Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Certh
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 08-09 20:59
Ik heb enige tijd geleden twee BenQ Zowie RL2455 beeldschermen aangeschaft, deze hebben beide de power button aan de rechter zijkant zitten. Hierdoor kan ik de schermen niet netjes tegen elkaar aanzetten omdat ik dan de power button niet kan indrukken.

Is er een manier waarop ik met het indrukken van één power button beide kan aanzetten?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Beiden op een stekkerdoos met schakelaar aansluiten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:56

Nibbz

Postmaster General

ik heb een master-slave stekkerblok op mn pc. PC op de master, speakers en schermen op de slave.

Zodra de PC aangaat, gaat de rest ook allemaal aan. En ook netjes uit, als de PC uit gaat.

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Certh
Magic6399 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 13:15:
Beiden op een stekkerdoos met schakelaar aansluiten?
Als ik de stekkerdoos uitschakel wanneer de beeldschermen nog aan staan, blijven deze dan in de "aan stand" en gaan ze weer aan na het aanzetten van de stekkerdoos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Certh schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 13:22:
[...]

Als ik de stekkerdoos uitschakel wanneer de beeldschermen nog aan staan, blijven deze dan in de "aan stand" en gaan ze weer aan na het aanzetten van de stekkerdoos?
|:( |:(
Kom op zeg, dit kunnen wij toch niet met zekerheid zeggen gebaseerd op wat voor type monitor jij hebt.
Maar jij kunt het simpel testen door ze aan te zetten met de knop. De stekker van de monitor los te trekken en deze na een tijd weer aan te sluiten, gaan ze aan dan werkt het niet en zo niet dan werkt het niet.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:35
Certh schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 13:22:
[...]

dit heb jij sneller in de gaten dan dat wij het moeten uitzoeken :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Certh
True schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 13:24:
[...]

|:( |:(
Kom op zeg, dit kunnen wij toch niet met zekerheid zeggen gebaseerd op wat voor type monitor jij hebt.
Maar jij kunt het simpel testen door ze aan te zetten met de knop. De stekker van de monitor los te trekken en deze na een tijd weer aan te sluiten, gaan ze aan dan werkt het niet en zo niet dan werkt het niet.
Ik vroeg me enkel af of monitoren niet "resetten" nadat ze van de stroom worden losgekoppeld, niet specifiek voor het type monitor dat ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Certh schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 13:27:
[...]

Ik vroeg me enkel af of monitoren niet "resetten" nadat ze van de stroom worden losgekoppeld, niet specifiek voor het type monitor dat ik heb.
Dat is niet vraag die jij hierboven stelde. Maar nog steeds is het makkelijker om dit zelf te testen. En ja bij sommigen wel, bij de meesten 'resetten' ze niet. Stroom er af betekend niet dat je de hele kleurinstellingen weer moet instellen dat wordt wel onthouden.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 22:53

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Ik kan in ieder geval bevestigen dat in het geval van stroomonderbreking bij een BenQ monitor de instellingen gewoon worden behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nibbz schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 13:17:
ik heb een master-slave stekkerblok op mn pc. PC op de master, speakers en schermen op de slave.

Zodra de PC aangaat, gaat de rest ook allemaal aan. En ook netjes uit, als de PC uit gaat.
De kosten van een master-slave stekkerdoos zijn veel hoger dan de kosten van twee moderne monitoren in standby gedurende meerdere jaren.

Makkelijkst is de knop verwijderen en het scherm altijd aan te laten staan. Gaat vanzelf in standby bij geen signaal vanaf de pc.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:56

Nibbz

Postmaster General

Tsurany schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 13:54:
[...]

De kosten van een master-slave stekkerdoos zijn veel hoger dan de kosten van twee moderne monitoren in standby gedurende meerdere jaren.

Makkelijkst is de knop verwijderen en het scherm altijd aan te laten staan. Gaat vanzelf in standby bij geen signaal vanaf de pc.
Naja, nutteloos 2 schermen aanhebben vind ik erger dan 15 euro aftikken voor een stekkerblok die een master-slave functie heeft. (ik wil eigenlijk zo min mogelijk apparatuur op standby hebben.. ook ivm brandgevaar)

Daarnaast denk ik dat blok meer dan 10 jaar te gebruiken.. dus wel redelijk efficient.

[ Voor 6% gewijzigd door Nibbz op 07-03-2019 14:23 ]

13:37

Pagina: 1