Toon posts:

Destination net unreachable zelfs na uitschakelen DHCP

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:
Elke 30 min komt volgens cmd "Destination net unreachable" tevoorschijn en verlies ik connectie met internet. Hoe krijg ik dit opgelost?

Situatie
Het gaat om 2 vaste PC's die zijn aangesloten door LAN kabels naar de modem (ik heb geen aparte router).
Wij hebben een DSL aansluiting op het ISRA punt.
Soms is de ping tijd naar google.nl over de 100 ms
Onze buurman in het appartementencomplex heeft dezelde internetprovider en heeft nergens last van

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Modem naar fabrieksinstellingen gezet
Mijn vriend heeft in de bios wat geprobeerd te veranderen
Door onze provider (die ene roze) is geadviseerd de Bridge tap te verwijderen, dat hebben we gedaan. (of iig met de minimale info over wat nou precies moest gebeuren.)
Daarnaast heb ik ook al de DHCP uitgezet op mijn PC en de modem, helaas hielp dit niet.
Op mijn PC heb ik dat gedaan door Ipv4 op een statisch adres te zetten, op basis van de gegevens die ik had gevonden met commando ipconfig /all

Hopelijk kan iemand mij verder helpen hiermee _/-\o_

...

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:44

talin

ES-MA

waar ping je naar toe?

en ben je daarna offline of is het adres 1x niet bereikbaar?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ping in CMD naar google.nl
ping google.nl -t
ik kan helaas geen foto toevoegen, maar hij zegt "request timed out"

Reply from 192.168.1.1: Destination net unreachable.
Request timed out.
Request timed out.

een paar keer en gaat daarna vrolijk verder :

Reply from 172.217.17.131: bytes=32 time=11ms TTL=57

momenteel zit de time tussen de 11 en 14 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin

talin

ES-MA

Verwijderd schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 12:35:
Ik ping in CMD naar google.nl
ping google.nl -t
ik kan helaas geen foto toevoegen, maar hij zegt "request timed out"

Reply from 192.168.1.1: Destination net unreachable.
Request timed out.
Request timed out.

een paar keer en gaat daarna vrolijk verder :

momenteel zit de time tussen de 11 en 14 ms
perfect, en wat wil je hiermee doen?

oftewel wat is er mis?
je krijgt om het half uur een paar ping krijg je wel response van Google.nl?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-10 14:46
Heb je al gekeken of het probleem bij je pc ligt?

Bijvoorbeeld ping eens naar je default gateway(modem dus) en kijk of je daar ook uitval krijgt?
Hebben beide PC's er last van?

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@talin sommige programma's en games houden ermee op op het moment dat dit gebeurd. Ze proberen te reconnecten, bij sommige programma's betekend dat dat ik het hele programma opnieuw mag opstarten elke 30 min. :'( Nadat hij weer geconnect is maakt krijgt hij ook weer een ping van Google.nl

@Venxir Afgelopen dagen waren het beide PC's die tegelijk de connectie verloren.
ik heb net de ping gedaan naar mijn gateway, maar hij geeft geen probleem aan. Ik vermoed dat ik ook niks zie aangezien maar 1x in de 30 min de connectie wordt verloren

C:\Users\Marysia>ping 192.168.1.1

Pinging 192.168.1.1 with 32 bytes of data:
Reply from 192.168.1.1: bytes=32 time<1ms TTL=64

Ping statistics for 192.168.1.1:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 0ms, Maximum = 0ms, Average = 0ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin

talin

ES-MA

Verwijderd schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 12:54:
@talin sommige programma's en games houden ermee op op het moment dat dit gebeurd. Ze proberen te reconnecten, bij sommige programma's betekend dat dat ik het hele programma opnieuw mag opstarten elke 30 min. :'( Nadat hij weer geconnect is maakt krijgt hij ook weer een ping van Google.nl
zou je wat meer info kunnen geven?
wat voor programma's? staan die programma's op je pc? of is het een verbinding naar een remote desktop of iets in de cloud?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-10 23:35
@Verwijderd Kijk eens op de webinterface van je modem, daar kun je zien hoe lang hij een DSL verbinding heeft :).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Kun je eens twee ping's starten en op de achtergrond mee laten lopen? Het makkelijkste is om het dan op te laten slaan in een logfile. Je zult dan wel even twee keer de command prompt moeten openen. De log files worden opgeslagen in dezelfde map als waarin je zit als het commando start. Als je CMD start is dit de map c:\users\gebruikersnaam.

Het commando hiervoor is:
ping -t 192.168.1.1 > ping19216811.txt en ping -t www.google.nl > pinggoogle.txt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beyond
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:54

Beyond

Dussssss.......

- Hoe staan je DNS settings? Gebruik je die van je ISP of een andere?
- Krijg je ook een 'request timeout' zodra je google pingt via zijn ip: 'ping 172.217.17.131'
- Post je 'ipconfig /all' eens
- Gebruik je DHCP of fixed IP's?

[ Voor 19% gewijzigd door Beyond op 07-03-2019 13:03 ]

Al het goeie.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@talin het gebeurd bij verschillende games en programmas zoals Heroes of the storm, Anthem, discord die verliezen contact en sommige moet je opnieuw opstarten. De programma's staan op onze harde schijven (en beide PC's hebben hun eigen programma/installatie en harde schijven) en worden niet gedeeld in een cloud oid. De computers staan volledig los van elkaar, het enige is dat ze beide op de modem zijn aangesloten met allebei een eigen LAN poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Puch-Maxi schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 12:59:
@Verwijderd Kijk eens op de webinterface van je modem, daar kun je zien hoe lang hij een DSL verbinding heeft :).
Ik kan het zo niet vinden in de online interface van de modem, waar zou het onder kunnen/moeten staan, dan kan ik zo kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beyond schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 13:00:
- Hoe staan je DNS settings? Gebruik je die van je ISP of een andere?
- Krijg je ook een 'request timeout' zodra je google pingt via zijn ip: 'ping 172.217.17.131'
- Post je 'ipconfig /all' eens
- Gebruik je DHCP of fixed IP's?
Hopelik is het duidelijk ;)

1. Mijn DNS staan fixed op 8.8.8.8, die heb ik aangepast toen de problemen al waren begonnen

2.
C:\Users\Marysia>ping 172.217.17.131

Pinging 172.217.17.131 with 32 bytes of data:
Reply from 172.217.17.131: bytes=32 time=36ms TTL=57
Reply from 172.217.17.131: bytes=32 time=17ms TTL=57

Ping statistics for 172.217.17.131:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 11ms, Maximum = 36ms, Average = 18ms

3.
C:\Users\Marysia>ipconfig -all

Windows IP Configuration

Host Name . . . . . . . . . . . . : DESKTOP-JU61R1Q
Primary Dns Suffix . . . . . . . :
Node Type . . . . . . . . . . . . : Hybrid
IP Routing Enabled. . . . . . . . : No
WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No

Ethernet adapter Ethernet:

Connection-specific DNS Suffix . :
Description . . . . . . . . . . . : Realtek PCIe GBE Family Controller
Physical Address. . . . . . . . . : E0-D5-5E-61-C7-DF
DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : No
Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::9c9c:bb2:e78d:fb47%7(Preferred)
IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.1.100(Preferred)
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.1
DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 48289118
DHCPv6 Client DUID. . . . . . . . : 00-01-00-01-22-62-EF-FE-E0-D5-5E-61-C7-DF
DNS Servers . . . . . . . . . . . : 8.8.8.8
NetBIOS over Tcpip. . . . . . . . : Enabled

4. mijn Fixed IP heb ik ingesteld op basis van de informatie van de ipconfig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:13
Ik zou je fixed ip niet op .100 zetten, grote kans dat die in de DHCP-range valt van je modem, zet deze maar op .10
Je kunt problemen krijgen door een ander apparaat wat .100 toegewezen krijgt van de DHCP server.

Of je moet DHCP wel aanzetten op je computer en in je modem deze vastzetten voor je computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beyond
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:54

Beyond

Dussssss.......

Ook zou ik DNS op de modem/router instellen en je pc's DNS 192.168.1.1 geven. Ik denk dat je namelijk een DNS probleem hebt.

En wat @bernardV zegt:
Je kan even kijken wat je DHCP range is en zorg dat je PC's buiten die range zitten. Die .10 is gissen...

Je gebruikt niet 2 routers achter elkaar toch?

[ Voor 22% gewijzigd door Beyond op 07-03-2019 13:22 ]

Al het goeie.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@bernardV Check! ik heb hem nu op .10 gezet ipv .100
@Beyond ik heb de DNS in de modem en op mijn PC aangepast.

Nu is het denk ik rustig afwachten de komende 35 min of hij de verbinding behoudt :) ik houd jullie op de hoogte :)
Alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-10 23:54

DataGhost

iPL dev

Beyond schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 13:16:
Ook zou ik DNS op de modem/router instellen en je pc's DNS 192.168.1.1 geven. Ik denk dat je namelijk een DNS probleem hebt.

En wat @bernardV zegt:
Je kan even kijken wat je DHCP range is en zorg dat je PC's buiten die range zitten. Die .10 is gissen...

Je gebruikt niet 2 routers achter elkaar toch?
Een DNS-probleem is niet aan de hand. Tijdens een lopende ping wordt de doelhost namelijk niet opnieuw geresolved, dat gebeurt aan het begin. Daarnaast kan er helemaal geen reply op een ping komen als de host niet geresolved is, aangezien een ping alleen maar naar een IP kan gebeuren.
>ping www.ditdomeinbestaatniet.nl
Ping request could not find host www.ditdomeinbestaatniet.nl. Please check the name and try again.

Verder zegt de gateway (niet de PC) dat het destination netwerk niet reachable is, dus het packet stokt in de gateway (router/modem). Dat wijst erop dat de internetverbinding eruit ligt, wat allerlei oorzaken kan hebben die je pas vanaf het modem gaat vinden. Daarmee kan je DHCP dus ook prima uitsluiten, anders zou er geen response komen. Waarschijnlijk is de verbinding op dat moment aan het cyclen (WAN interface down) en begint direct daarna opnieuw in te trainen (WAN interface up, maar nog geen packets retour, dus timeout). TS zou toch in het modem moeten kijken wat de status van de link is op dat moment, of of er misschien een verbindingslogboek is.
Verwijderd schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 13:28:
@Beyond ik heb de DNS in de modem en op mijn PC aangepast.
Als je die allebei op 192.168.1.1 hebt gezet gaat je PC proberen bij je modem te resolven, maar gaat je modem dat ook proberen, die vervolgens bij je modem gaat proberen, die vervolgens bij je modem gaat proberen, ... Resultaat is dat je helemaal niks meer kan resolven en nergens meer heen kan als de caches verlopen zijn.
8.8.8.8 is gewoon prima en werkt ook (anders was je hier niet), of je pakt de DNS van je provider. Ik zou deze op je modem zo snel mogelijk terugzetten naar wat het was.

Wat voor modem heb je? Ik kan me eigenlijk geen enkele voorstellen waarin je wel je DNS-settings kan aanpassen maar niet kan zien wat de WAN status is. Anders zou je ook nog op het modem zelf kunnen kijken, normaal zal het DSL/Link lampje gewoon strak groen zijn, waarschijnlijk is 'ie rood of knipperend op het moment dat je verbinding niet werkt (verschilt natuurlijk per modem). Als je dat ziet weet je helemaal zeker dat je het bij je verbinding moet zoeken. Heeft de helpdesk van je provider trouwens niks zien gebeuren in de logs? Dat je elke 30 minuten opnieuw verbindt? Zou toch op moeten vallen.

[ Voor 35% gewijzigd door DataGhost op 07-03-2019 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@DataGhost Ik heb ook contact gehad met mijn roze provider, helaas dat duurt op zijn minst 5 werkdagen voordat ik gebeld word voor een afspraak met een monteur. #2woorden9letters
Tot die tijd probeer ik zelf een oplossing te vinden, want mijn vriend en ik waren al bang dat het ergens in de modem zou zitten aangezien we beiden niks hebben aangepast aan onze instellingen en het opeens begon vorige week.
Afgelopen 15 min heb ik het WAN lampje op de modem in de gaten gehouden, hij was gewoon constant aan het branden (maar dat hoeft niks te zeggen).
Ik kan helaas geen logboek vinden in de online omgeving van mijn modem.
Ik ben nu nog niet gedisconnect in het laatste half uur, maar dat kan ook meer geluk dan wijsheid zijn.
EDIT Hij is toch nog gedisconnect :'( Ik denk dat @DataGhost gelijk heeft en dat het toch aan de modem ligt

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2019 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 14:05:
Afgelopen 15 min heb ik het WAN lampje op de modem in de gaten gehouden, hij was gewoon constant aan het branden (maar dat hoeft niks te zeggen).

Ik ben nu nog niet gedisconnect in het laatste half uur, maar dat kan ook meer geluk dan wijsheid zijn.
Mja, je moet ook kijken op het moment dat je verbinding niet werkt he :P
Heb je ergens een merk/typenummer op het modem staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DataGhost schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 14:15:
[...]

Mja, je moet ook kijken op het moment dat je verbinding niet werkt he :P
Heb je ergens een merk/typenummer op het modem staan?
True, hij verloor net de verbinding dus ik snel naar de modem, maar volgens mij is het heel kort dat hij daarvan last heeft, helaas hebben de programma's enige vertraging in het aangeven ervan.
ik heb een HUAWAI HG659 gekregen bij het afsluiten van mijn abonnement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Als ik google naar de web interface van de HG659 krijg ik direct allemaal screenshots en een video te zien waarin zaken als de internetstatus, DSL information, system logs, diagnostics, statistics enz te zien zijn.
Op het tabblad 'Internet' zou de connection status te zien moeten zijn. Ik weet niet in hoeverre ze 'm dichtgetimmerd hebben maar als het goed is is dit soort basic informatie gewoon inzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DataGhost schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 14:30:
Als ik google naar de web interface van de HG659 krijg ik direct allemaal screenshots en een video te zien waarin zaken als de internetstatus, DSL information, system logs, diagnostics, statistics enz te zien zijn.
Op het tabblad 'Internet' zou de connection status te zien moeten zijn. Ik weet niet in hoeverre ze 'm dichtgetimmerd hebben maar als het goed is is dit soort basic informatie gewoon inzichtelijk.
In de URL kun je hopelijk de huidige internet instellingen zien, voor het leesgemak heb ik ze naast mekaar gezet.
https://cdn.discordapp.co...3209597717118986/data.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:19
Ik ken het modem niet maar bij ADSL wil je ook kijken naar de lijnkwalitieit en of de modem de verbinding met de lijn verliest.

Ik heb op voorhand twee vragen. De ene is of de verbinding met de lijn goed is. Zijn er reconnects of worden er veel fouten gerapporteerd. Post eens screenshot van dat soort gegevens. De andere vraag is of de modem zelf reboot; de system logs geven daar mogelijk antwoord op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-10 15:41

Luukwa

o/

Ik haak even in, hier zijn de log files.

2019-03-07 20:15:43 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 connected.
2019-03-07 20:15:36 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 disconnected.(ERROR_IDLE_DISCONNECT)
2019-03-07 19:45:36 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 connected.
2019-03-07 19:45:28 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 disconnected.(ERROR_IDLE_DISCONNECT)
2019-03-07 19:15:29 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 connected.
2019-03-07 19:15:21 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 disconnected.(ERROR_IDLE_DISCONNECT)
2019-03-07 18:45:21 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 connected.
2019-03-07 18:45:15 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 disconnected.(ERROR_IDLE_DISCONNECT)
2019-03-07 18:15:16 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 connected.
2019-03-07 18:15:10 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 disconnected.(ERROR_IDLE_DISCONNECT)
2019-03-07 17:45:11 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 connected.
2019-03-07 17:45:05 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 disconnected.(ERROR_IDLE_DISCONNECT)
2019-03-07 17:15:05 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 connected.
2019-03-07 17:14:57 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 disconnected.(ERROR_IDLE_DISCONNECT)
2019-03-07 16:44:58 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 connected.
2019-03-07 16:44:51 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 disconnected.(ERROR_IDLE_DISCONNECT)
2019-03-07 16:14:52 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 connected.
2019-03-07 16:14:46 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 disconnected.(ERROR_IDLE_DISCONNECT)
2019-03-07 15:44:47 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 connected.
2019-03-07 15:44:41 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 disconnected.(ERROR_IDLE_DISCONNECT)

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Dat is wel heel strak 30 minuten, en de melding lijkt me wijzen op dat het vanuit het modem gedisconnect wordt maar ik kan ernaast zitten. Ik kan er niet heel veel over vinden helaas. Aangezien je er last van hebt neem ik aan dat de verbinding niet daadwerkelijk idle is :P of je internet moet lopen over die "andere verbinding" die erbij lijkt te staan (TR069). Maar ik heb daar geen idee van, ik heb geen enkele ervaring met dat modem of je provider.
Je zou kunnen zoeken of je ergens in de settings van die verbrekende verbinding iets ziet staan van een timeout ofzo, met 30 minutes, 1800 seconds, en misschien kan je die setting wijzigen in 0, disabled of juist iets veel langers.

Wilde gok naar aanleiding van de naam van de VLAN in kwestie: heb je iets van telefonie op hetzelfde abonnement, en zo ja, als je iemand belt, stelt dat dan de IDLE_DISCONNECT uit tot een half uur na dat gesprek?

Ik denk in ieder geval dat je met dit log bij de helpdesk aan kan kloppen, maar ik vrees dat je een tweedelijns nodig gaat hebben om je log duidelijk te maken. Ik ga ervan uit dat de configuratie door je provider provisioned is (dus dat je na de factory reset niet zelf een hele hoop in hebt hoeven kloppen), wat dus betekent dat het probleem "aan hun kant zit", ook al is het in je modem. Het zit in ieder geval niet dichter aan jouw kant dan je modem. Als het je zelf of met de helpdesk niet lukt wordt het helaas wachten op de monteur...

[ Voor 26% gewijzigd door DataGhost op 07-03-2019 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-10 15:41

Luukwa

o/

DataGhost schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 19:52:
Dat is wel heel strak 30 minuten, en de melding lijkt me wijzen op dat het vanuit het modem gedisconnect wordt maar ik kan ernaast zitten. Ik kan er niet heel veel over vinden helaas. Aangezien je er last van hebt neem ik aan dat de verbinding niet daadwerkelijk idle is :P of je internet moet lopen over die "andere verbinding" die erbij lijkt te staan (TR069). Maar ik heb daar geen idee van, ik heb geen enkele ervaring met dat modem of je provider.
Je zou kunnen zoeken of je ergens in de settings van die verbrekende verbinding iets ziet staan van een timeout ofzo, met 30 minutes, 1800 seconds, en misschien kan je die setting wijzigen in 0, disabled of juist iets veel langers. Heb je iets van telefonie op hetzelfde abonnement, en zo ja, als je iemand belt, stelt dat dan de IDLE_DISCONNECT uit tot een half uur na dat gesprek?
Ik heb via teamviewer de router doorgelopen en kan niets vinden van duid op een geplande timeout.
Alle bovengenoemde acties zijn getest en doorgevoerd maar geven niet het gewenste effect.

Ik ben familie van TS en werk in de IT, met mijn beperkte netwerk kennis heb ik zo 1-2-3 niets vreemds gevonden.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:39

Qwerty-273

Meukposter

Als je de logs in google gooit (of een deel daarvan) dan vindt je vergelijkbare topics:
https://community.t-mobil...t-blijft-wegvallen-298023
https://community.t-mobil...-valt-erg-vaak-weg-307558

Bij beide lag het in de bekabeling thuis (van ISRA tot modem), dat het heel strak elke 30 minuten lijkt te gebeuren is wel erg vreemd. Maar ik zou toch kijken naar iets fysieks in de bekabeling (wellicht ergens onderweg een kortsluiting die elke 30 minuten plaatsvind door een puls op een lijn die langs de kabel naar jouw appartement loopt).

[ Voor 3% gewijzigd door Qwerty-273 op 07-03-2019 20:24 ]

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Qwerty-273 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 20:23:
Als je de logs in google gooit (of een deel daarvan) dan vindt je vergelijkbare topics:
https://community.t-mobil...t-blijft-wegvallen-298023
https://community.t-mobil...-valt-erg-vaak-weg-307558

Bij beide lag het in de bekabeling thuis (van ISRA tot modem), dat het heel strak elke 30 minuten lijkt te gebeuren is wel erg vreemd. Maar ik zou toch kijken naar iets fysieks in de bekabeling (wellicht ergens onderweg een kortsluiting die elke 30 minuten plaatsvind door een puls op een lijn die langs de kabel naar jouw appartement loopt).
Die had ik ook gevonden, maar niet zoveel aandacht aan geschonken omdat de error daar een (te verwachten) ERROR_NO_CARRIER is, en bovendien DSL ook disconnect. Dat lijkt bij TS niet te gebeuren, het is alleen het VLAN wat plat gaat en weer terugkomt. De ERROR_IDLE_DISCONNECT wijst wmb op een software-dingetje. Wie weet zoiets simpels als een echo-service die niet meer draait in zijn subnet aan de providerkant 8)7 Maar natuurlijk kan het nooit kwaad om andere externe/fysieke oorzaken na te lopen, voor zover mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Luukwa Bedankt voor het inhaken :) _/-\o_

UPDATE: Mijn vriend heeft contact gehad met Tmobile en samen de bekabeling aangepast. Hopelijk gaat hij nu goed lopen

Alle mensen die hebben gereageerd bedankt! ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begin er nooit aan om bij T-mobile een contract af te sluiten, de service is dermate slecht en amateuristisch. Ze hebben werkelijk geen idee wat ze aan het doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Update: Helaas was het na 30 minuten weer raak en is de verbinding weer kort verbroken geweest :(

Dus nu 5 werkdagen wachten totdat we contact hebben met de backoffice van tmobile :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Is er ondertussen contact geweest?
Pagina: 1