Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• tweakertjee
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-11 19:23
Edit: ik heb het consumentenelektronica aankoopadvies topic over het hoofd gezien, kan/moet dit topic verplaatst worden?

Tweakers,

Het is weer tijd om onze conference rooms te vernieuwen. Nu gebruiken we nog beamers en projecteren op smartboarden. Er wordt helemaal geen gebruik gemaakt van deze touch panelen. Ik ben dus op zoek naar een grote monitoren/TV's voor de conference room.

De huidige smartboards zijn 92inch. Ik ben op zoek naar TV's van hetzelfde formaat tegen een acceptabele prijs. 82inch is nog mogelijk qua formaat. Na wat onderzoek te doen heb ik deze lijst samengesteld. Toch zijn er nog wat onduidelijkheden wat beeldkwaliteit betreft. Kunnen jullie mij hiermee helpen?

De monitor gaat voornamelijk gebruikt worden om presentaties te geven en het bekijken van documenten en websites.

Eisen zijn 4x display (HDMI) in, bij voorkeur een RS-232 aansluiting (niet vereist) en wall-mount mogelijkheden. Alle onderstaande monitoren voldoen aan deze eisen. Verder ben ik op zoek naar goede en consistente beeldkwaliteit. Hebben jullie ervaring met deze monitoren of dit vraagstuk?

Ik heb gelezen over de verschillende backlight types; edge-lit en direct led. Blijkbaar is dit nog erg afhankelijk van de implementatie van de fabrikant en hoeveel leds bijvoorbeeld gebruikt worden bij direct led. Dus hier is niet per definitie een betere keuze.

#ProductPrijsSubtotaal
1Iiyama LE8640UHS-B1 86" LED 4K Ultra HD beeldkrant Zwart----
1LG 86UK6500PLA Zilver€ 2.999,-€ 2.999,-
1Samsung UE82NU8000 Zwart€ 2.679,-€ 2.679,-
1Sony KD-85XF8596 Zwart€ 3.533,15€ 3.533,15
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 9.211,15

Op dit moment hebben wij al een iiyama 65' monitor, de 86' in de lijst is uit dezelfde serie. (productdetails zijn toegevoegd, ik hoop dat die snel zichtbaar worden). Deze Iilyama heeft helaas geen egale beelkwaliteit. Zeker wanneer er een redelijk witte pagina gepresenteerd wordt is dit vervelend.Ik heb niet kunnen vinden welk type backlight deze monitor gebruikt.
65' https://iiyama.com/gl_en/products/prolite-le6540uhs-b1/

Bedankt!

Wouter