NAD C541 vervangen voor een NAD T515

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-10 14:59
ik heb nu een NAD C541 CD speler aangesloten op een NAD C740 receiver (=NAD C340 amp).
Mijn zoon heeft onze oude DVD collectie (300+ DVD's) ontdekt, en wil heel graag DVD's bekijken op de TV.

Maarrr, we hebben geen DVD speler meer in huis. Alles wordt gestreamed via een Apple TV of een Dune media speler. Ik ben niet van plan om alle DVD's om te zetten. Daar heb ik a. de tijd niet voor, en b. geen schijfruimte genoeg. Mijn 6 TB NAS zit al stampensvol.

Ik zit er aan te denken om de C541 CD speler te vervangen door een NAD T515. Kan iemand aangeven of ik er op muzikale kwaliteit op achteruit ga?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:52

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Het is puur eentjes en nulletjes, dus mijn idee zou zijn: nee, dat ga je niet merken.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DOK
  • Registratie: December 2008
  • Niet online

DOK

107mb schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 13:50:
ik heb nu een NAD C541 CD speler aangesloten op een NAD C740 receiver (=NAD C340 amp).
Mijn zoon heeft onze oude DVD collectie (300+ DVD's) ontdekt, en wil heel graag DVD's bekijken op de TV.

Maarrr, we hebben geen DVD speler meer in huis. Alles wordt gestreamed via een Apple TV of een Dune media speler. Ik ben niet van plan om alle DVD's om te zetten. Daar heb ik a. de tijd niet voor, en b. geen schijfruimte genoeg. Mijn 6 TB NAS zit al stampensvol.

Ik zit er aan te denken om de C541 CD speler te vervangen door een NAD T515. Kan iemand aangeven of ik er op muzikale kwaliteit op achteruit ga?
Dat zou goed kunnen, je ruilt een CD speler die rond de 500 euro was in voor een goedkopere DVD speler. Als ze beide een vergelijkbare prijs hebben dan is de CD speler over het algemeen al beter voor muziek, om de simpele reden dat je bij de DVD speler ook geld kwijt bent voor de video componenten. Als je de DVD speler koopt kan je ze vergelijken en altijd nog retourneren toch?
Jorgen schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 21:09:
Het is puur eentjes en nulletjes, dus mijn idee zou zijn: nee, dat ga je niet merken.
Eentjes en nulletjes? Een CD speler zet ook om naar analoog?

[ Voor 18% gewijzigd door DOK op 09-03-2019 23:53 ]

Dein Atem kalt, das Herz in Flammen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-10 14:59
de receiver heeft geen digitale ingangen. De DAC van de CD en/of DVD speler zal gebruikt worden.