Toon posts:

Outlook notificaties in Azure/Citrix/Win10

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
outlook geeft geen notificaties meer weer(binnen citrix desktop of reciever), wanneer de opties in de mail software toch op notify staan.

Relevante software en hardware die ik gebruik
O365(admin script), outlook2016, gelinkt aan exchange. windows 10, A.D; citrix.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
in het kort
outlook -> file -> options -> mail -> message arrival (display a desktop allert)

windows settings -> system -> notifications & actions -> outlook (on)

binnen citrix (windows azure)

control panel -> notification area icons (uitgevinkt altijd alle notificaties laten zien) outlook -> show icon and notifications

na wat browsen wat dwords gevonden maar deze hebben ook niks teweeg gebracht
ook komen programmas zoals Teams wel op met notificaties, het is dus specifiek Outlook 2016

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2019 12:08 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:41

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Komen ze uiteindelijk wel in het notificatiecentrum, of dat ook niet eens?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hero of Time schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 11:24:
Komen ze uiteindelijk wel in het notificatiecentrum, of dat ook niet eens?
Lokaal wel, binnen citrix is deze functie afwezig (azure omgeving)

Lokaal komen de meldingen wel binnen, sorry vergeten te ver melden ik zal het updaten :)

het is dus binnen de citrix omgeving dat de notificaties niet opkomen of wanneer er met een reciever gewerkt wordt deze ook niet opkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:41

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mogelijk dat de beheerder dit heeft uitgeschakeld en je dit niet in de instellingen terug kan zien. Ben jij de beheerder of heb je contact opgenomen met de beheerder van de Citrix omgeving?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-10 01:53
Is je Citrix receiver up-to-date?

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Kleine titelaanpassing, omdat het niet gaat over notificaties in een standalone Win10/Outlook.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WeHoDo schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 12:38:
Is je Citrix receiver up-to-date?
recievers zijn up to date en citrix profielen zijn ook gelijk gestemd
Hero of Time schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 12:35:
Mogelijk dat de beheerder dit heeft uitgeschakeld en je dit niet in de instellingen terug kan zien. Ben jij de beheerder of heb je contact opgenomen met de beheerder van de Citrix omgeving?
Ik ben niet de citrix beheerder eerder een power user, en de betreffende functie is ook niet uitgeschakeld. ik krijg ze wel binnen maar sommige collegas niet terwijl we in de zelfde set-up werken de ad accounts hebben we na gelopen en deze staan vrijwel het zelfde, en in de O365 admin script hebben we gelijke licenties. we hebben vermoedens dat er wat in de regedit anders staat. echter de tips die hiervoor gevonden zijn zijn niet de oplossing.

ik zal de owa nog eens doorlopen dit is nog de enige niet aangeraakte plek...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2019 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-10 01:53
Wellicht de server een reboot laten geven.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit voelt als een verschil in de Current User settings van het user profiel in Citrix.

Nu ben ik geen Citrix beheerder (so take this with a grain of salt) maar ik lees in je OP een aantal dingen door elkaar heen. Grof gezegd zijn er een aantal varianten van Citrix back-ends (er zijn er vast meer maar dit zijn diegene die ik ken):
- VDI via de Storefront/Receiver - 1 virtual desktop environment voor 1 user.
- Shared Desktop via de Storefront/Receiver - 1 virtual desktop voor meerdere users. Je kan dit ook herkennen aan als je Task Manager opstart en kijkt onder 'Users', je alle users ziet die zijn ingelogd op de machine/server.
- Azure Desktop via Storefront/Receiver - 1 virtual desktop environment voor 1 user (Ik heb hier wat minder ervaring mee dus hier kan ik niet over oordelen).

Nu zit vooral het verschil tussen de VDI/Azure Desktop en de Shared Desktop.

Bij Shared Desktops moet je zowel rekening houden met de Local Machine reg settings als de Current User reg Settings. De Local machine reg settings is eigenlijk de basis en daar overheen komen dan weer de Current User settings.

Bij VDI en (volgens mij) bij Azure Desktops zijn de Current User Settings denk ik gelijk aan de Local machine regkeys omdat er maar 1 user op werkt.

Bij Shared Desktops (heb ik de meeste ervaring mee) is dat dus niet zo. Daar heb je dus het probleem dat je zowel in de Local machine als in de Current user settings moet troubleshooten.

Wat ik eigenlijk als volgende stap in het troubleshooting proces zie is her volgende:
- Doe een User Profile Reset op je eigen account.
- Werken de notificaties nog steeds?
- Doe een User Profile Reset op een andere account.
- Werken de notificaties nu ook bij deze user?

Je kan er dan zowel voor kiezen om een user profile reset uit te voeren bij de gebruikers die last hebben van dit probleem OF je kan een regkey compare doen en zien waar de verschillen zitten in de Current User Settings.

Hope that helps! :)
Pagina: 1