Welke camera om mijn creatieve werk te fotograferen website

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar advies over de aankoop van een eventuele camera.

Ik werk met textiel (die ik zelf verf met plantenextracten) de stof gebruikt ik vervolgens om mee te naaien.
Ik wil voor mijn website goede fotos kunnen maken van:

- de planten die ik gebruik voor de verf
- het verfproces (de potten, pannen, dat ik bezig ben)
- Het genaaide/handgewerkte eindproduct

Ik wil dat het er enigszins professioneel uit ziet. Hoewel ik aardige fotos kan maken met mijn iPhone, is dat een verouderd exemplaar en loop ik tegen de beperkingen aan.

Ik heb enige ervaring met analoge spiegelreflex cameras dus heb (beperkte) kennis van Iso-waarde, diafragmagetallen en sluitertijd. Ik ben geïnteresseerd in fotografie, maar voor mijn privé leven heb ik genoeg aan mijn analoge cameras. Maar voor de website is dat analoge proces te traag.

Mijn budget is niet groot, dus zat zelf te denken aan Panasonic Lumix DC FZ82. Kan ik met een dergelijke compactcamera bereiken wat ik hierboven noem? Of heb ik daar een spiegelreflex voor nodig?

Bedankt voor de hulp! :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

Als je hem ook voor vakantiefoto's gaat gebruiken is het een goed idee.

Anders zou je naar een tweedehands Panasonic dc-gx 800 met 12-35mm lens of Olympus epl7 of 8 met 14-42mm lens kunnen kijken. Is ongeveer net zo duur, maar bied je uitbreidingsmogelijkheid voor de toekomst als je toch iets anders wil.

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tronmedia
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09 15:44
Verwijderd schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 22:59:
Hallo,

Ik ben op zoek naar advies over de aankoop van een eventuele camera.

Ik werk met textiel (die ik zelf verf met plantenextracten) de stof gebruikt ik vervolgens om mee te naaien.
Ik wil voor mijn website goede fotos kunnen maken van:

- de planten die ik gebruik voor de verf
- het verfproces (de potten, pannen, dat ik bezig ben)
- Het genaaide/handgewerkte eindproduct

Ik wil dat het er enigszins professioneel uit ziet. Hoewel ik aardige fotos kan maken met mijn iPhone, is dat een verouderd exemplaar en loop ik tegen de beperkingen aan.

Ik heb enige ervaring met analoge spiegelreflex cameras dus heb (beperkte) kennis van Iso-waarde, diafragmagetallen en sluitertijd. Ik ben geïnteresseerd in fotografie, maar voor mijn privé leven heb ik genoeg aan mijn analoge cameras. Maar voor de website is dat analoge proces te traag.

Mijn budget is niet groot, dus zat zelf te denken aan Panasonic Lumix DC FZ82. Kan ik met een dergelijke compactcamera bereiken wat ik hierboven noem? Of heb ik daar een spiegelreflex voor nodig?

Bedankt voor de hulp! :)
Met de Lumix DC FZ82 kun je mooie foto's maken, hoe mooi is natuurlijk geheel aan de fotograaf :)
Gezien de mogelijkheden denk ik dat de Lumix DC FZ82 prima is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!