Laptop voor surfen en netflix

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrafalgarLaw27
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 04-08-2023
Graag een koopadvies voor een nieuwe laptop

Wat ga je met je laptop doen?
Belangrijk: goed scherm (full hd ips of va) 15 inch (max 15,6), accuduur, ssd, goede wifi, snelheid met huistuin en keuken applicatie zoals tekstverwerken, surfen, youtube en netflix.
Niet nodig: gamen, grafische bewerkingen ect.

Wat is je budget?
Budget: rond de 1000 euro. Als onder de 1000 kan dan graag.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Gewicht: moet mee op reis kunnen, maar hoeft niet overal meer naartoe. Niet superzwaar, maar zeker ook niet alles opofferen voor gewicht.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
In ieder geval geen Mac (alhoewel die waarschijnlijk sowieso buiten het budget valt).
Verder vind ik het design van Thinkpads niet echt mooi. Met die rode knop in het midden.

Verder:
Ps. Glanzend scherm niet mat, vind felle kleuren belangrijker dan ontspiegelen. Tenminste ik begreep via coolblue helpfunctie dat dit een trade-off was. Mocht dit allang achterhaald zijn of niet kloppen hoor ik het graag.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

€1000 is rijkelijk veel voor een notebook waarmee je een beetje kunt netflixen. Dat kan voor de helft ook prima.

Vanwaar dat forse budget en wat zijn je verdere wensen en eisen?

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrafalgarLaw27
Dag unezra,

Dank voor je antwoord. Mijn vermoeden was dat je voor een laptop met een beetje goed scherm wel wat meer moest betalen. Vandaar dat mijn budget wat hoger heb ingesteld. Indien dit niet nodig is hoor ik het graag.

Ik heb dus niet meer wensen dan al aangegeven in mijn openingspost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:13
Heb je al gekeken naar een Chromebook? Is perfect voor wat je er mee wilt gaan doen.

[ Voor 37% gewijzigd door GermanPivo op 08-03-2019 14:01 ]

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrafalgarLaw27
Ik moet zeggen dat ik niet veel verstand heb van privacygevaren in dit soort situaties, maar volgens mij komt via een chromebook alles binnen bij google.

Ik moet ook kunnen werken op andere omgevingen via een client. Dat kan volgens mij via een chromebook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

TrafalgarLaw27 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 13:58:
Dag unezra,

Dank voor je antwoord. Mijn vermoeden was dat je voor een laptop met een beetje goed scherm wel wat meer moest betalen. Vandaar dat mijn budget wat hoger heb ingesteld. Indien dit niet nodig is hoor ik het graag.

Ik heb dus niet meer wensen dan al aangegeven in mijn openingspost.
:)
Even snel een filtertje in de pricewatch gegooid:
categorie: Laptops

Denk dat je daar al een prima selectie hebt waarvan er 2 A-merken onder de €500 zitten.

Full HD is niet zo spannend meer tegenwoordig. (Ik heb wel even gefilterd op SSD, dat wil je. Je wil geen laptop meer kopen met een HDD, te traag, niet prettig, zelfs niet in jouw situatie.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrafalgarLaw27
unezra schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 14:11:
[...]

:)
Even snel een filtertje in de pricewatch gegooid:
categorie: Laptops

Denk dat je daar al een prima selectie hebt waarvan er 2 A-merken onder de €500 zitten.

Full HD is niet zo spannend meer tegenwoordig. (Ik heb wel even gefilterd op SSD, dat wil je. Je wil geen laptop meer kopen met een HDD, te traag, niet prettig, zelfs niet in jouw situatie.)
Dank voor je antwoord, maar een filter maken op de pricewatch kan ik zelf ook wel. Het probleem is dat ik dan alsnog keuze heb uit tientallen tot honderden laptops en niks weet over de accuduur of kwaliteit van het beeldscherm.

Ik neem aan dat ondanks dat twee laptopschermen zowel 1080p zijn als IPS er toch grote verschillen in de kwaliteit zitten van de desbetreffende schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:15
TrafalgarLaw27 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 14:25:
[...]

Dank voor je antwoord, maar een filter maken op de pricewatch kan ik zelf ook wel. Het probleem is dat ik dan alsnog keuze heb uit tientallen tot honderden laptops en niks weet over de accuduur of kwaliteit van het beeldscherm.

Ik neem aan dat ondanks dat twee laptopschermen zowel 1080p zijn als IPS er toch grote verschillen in de kwaliteit zitten van de desbetreffende schermen.
Het idee is dan ook om uit deze lijst een aantal uit te pikken welke je aanspreken wat betreft specificaties en bedrag. Deze kan je daarna reviews over lezen, of als je er een paar hebt kan je de vraag hier neerleggen. Het is lastig om voor jou even een laptop uit te zoeken uit deze 100-en modellen, zeker gezien je eisen niet heel veel prestatie vragen.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

TrafalgarLaw27 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 14:25:
[...]
Daarom zou ik je filters nóg iets strakker zetten. :) Dit was maar heel basic.

Toetsenbordverlichting is bijvoorbeeld ook heel fijn. Zo zijn er denk ik nog wel wat wensen en eisen waarmee je je lijstje een flink stuk kleiner kunt maken.

Tussen de €500 en €1000 zijn er iig best veel mogelijkheden met enkel jouw basiswensen.
Mwah. De vraag is of je het ziet.

Persoonlijk zou ik iig niet voor glans gaan. Ik vind het echt heel vervelend. Een beetje zon en je hebt een fijne spiegel voor je neus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrafalgarLaw27
pricewatch: Asus Zenbook UX430UA-GV265T

Deze anders misschien. Iets duurder, maar heeft op hardwareinfo erg goede testresultaten met batterijduur en scherm.

Wel 14 inch, maar goed hopelijk is daar nog een beetje goed op te werken.

[ Voor 13% gewijzigd door TrafalgarLaw27 op 08-03-2019 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:15
Vrij prijzig voor de specificaties, dan kan je ook kijken naar bijvoorbeeld:
pricewatch: Acer Swift 3 SF314-54-54LB

Strava & Untappd - Do not combine!

Pagina: 1