34' - 38' Ultrawide gezocht voor AE en gaming. Ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-10 23:45
Hoi allen,

ik ben voor de combi after effects / gamen / muziekproductie op zoek naar een ultrawide monitor, maar in de zoektocht mijn horizon te verbreden ben ik verblind geraakt door het licht aan aanbod :P

Ik kom zelf van een 27 inch ASUS PG279Q 144hz IPS, en heb net een Acer Z35P gekocht, maar deze gaat morgen weer retour omdat ik het beeld toch niet zo mooi vind en de randen kneiterdik zijn. VA is denk ik toch niet mijn ding, maar in de zoektocht naar een IPS is het aanbod groot, en ben ik dan vooral erg benieuwd naar ervaringen van leden van het forum, omdat ik genoeg specsheets heb doorgenomen.

-is 75hz tov 100hz echt zo'n grote stap die een meerprijs rechtvaardigt?
-Hoe werkt freesync inmiddels met Nvidia (de monitor gaat aan een 2080ti gehangen worden)
-Reccomendations zijn welkom

Aanvullend: Ik game eigenlijk al mijn single player PC games op een LG Oled65C8, de monitor zou voornamelijk voor editen worden gebruikt en potjes PUBG. Hij moet snel reageren, alleen of 75hz of 100hz nou zo'n verschil is kan ik moeilijk peilen. M'n huidige scherm was 781 euro, maar die gaat morgen dus retour, en eigenlijk wil ik best wat minder lappen, het hoeft allemaal niet ULTRA high end, gewoon sweet spot midrange.

Mocht je deze lap tekst volledig in je brein hebben opgenomen, bedankt voor je tijd, hopelijk kan iemand me wat verder helpen :)

Groetjes,