Toon posts:

dual PIII + 815 of P4 + 850

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik sta dus voor een vrij moeilijke keus.. ik heb interesse in 3 dingen:

Dual PIII 733, maar dan wel een moederbord die een intel chipset heeft (VIA hoef ik voorlopig echt niet meer)
het liefst een met 820, 840 of een 815 alleen zijn deze vrij prijzig (die ik vind dan).. welke plankjes kennen jullie die dit hebben??

of een MSI 850 Pro, P4 1,7GHz, 256MB RIMM (2x 128MB)... dit omdat ik hier via een kennis aan kan komen (legaal)...

even van intel weg kom ik bij AMD + DDR, alleen zit ik hier toch weer met VIA (ook bij de AMD chipset is de bekende 686B te vinden)... dan blijven ALi en SiS over.. maar ik heb 0,0% ervaring met deze 2..
redenen als cheap enzo vind ik niks.. ik wil gewoon weten hoe het met ALi en SiS is met drivers, updates, mogelijkheden, etc..

dus overtuig mij wat ik het beste kan nemen.
mijn budget is max 1800,-
Verder vind ik AMD en Intel even goed alleen heb ik toch iedere keer weer de problemen met mijn VIA drivers waar ik nu toch echt genoeg van heb, hier verder geen geflame over.

[edit] ik ben geen n00b die er niks vanaf weet alleen sta ik hier toch voor een vrij moeilijke keus.. intel/intel combo's staan bij mij nog steeds hoog in het vaandel wat dus komt door de chipset. De intel/via en amd/via combo's staan op plaats 2, en de amd/sis en amd/ali combo's zijn voor mij totaal onbekend, maar ik hoor er veel goeds over alleen zegt dat niks voor mij omdat ik ook veel goeds over VIA hoor..

[edit2] wat ik vooral belangrijk vind is stabiliteit en goeie performance. Overclocken is een leuke extra alleen wil ik het systeem liever in originele staat houden.

Verwijderd

Topicstarter
n0B0dY? ;(

net nog ff gesearched maar niks bruikbaars kunnen vinden behalve flamewars..

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
waarvoor wil je hem gebruiken??

Verwijderd

Topicstarter
af en toe spellen maar dan wel goeie nieuwe games: Quake 3, en soorten.. maar ook trainsim en andere zware nieuwe spellen.
ik zit ook vaak op internet, phtoshop vrij aardig maar (nog) niet extreem veel meestal zijn het wat kleine dingen (ook omdat het anders zo lang duurt)..

dus zeg maar een pc voor alles.

de rest van de hardware heb ik overigens nog van mijn huidige pc.. Radeon 64MB DDR, Terratec, etc... dus das het probleem niet..

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

die P4!
met spellen heb je sowieso geen ruk aan een SMP-pc...
Daarnaast is die P4 in andere progs waarschijnlijk ook sneller door de hoge kloksnelheid, vooral als er optimalisaties voor komen...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 24 juli 2001 21:50 schreef BrZ het volgende:
die P4!
met spellen heb je sowieso geen ruk aan een SMP-pc...
Daarnaast is die P4 in andere progs waarschijnlijk ook sneller door de hoge kloksnelheid, vooral als er optimalisaties voor komen...
de p4 dacht ik zelf ook al aan, omdat de cpu opzich is voorbereid op de toekomst zou ik maar zeggen, verder lijkt mij dit ook 1 van de goedkopere oplossingen (wel duurder als een ALi/AMD sis/AMD oplossing alleen vertrouw ik het meer (intel chipset))...

die dual planken met een intel chipset zijn vrij duur... :(

Verwijderd

Topicstarter
voeding voor p4 is toch zo'n ATX connector en zo'n halve AT connector?? (heb een powerman 300W die er namelijk een halve AT connector aan heeft hangen)

300W is dat genoeg?? 2hd's, dvd en cdrw...

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:56

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op dinsdag 24 juli 2001 21:33 schreef limp_bizkit het volgende:
n0B0dY? ;(

net nog ff gesearched maar niks bruikbaars kunnen vinden behalve flamewars..
:D

Ik zou zelf voor een P4 gaan, om duistere redenen (prefentief). Aan de andere kant schijnen DDR systemen met alleen 686 southbridge best aardig te werken.

Dual P3 valt altijd tegen, net als elke Dual pc TENZIJ (prefentief) je dus beide procs intensief gebruikt. Als je alleen gamed en surft zal je het niet optimaal gebruiken. Dual werkt wel altijd lekker soepel hoor, maar het is "anders".

Maakt reviews bij IOTDomotica.nl . Podcast bij Kophi: ook op YT.

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
P4 is dan een mooie keuze..

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 24 juli 2001 22:37 schreef nigelator het volgende:
Aan de andere kant schijnen DDR systemen met alleen 686 southbridge best aardig te werken.
dat weet ik, maar die 686 die moet mij de hele tijd hebben geloof ik.. ieder mobo met een 686 chip wil bij mij niet goed werken.. en dan vooral de 686B terwijl ik toch geen conflicterend apparaat heb (of misschien wel) maar ik ben eigenlijk nooit echt tevreden met VIA geweest... wat ik over intel wel was en dan vooral de BX, dat was echt een pracht chip.. 815 is ook een prachtchip van ze... en de 850 schijnt ook een prachtchip te zijn. en die ga ik dus binnenkort eens wassen (m.a.w. de knoop is doorgehakt P4 komt eraan)

Verwijderd

Topicstarter
gggggrrrrr..... het zal toch niet:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/j.huizing3/voeding.jpg

ik zie dus een ATX aansluiting.. een halve AT aansluiting en dan nog zo'n klein ding.. ik heb die ATX en AT aansluiting maar dat kleine ding natuurlijk weer niet.... nieuwe voeding? :? :(

Verwijderd

een dual is er leuk naar mijn mening
heb een dual P3 1 gig op mijn werk en het werkt uitstekend
...
een p4 nu is NOG te vroeg ..of eerlijk gezegd..prestaties zijn beneden mijn verwachtingen.
Behalve voor gaming anders een dual

Verwijderd

Ik zou voor de amd gaan kan wel wat meer werk zijn om het (goed) werkend te krijgen, maar daar ben je een tweaker voor (en je houd geld over kan je meer ram kopen, hd enz).

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 25 juli 2001 15:44 schreef Fl3xx het volgende:
Ik zou voor de amd gaan kan wel wat meer werk zijn om het (goed) werkend te krijgen, maar daar ben je een tweaker voor (en je houd geld over kan je meer ram kopen, hd enz).
dat begrijp ik ook maar ik bedoel, hoe zit het met de ondersteuning van ALi/SiS?? hoe zijn hun drivers?? want als ze geen goeie drivers hebben ga ik het ook echt niet 'proberen'.... en VIA komt er bij mij niet in... heb het helemaal gehad...

[edit] het word toch een P4 denk ik..

Verwijderd

Heb zelf nog nooit met een socket A Ali/SiS schipset gewerkt( wel met ali en sis s7 chipsets) de ondersteuning is geloof ik wel goed voor die chipsets, alleen de prestaties zijn misschien wat minder :? :?

Maar de meeste problemen met de via chipset zijn ook wel opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 25 juli 2001 15:56 schreef Fl3xx het volgende:
Heb zelf nog nooit met een socket A Ali/SiS schipset gewerkt( wel met ali en sis s7 chipsets) de ondersteuning is geloof ik wel goed voor die chipsets, alleen de prestaties zijn misschien wat minder :? :?

Maar de meeste problemen met de via chipset zijn ook wel opgelost.
hhmmzz.. moeilijk moeilijk...

met VIA zijn het vooral de drivers die zwaar k*t zijn en dan ook nog die southbridge van ze.. sinds de 686B chips op de planken zit wil het bij mij niet meer lukken, wat dus 2 grote nadelen zijn en waar ik voorlopig niks meer mee te maken wil hebben

Verwijderd

De ATX ansluiting mag geen probleem zijn.

Je kunt de gewone voeding blijven gebuiken en die andere aansluitingen gewoon negeren ... Er staat wel dat het schadelijk is, maar draait gewoon
- dus t zal wel -

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 25 juli 2001 16:04 schreef knutsel het volgende:
De ATX ansluiting mag geen probleem zijn.

Je kunt de gewone voeding blijven gebuiken en die andere aansluitingen gewoon negeren ... Er staat wel dat het schadelijk is, maar draait gewoon
- dus t zal wel -
hhhmmmzzz.... tsja.... eeehh... hhhmmzz... er is maar 1 ding wat het probleem is en dat is dat kleine vierkante ding.. verder heb ik de aansluitingen wel... wat is er dan schadelijk??

Verwijderd

Topicstarter
niemand die weet waarom het schadelijk is?

Verwijderd

Topicstarter
als je weet dat het schadelijk is.. waarom zeg je dan niet waarvoor en waarom? :?

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:22

ChUcKiE

Dus........

Heej, maar als je Win2k draait en je installeert SP2, daar zitten VIA drivers van MS in. Deze blijken evengoed of beter te presteren dan de Via 4in1 4.29.

Dit staat op www.2cpu.com

Ik heb een VP6, dual PII met Via 694D chipset, maar nog geen enkele VIA-driver zelf geinstalleerd!

ff gezocht:
http://www.2cpu.com/Software/win2k_sp2_via/win2k_sp2_via_1.html

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 26 juli 2001 08:30 schreef ChUcKiE het volgende:
Heej, maar als je Win2k draait en je installeert SP2, daar zitten VIA drivers van MS in. Deze blijken evengoed of beter te presteren dan de Via 4in1 4.29.

Dit staat op www.2cpu.com

Ik heb een VP6, dual PII met Via 694D chipset, maar nog geen enkele VIA-driver zelf geinstalleerd!

ff gezocht:
http://www.2cpu.com/Software/win2k_sp2_via/win2k_sp2_via_1.html
bedankt maar ik had die al langer installed maar problemen blijven.. dus nee laat maar.. :)
Pagina: 1