Toon posts:

Hogere verversingsfrequentie dan officieel, mag dat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een monitor die volgens andere winhoos installaties in 1024x768 niet hoger dan 60hz mag, nou heb ik windows herinstalleerd, en nu staat er ineens 72hz. Dus wat doe ik, zet hem daar eens op, eerst is beeld heel klein en vervormd, dus vergroot hem weer enzo, en nu zit er een gradientje links op mijn scherm, hij wordt dan van licht steeds donkerder (het beeld) en ineens helemaal rechts felle witte streep, zit allemaal o pongeveer 5mm ruimte, is dit slecht voor monitor? (monitor overgeclocked zal ik maar zeggen :) ) of kan dit niet veel kwaad?

Verwijderd

Topicstarter
Ow ja, in die regio wordt mijn beeld ook ongeveer 125% uitgerekt (op dat gradientje dus)

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Wat voor hardware heb je nog meer.
En wat voor monitor is dat een 14 of 15 Inch.
Kijk maar uit, strax is het Poef, heb je een mooi zwart beeld >:) >:)
Hoor je ook een hoge piep toon, wanneer je hem op 72 zet

Mzzl Diamon

And The Only One

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

ik doe dat zovaak: de herz (verversingsfrequentie) verhogen

maar je moet de goede drivers voor je monitor eropgooien en als je dan win98 of beter hebt de herz gewoon op zijn hoogst zetten ( bij mij werkt het)

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Mja mijn monitor kan tot 1600x1200 85hz aan... op 85hz draait ie nu ook... uhm dat is onder mickeysoft 98.. begin in nu bv. Q3 te spelen draait ie ineens op 100hz of 120hz!! Dit zonder enig probleem... maar lijkt mij behoorlijk risky... :)