Teveel clients voor mijn wifi

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splayduke
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-09 14:35
Ik ben in ons nieuwe huis bezig met het netwerkgebeuren. De situatie is als volgt:

Internet gaat via NLEx glasvezel 50/50 (KPN) met Experiabox V10
Op de EB zijn wat standaard apparaten aangesloten, IPTV via UTP kabel, via wifi wat standaard spul (paar smartphones,, chromecasts, tablet en een laptop.

Op zich gaat dit prima, bereik is niet overal 100% maar prima werkbaar.

Het probleem is echter dat ik tijdens de verbouwing nogal wat Xiaomi Aqara lampjes heb gemonteerd, namelijk:
Begane grond: 34x spotje en 4x E27 lamp
1e verdieping: 15x spotje en 1x E27 lamp
Zolder: 2x E27 lamp

Hieraan gekoppeld 2 Gateways en de nodige sensoren en schakelaars.

Nu zijn al die lampen (56 stuks) dus verbonden met het wifi netwerk. Dit is echter verre van stabiel, en mijn vermoeden is dat dit komt doordat er teveel clients op de Wifi zitten. Ik heb het al uitgebreid met een gastnetwerk in een andere IP range maar dit werkt ook niet. https://www.kpn.com/faq/15220

Ik heb de beschikking over een Xiaomi Router 3G met Padavan software. Deze heb ik gisteren als router aangesloten op de EB, zodanig dat de Xiaomi de DHCP deed en de EB puur als modem werkte. Dit werkte allemaal goed, wifi bereik was ook beter, behalve dat de problemen met de verlichting ook weer terugkwamen.

Mijn plan is nu om de Xiaomi router als AP achter de EB in te zetten, zodat ik de apparaten kan verdelen over de twee AP's (EB en Xiaomi).

Maar gaat dit werken? (DHCP komt dan vanuit EB lijkt me)

Of kan ik beter investeren in een nieuwe AP die voldoende draadloze clients kan bedienen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik zou met dat soort hoeveelheden spul (en de irritatiefactor als het licht het niet doet) 1 of 2 degelijke APs kopen. Bijvoorbeeld ubiquiti. Bijvoorbeeld op elke etage 1.
Veel van die devices hebben ook een brakke wifi stack als je pech hebt, dat helpt ook niet mee.

[ Voor 6% gewijzigd door Boudewijn op 07-03-2019 11:58 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiets
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:49

Fiets

A.K.A. Bambi

Mogelijk kun je een deel via de EB doel en een deel via de andere router. En dan toch gewoon de EB DHCP laten doen, want je kunt makkelijk een grotere range uit geven.

Anders via Marktplaats een Ruckus of Ubiquiti AP halen, die zouden het makkelijk aan moeten kunnen met een groot aantal clients op de wifi. Desnoods met verschillende ssid's ;-)

Maar 2 DPC'ers op DHEP! Ahum, nu nog maar 0 aktieve leden...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Maareh, die lampjes hangen via zigbee aan de gateway en alleen de gateways hangen aan je netwerk, toch?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Splayduke
Fiets schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 12:00:
Mogelijk kun je een deel via de EB doel en een deel via de andere router. En dan toch gewoon de EB DHCP laten doen, want je kunt makkelijk een grotere range uit geven.
En dan beide apparaten met een ander SSID denk ik? Anders weet je niet welke AP een lampje gebruikt.
Orion84 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 12:09:
Maareh, die lampjes hangen via zigbee aan de gateway en alleen de gateways hangen aan je netwerk, toch?
Volgens mij hebben deze lampjes geen Zigbee. De spotjes zijn deze: https://www.gearbest.com/...ml?=1433363&lkid=18776105. De E27 lampen zijn verschillende, oa Yeelight en Zhirui, maar werken wel allemaal met de Xiaomi Home app.

Op zich is het een prachtig systeem voor weinig geld alleen als ik alle lampen tegelijk aanzet (dus met de fysieke schakelaar) wordt het instabiel. En de bedoeling is nu juist, alle lampen altijd fysiek aan zodat je ze met de draadloze schakelaars/sensoren/app kan bedienen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb ook dat soort wifilampen gehad, die zijn inderdaad vrij brak qua wifi.
Ik zou niet per se een ander SSID nemen, gewoon 1 DHCP en beide APs hetzelfde SSID geven. Wel ander kanaal. Dan bepalen de lampen het zelf wel met de APs.

Ik heb soortgelijke lampen gehad die 900mb per dag upload hadden. per stuk. wtf :X.

[ Voor 15% gewijzigd door Boudewijn op 07-03-2019 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:09

lier

MikroTik nerd

Bij het gebruik van WiFi apparaten zou ik ook nadenken of je ze toegang wil geven tot Internet. Zo heb ik mijn camera op een appart VLAN gezet dat geen toegang heeft tot Internet. Als ik "van buitenaf" wil kijken, dan bouw ik een VPN verbinding op. Alle IoT zou ik per definitie ook op dezelfde manier aansluiten.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Sterker nog, ik heb om die reden alle wifi devices waar een zigbee/zwave alternatief voor is in de ban gedaan. De rest loopt op een apart vlan met beperkte internet-toegang.
Punt is echter dat je bedieningsapp ook niet meer werkt als je alle toegang dichtgooit... die verbindt met 'de cloud', waar die devices ook weer mee verbinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-10 11:03
Juist bij deze hoeveelheden gaan voor Zigbee met z'n mesh topology. Ik snap dat dit wellicht leuk en goedkoop klonk, en voor de 'gemiddelde' consument WiFi wat bekender en misschien vertrouwder klinkt dan Zigbee of ZLL, maar dit is echt vrij nutteloos gebruik van je WiFi-bandbreedte, die afhankelijk van de lokale situatie al niet al te best kan zijn (afhankelijk van welk kanaal en congestie).

Je kan uiteraard investeren in wat premium netwerkspul (Ubiquiti!), maar persoonlijk had ik met deze hoeveelheden nóóit voor WiFi-connected devices gegaan, maar iets voor wat lekker meshed en waar je maar 1 of 2 gateways voor in je netwerk hoeft te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splayduke
The_Admin schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 12:37:
Juist bij deze hoeveelheden gaan voor Zigbee met z'n mesh topology. Ik snap dat dit wellicht leuk en goedkoop klonk, en voor de 'gemiddelde' consument WiFi wat bekender en misschien vertrouwder klinkt dan Zigbee of ZLL, maar dit is echt vrij nutteloos gebruik van je WiFi-bandbreedte, die afhankelijk van de lokale situatie al niet al te best kan zijn (afhankelijk van welk kanaal en congestie).

Je kan uiteraard investeren in wat premium netwerkspul (Ubiquiti!), maar persoonlijk had ik met deze hoeveelheden nóóit voor WiFi-connected devices gegaan, maar iets voor wat lekker meshed en waar je maar 1 of 2 gateways voor in je netwerk hoeft te hangen.
Achteraf gezien had ik misschien beter Hue oid kunnen nemen, maar dit heb ik er nu eenmaal in zitten. In ons oude huis heb ik wat test situaties gemaakt met een stuk of 8 lampen en dat werkte prima. Nu echter alles klaar is en alle lampjes er in zitten blijkt dat de Wifi de zwakke plek is.

Neemt niet weg dat ik met deze lampjes nog steeds dik 1000 euro goedkoper uit ben dan met Hue. En ik heb de hoop dat het met een betere wifi ook prima gaat werken.

Ik ga vanavond proberen om de Xiaomi als AP achter de EB te zetten met hetzelfde SSID.
Mocht dat niet lukken ga ik kijken naar een nieuwe AP. Zou een Ruckus R310 in de meterkast voldoende zijn qua bereik, of kan ik beter kijken naar een consumentgericht mesh netwerk (TP Link M5) ??

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Kwenie hoor, je meldt alleen maar dat je netwerk "verre van stabiel" is en dat een uitbreiding naar een gastnetwerk "niet werkt". Maar wat is er nou aan de hand, in technisch opzicht? Krijg je time-outs? Krijg je geen ip-adressen meer? Heb je te weinig bandbreedte? Scheidt je modem er mee uit?

Zolang je hierop geen antwoordt geeft, zijn alle reacties speculatief. En het aanschaffen van een willekeurige nieuwe AP ook

[ Voor 3% gewijzigd door Brahiewahiewa op 07-03-2019 14:50 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splayduke
Brahiewahiewa schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 14:49:
Kwenie hoor, je meldt alleen maar dat je netwerk "verre van stabiel" is en dat een uitbreiding naar een gastnetwerk "niet werkt". Maar wat is er nou aan de hand, in technisch opzicht? Krijg je time-outs? Krijg je geen ip-adressen meer? Heb je te weinig bandbreedte? Scheidt je modem er mee uit?

Zolang je hierop geen antwoordt geeft, zijn alle reacties speculatief. En het aanschaffen van een willekeurige nieuwe AP ook
Als alle lampen aan staan hebben ze niet allemaal verbinding en krijg ik ook geen verbinding meer met mijn telefoon/laptop. Zet ik een deel van de lampen fysiek uit werkt het allemaal weer.
Vandaar mijn conclusie dat er teveel clients zijn voor mijn router(s)

Daarom ga ik proberen of ik met twee routers waarvan 1 als AP voldoende ruimte heb, en zo niet schaf ik een AP aan die met voldoende clients overweg kan.

Alvast hierop vooruitlopend: iemand een zinnige mening over de TP link EAP245 vs. de UAP-AC Lite?
Beide rond de 100 euro en lijken me allebei voldoen voor 100+ clients.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik zou geen mesh topologie voor mijn APs aanbevelen. Je Wi-Fi banden zitten al nogal vol waarschijnlijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:19
Is je DHCP pool groot genoeg? Zitten sommige lampen ver van het AP (sticky clients)? Maak eens een tekening van je huis met daarin de devices.

Je kunt eens kijken of het groot verschil maakt als je lampjes van verder weg van de wifi haalt of lampjes die dichterbij zitten. Eén of twee lampjes ver weg kunnen al een grote invloed uitoefenen (sticky client).

[ Voor 61% gewijzigd door EricJH op 07-03-2019 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:35
Ieder access point heeft een max aantal clients. Voor particulier gebruik bedoelde AP's hebben vaak een significant lagere max dan zakelijke varianten. Van de Experia box kan ik niet echt technische specs vinden, maar zou 't niet kunnen zijn dat je simpelweg tegen deze limiet aanzit?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:36

MsG

Forumzwerver

Speel ook eens met je DHCP-leasetime of je subnetgrootte, wellicht heb je gecombineerd met andere apparaten te weinig adressen? Kan je de router nog wel bedraad benaderen op het moment dat je geen WiFi-verbinding meer krijgt met je telefoon?

Voor dit soort aantallen was ik inderdaad ook voor Zigbee gegaan. De besparing enkel bekijken vanuit het zwaar overpricede Philips Hue is natuurlijk een beetje eenzijdig, er zijn ook alternatieven die normaalgeprijst zijn, bijvoorbeeld IKEA trädfri. Alles op Marktplaats en aan de Zigbee is sowieso geen optie? Gaat het je om RGB-disco's of puur wit en dimbaar?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splayduke
EricJH schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 16:36:
Is je DHCP pool groot genoeg? Zitten sommige lampen ver van het AP (sticky clients)? Maak eens een tekening van je huis met daarin de devices.

Je kunt eens kijken of het groot verschil maakt als je lampjes van verder weg van de wifi haalt of lampjes die dichterbij zitten. Eén of twee lampjes ver weg kunnen al een grote invloed uitoefenen (sticky client).
DHCP is groot genoeg, ik zal eens kijken wat de Wifi Analyzer zegt bij de lamp die het verste weg zit. Maar eigenlijk valt dit wel mee, ik schat hemelsbreed 12 meter en één steense muur.
Freeaqingme schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 16:51:
Ieder access point heeft een max aantal clients. Voor particulier gebruik bedoelde AP's hebben vaak een significant lagere max dan zakelijke varianten. Van de Experia box kan ik niet echt technische specs vinden, maar zou 't niet kunnen zijn dat je simpelweg tegen deze limiet aanzit?
Zie de kpn link in de OP, 32 is de max voor de wifi van de EB
MsG schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 16:57:
Speel ook eens met je DHCP-leasetime of je subnetgrootte, wellicht heb je gecombineerd met andere apparaten te weinig adressen? Kan je de router nog wel bedraad benaderen op het moment dat je gewoon WiFi-verbinding meer krijgt met je telefoon?

Voor dit soort aantallen was ik inderdaad ook voor Zigbee gegaan. De besparing enkel bekijken vanuit het zwaar overpricede Philips Hue is natuurlijk een beetje eenzijdig, er zijn ook alternatieven die normaalgeprijst zijn, bijvoorbeeld IKEA trädfri. Alles op Marktplaats en aan de Zigbee is sowieso geen optie? Gaat het je om RGB-disco's of puur wit en dimbaar?
Gewoon wit en dimbaar is in principe goed, als de kleurtemperatuur prettig is. Alles op MP is een optie alleen het ik heb behoorlijk veel. Ben bang dat ik met driekwart blijf zitten en om dat dan maar in de kast te leggen is echt zonde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik zou dat wifi spul gewoon beetje bij beetje verkopen en vervangen door zigbee. Ben zelf best tevreden met tradfri, zeker als je geen extreem spiffy dingen wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:35
Splayduke schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 17:05:
[...]

Zie de kpn link in de OP, 32 is de max voor de wifi van de EB
En dan ga je er 50+ op aansluiten? Dan heb je daar je antwoord, toch?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splayduke
Freeaqingme schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 17:43:
[...]

En dan ga je er 50+ op aansluiten? Dan heb je daar je antwoord, toch?
Als je gewoon de OP leest was je de link al tegen gekomen en had je ook kunnen zien dat dat mijn vraag niet was.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:13
Wat is de wifi standaard en link rate van deze clients?
Trage clients slokken namelijk erg veel airtime op. Als dit het probleem is moet je dus meerdere ap’s gaan ophangen met verschillende kanalen. Ze zullen denk ik alleen 2.4 doen dus daar loop je ook snel tegen limieten aan.

http://divdyn.com/wi-fi-throughput/

Ik zou ze ook verkopen, balen

[ Voor 5% gewijzigd door laurens0619 op 07-03-2019 22:08 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Splayduke
Update:
Ik heb nu de Xiaomi router als AP achter de EB gezet. De EB regelt de DHCP. Op beide apparaten dezelfde SSID op zowel 2,4 als 5 ghz.
Heb nu 40 lampjes gekoppeld, bediening loopt vooralsnog allemaal soepel. Daarnaast via speedtest op android telefoon en via windows (wifi) 48mbps (van de 50) terwijl mijn vriendin netflix streamt op een chromecast.

Lijkt dus allemaal stabiel, hopelijk blijft dit zo.

Heb nu wel een advertentie op MP gezet, als ik ze kan verkopen misschien toch maar kamer voor kamer overstappen op zigbee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:34
Snap niet waarom TS wordt geadviseerd om over te stappen op Zigbee. Probleem is dat hij meer wifi apparaten heeft dan zijn huidige WAP aan kan. Ik heb vergelijkbaar aantal Xiaomi apparaten en met de juiste APs heb ik nergens last van.

Ik gebruik 2 NanoHDs (en daarvoor een Netgear WAP), waarmee ik dit perfect kan aansturen. Ook geen last met interferentie met de buren, gewoon even afspreken wie welke kanalen pakt.

Dus TS, koop van het geld dat je bespaard hebt 2 fatsoenlijke APs (of mesh) en stuur die lekker goedkope Xiaomi lichtjes daarmee aan en met de rest van het bespaarde geld tov overstap op Zigbee kun je dan nog meer Xiaomi stuff kopen!!! 😁

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
Gewoon per verdieping een ubiquiti AC lite plaatsen, 2x SSID en alles zal gewoon goed werken.

Zit je op ~140 euro als je 't nieuw koopt.

Issue lijkt idd een limiet te zijn van de Experiabox dat deze d'r niet op berekend is om zo veel wifi apparaten aan te kunnen.

Mocht je voor de Ubiquiti oplossing gaat en de "luxe' manier willen, pak dan ook direct een controller (kan/mag gerust een raspberry pi zijn), kan je ook netwerk technisch wat meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Laatst online: 12:47

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Splayduke schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 12:56:
[...]
Neemt niet weg dat ik met deze lampjes nog steeds dik 1000 euro goedkoper uit ben dan met Hue. En ik heb de hoop dat het met een betere wifi ook prima gaat werken.
Als je Hue gaat aanschaffen, ontdek je dat deze heel vaak in de aanbieding zijn en dan betaal je soms maar iets meer dan de helft van de adviesprijs. Ook Ikea heeft elk jaar wel een actie met flinke korting op Tradfri.

Wifi IoT apparaten doen alles via een server in het buitenland, een van de redenen waarom WiFi in het algemeen goedkoper is dan Zigbee, is omdat ze na de verkoop van de hardware extra geld kunnen verdienen met doorverkopen van je gebruiksgegevens.

Elk WiFi apparaat is een computer met toegang tot jouw LAN, die vanuit internet bereikbaar is. Krijgt elk van deze computers regelmatig z'n beveiligingspatches?

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Zucht....Waarom komt dit 'argument' telkens naar boven? Ja, natuurlijk communiceert dit met het 'thuisfront', maar denk je nu echt dat ze in China zitten te kijken wanneer je lamp op de WC aangaat en hoelang je zit te poepen? Dat is technisch uiteraard mogelijk, maar echt niemand gaat dit uit de brei halen. Wordt voornamelijk gebruikt om ze via 'cloud' aan te sturen.

Oplossing om ze niet op je netwerk met PC te laten 'loeren': apart VLAN aanmaken waarbij je al het interne verkeer naar andere VLANs uitzet.

Wil je echt geen verbinding meer naar buiten, dan gooi je na installatie 3 poorten dicht en gebruik je iets als Domoticz om het intern aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Laatst online: 12:47

aawe mwan

Wat ook leuk is:

MasterMaceMichu schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 08:44:
Zucht....Waarom komt dit 'argument' telkens naar boven?
Ik kan ook niet bedenken waarom iemand zou willen betalen voor mijn gebruiksgegevens, maar dit is wel het verhaal naar de investeerders toe en de gebruiksgegevens worden al actief gemarket.

Beste oplossing: gewoon je eigen software er op zetten en dan is dit probleem weg. Moet je wel doen.

[ Voor 13% gewijzigd door aawe mwan op 08-03-2019 09:07 ]

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:54
Een mogelijke oplossing om de wifi apparaatjes te behouden is om twee radio’s op te hangen. Een voor alle langzame apparaten, en een voor je snelle apparaten, zoals je laptop en smartphone.

De wifi lampjes zullen nog veel ook 802.11b gebruiken, met slechte signaalkwaliteit, en dat remt alles af.

Koop een goed AP, van Ubiquite of Mikrotik, hang daar al je smarthome spul aan, en gebruik de experiabox voor je snelle wifi apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splayduke
jeroen3 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 09:11:
Een mogelijke oplossing om de wifi apparaatjes te behouden is om twee radio’s op te hangen. Een voor alle langzame apparaten, en een voor je snelle apparaten, zoals je laptop en smartphone.

De wifi lampjes zullen nog veel ook 802.11b gebruiken, met slechte signaalkwaliteit, en dat remt alles af.

Koop een goed AP, van Ubiquite of Mikrotik, hang daar al je smarthome spul aan, en gebruik de experiabox voor je snelle wifi apparaten.
Dit zou dan met twee verschillende SSID's moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:54
Ja. Je wilt de apparaten op een andere frequentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-10 22:00
aawe mwan schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 08:52:
[...]

Ik kan ook niet bedenken waarom iemand zou willen betalen voor mijn gebruiksgegevens, maar dit is wel het verhaal naar de investeerders toe en de gebruiksgegevens worden al actief gemarket.

Beste oplossing: gewoon je eigen software er op zetten en dan is dit probleem weg. Moet je wel doen.
Is die software er ook voor deze devices dan? (net als espeasy voor een esp8266 bijvoorbeeld?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
aawe mwan schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 08:52:
[...]

Heb je daar een concrete bron van? Dus niet aankomen met 'ja, want Facebook', maar concreet van Xiaomi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu

Ik merk echt niks van 'vertragingen'. Die lampen zitten allemaal keurig op 2,4Ghz en daar wordt een Unifi AP echt niet zenuwachtig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splayduke
MasterMaceMichu schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:13:
[...]

Ik merk echt niks van 'vertragingen'. Die lampen zitten allemaal keurig op 2,4Ghz en daar wordt een Unifi AP echt niet zenuwachtig van.
Ik volgens mij ook niet. Hoe verder weg van de router/AP, hoe langzamer het is natuurlijk, dat zie je aan de speedtest. Misschien is dat nog een keer op te lossen met een mesh.

Wat heb jij voor lampen en welke aantallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Weet je dat uit eigen ervaring zeker, of is het stemmingmakerij? Mijn Xiaomi Yeelight doet prima 802.11N, b/g heb ik hier ook uitgeschakeld. B is echt stokoud dus ik betwijfel of je bewering klopt, vandaar.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splayduke
MsG schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 11:13:
[...]

Weet je dat uit eigen ervaring zeker, of is het stemmingmakerij? Mijn Xiaomi Yeelight doet prima 802.11N, b/g heb ik hier ook uitgeschakeld. B is echt stokoud dus ik betwijfel of je bewering klopt, vandaar.
Volgens de specificatie 802.11 b/g/n op 2,4Ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Dan is de richting van een los WiFi-netwerk met eigen frequentieband op B al een vrij loze richting.

Maar welke exacte leds heb je eigenlijk precies? Dat mis ik, en als ik afga op je TS en Google op Xiaomi Aqara leds kom ik enkel leds tegen die Zigbee praten.

Bedoel je niet Yeelight of Milight achtige apparatuur? Of zijn het de Xiaomi PHILIPS Zhirui series?

Heb je wat concrete linkjes naar welke producten je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splayduke
MsG schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 11:19:
Heb je wat concrete linkjes naar welke producten je hebt?
Klopt ja, de Aqara spullen zijn de schakelaars etc. De spotjes zijn de Xiaomi Philips Zhirui downlights, in E27 heb ik verschillende, Yeelight en ook Zhirui.

https://www.gearbest.com/ceiling-lights/pp_1830509.html
https://www.gearbest.com/..._1664061.html?wid=1101231
https://www.gearbest.com/...p_644095.html?wid=1433363

[ Voor 6% gewijzigd door Splayduke op 08-03-2019 13:56 ]

Pagina: 1