Ik heb akkoord gegeven voor het aanbrengen van Icynene onder onze houten vloer. De kruipruimte is momenteel kurkdroog (tot mn verbazing ligt er een laag beton onder de constructievloer). De installatiedatum is echter nog niet afgesproken.
Wat ik lastig vind is hoe paniekerig sommige bedrijven en personen online over PUR (en Icynene) doen, en welke informatie te geloven:
Vanochtend heb ik nog telefonisch contact gehad met een andere isolatieboer die langs wilde komen om een offerte op te stellen, en die reageerde alsof ik op het punt stond een afgrond in te springen toen ik vertelde dat ik ja heb gezegd tegen een Icynene isolatielaag.
Ze kwamen met de website
https://www.meldpuntpurslachtoffers.nl/ - waar ik initieel een beetje van schrok, maar waar ik naderhand toch de indruk van krijg dat het mager onderbouwd is. Het voelt een beetje als bangmakerij. Ik geloof wel degelijk dat niet goed aangebracht PUR gevaarlijk kan zijn, maar het zal ongetwijfeld genuanceerder zijn dan wat de isolatieboer en zulke websites verkondigen.
Ik was opgelucht hier op tweakers over Icynene te lezen, maar zie ook hier bronnen vermeld worden die tegenstrijdig zijn.
Heeft hier iemand ooit daadwerkelijk slechte ervaringen gehad met Icynene - of kennis van iemand die dit daadwerkelijk ondervonden heeft? En dan bedoel ik niet vocht in de kruipruimte - want dat is een gevolg van slechte ventilatie, niet van het Icynene zelf - maar van jeuk/ irritatie etc?