Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik doe eigenlijk vrij weinig met de pc, alleen af en toe CSGO, Rocket League, Apex en sporadisch een andere game tussendoor. Ik wil wel gewoon elke game fatsoenlijk kunnen draaien want ik weet natuurlijk niet wat de toekomst brengt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor alleen een GPU zit het budget op 800 euro. Mochten er andere dingen zijn die verstandig zijn om te vervangen dan kan dit budget verhoogd worden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige setup is het volgende:
Processor: Intel core i7 4770k - 3.5 GHz (OC'd naar 4,1 GHz)
Videokaart: Sapphire R9 290 Tri-X BF4 Edition
Moederbord: ASRock Z87 Extreme4
RAM Geheugen: 4x 4GB Ballistix Tactical - DDR3 (16GB totaal)
Kast: Cooler Master CM 690 III - Midtowermodel
Voeding: Seasonic M12II EVO 750W - Voeding (intern)
Koeler: Thermalright Macho Rev.A - Processorkoeler met 140 mm ventilator
SSD: Samsung 840 EVO Basic - Solid state drive
Fans: 2x Corsair AF140 Quiet Edition - Ventilatorhuis
Hardeschijf: WD Blue WD10EZEX 1TB - Vaste schijf
Monitor: 144hz 1080p
Extra informatie
Ik heb dit systeem op 12-01-2014 aangeschaft. Totaal prijs exclusief randapparatuur en beeldschermen: €1300 incl.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil dus graag advies over wat ik eventueel nodig heb maar ik wil dus sowieso mijn GPU upgraden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt maar ik denk dat alleen Nvidia relevante kaarten heeft. En van de merken die er koelers opzetten zoals MSI, Asus etc wil ik graag weten welke het beste is voor mij.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte: Hij moet wel in de kast passen.
Geluidsniveau: Laag, maar dit moet niet ten koste gaan van prestaties of de prijs (Kleine meerprijs is geen probleem). Ik heb dus ook het liefst een kaart met 3 fans. (Ik denk dat dit er sowieso voor zorgt dat een kaart stiller is.)
Energieverbruik: Maakt niet uit, ik betaal de stroom rekening nog niet
Ga je overklokken?
Wellicht, maakt niet heel veel uit.
Wat verwacht je van ons?
Mijn absolute hoofdvraag is welke RTX 2080 ik moet nemen, ik heb zelf al een beetje research gedaan maar ik weet niet welk merk ik moet kiezen. (Of verwijzing naar benchmarks tussen verschillende RTX 2080's of naar een bepaald topic hier op Tweakers over verschillende RTX 2080's. Ik heb al wel het een en ander gevonden maar alle informatie is welkom.)
Daarnaast hebben jullie misschien betere ideeën. Wachten op nieuwe serie, voor de RTX 2070 of GTX 1080 ti gaan, voor een totaal andere kaart gaan etc.
En als laatste misschien zien jullie iets waarvan je denkt, als je dat upgrade heb je er zo ontzettend veel voordeel van. Dan hoor ik dat ook graag.
Ik doe eigenlijk vrij weinig met de pc, alleen af en toe CSGO, Rocket League, Apex en sporadisch een andere game tussendoor. Ik wil wel gewoon elke game fatsoenlijk kunnen draaien want ik weet natuurlijk niet wat de toekomst brengt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor alleen een GPU zit het budget op 800 euro. Mochten er andere dingen zijn die verstandig zijn om te vervangen dan kan dit budget verhoogd worden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige setup is het volgende:
Processor: Intel core i7 4770k - 3.5 GHz (OC'd naar 4,1 GHz)
Videokaart: Sapphire R9 290 Tri-X BF4 Edition
Moederbord: ASRock Z87 Extreme4
RAM Geheugen: 4x 4GB Ballistix Tactical - DDR3 (16GB totaal)
Kast: Cooler Master CM 690 III - Midtowermodel
Voeding: Seasonic M12II EVO 750W - Voeding (intern)
Koeler: Thermalright Macho Rev.A - Processorkoeler met 140 mm ventilator
SSD: Samsung 840 EVO Basic - Solid state drive
Fans: 2x Corsair AF140 Quiet Edition - Ventilatorhuis
Hardeschijf: WD Blue WD10EZEX 1TB - Vaste schijf
Monitor: 144hz 1080p
Extra informatie
Ik heb dit systeem op 12-01-2014 aangeschaft. Totaal prijs exclusief randapparatuur en beeldschermen: €1300 incl.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil dus graag advies over wat ik eventueel nodig heb maar ik wil dus sowieso mijn GPU upgraden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt maar ik denk dat alleen Nvidia relevante kaarten heeft. En van de merken die er koelers opzetten zoals MSI, Asus etc wil ik graag weten welke het beste is voor mij.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte: Hij moet wel in de kast passen.
Geluidsniveau: Laag, maar dit moet niet ten koste gaan van prestaties of de prijs (Kleine meerprijs is geen probleem). Ik heb dus ook het liefst een kaart met 3 fans. (Ik denk dat dit er sowieso voor zorgt dat een kaart stiller is.)
Energieverbruik: Maakt niet uit, ik betaal de stroom rekening nog niet
Ga je overklokken?
Wellicht, maakt niet heel veel uit.
Wat verwacht je van ons?
Mijn absolute hoofdvraag is welke RTX 2080 ik moet nemen, ik heb zelf al een beetje research gedaan maar ik weet niet welk merk ik moet kiezen. (Of verwijzing naar benchmarks tussen verschillende RTX 2080's of naar een bepaald topic hier op Tweakers over verschillende RTX 2080's. Ik heb al wel het een en ander gevonden maar alle informatie is welkom.)
Daarnaast hebben jullie misschien betere ideeën. Wachten op nieuwe serie, voor de RTX 2070 of GTX 1080 ti gaan, voor een totaal andere kaart gaan etc.
En als laatste misschien zien jullie iets waarvan je denkt, als je dat upgrade heb je er zo ontzettend veel voordeel van. Dan hoor ik dat ook graag.
[ Voor 4% gewijzigd door RHelthuis op 08-03-2019 12:28 ]