixel minder lang in dezelfde kleur gehouden wordt heeft meer overdrive spanning weinig zin.

Hoe dan ook, de maximale pixel overdrive levert zelden een mooier plaatje op (spreek uit ervaring). In dat opzicht is het jammer dat tftcentral geen review heeft van dit scherm. Die hadden dat haarfijn uit kunnen leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09 16:13
Beetje laat, maar dit komt doordat je freesync aan hebt staan. Deze combinatie is op bijna geen enkel scherm mogelijk omdat het berust op Black Frame Insertion techniek.

Instagram

Pagina: 1