Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREKL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-10-2022
Beste mensen,

ik wil een draadloze/bluetooth koptelefoon kopen om op mijn Denon receiver te gebruiken. Die Denon beschikt niet over bluetooth, maar is er wellicht een optie dmv een soort tussenstation/kastje dat bl.tooth kan uitzenden of andere opties? Ik neem aan dat meerdere mensen tegen dit probleem oplopen, want volgens mij is er op veel -niet meer zo jonge- receivers geen bluetooth beschikbaar.

Beste antwoord (via FREKL op 07-03-2019 16:02)

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 11:32
Ik ben ook een leek hoor :)
Je moet goed opletten of het een zender is, ik zie veel bluetooth ontvangers voorbij komen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
https://denon-uk.custhelp...on-of-wireless-headphones

Je zal dus een bluetooth module moeten aansluiten op je headset uitgang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREKL
Oke, dank voor je reactie. Ik ga daar naar op zoek dan. Zie ze al vanaf € 6,- tot over de € 50,-. Weet je of het belangrijk is om een duurdere aan te schaffen of maakt het niet veel uit(ik ben een leek op dit terrein)?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
Ik ben ook een leek hoor :)
Je moet goed opletten of het een zender is, ik zie veel bluetooth ontvangers voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREKL
Sjips, da's een hele goeie!
Nogmaals dank !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREKL
Nogmaals een vraag mbt dit onderwerp: wanneer ik aan mijn Denonversterker/-receiver een bluetooth-transmitter(dongle) hang, zou ik dan in principe altijd het signaal op mijn draadloze koptelefoon moeten kunnen ontvangen? Een winkelier vertelde mij namelijk dat er vaak nog een appje nodig is en dat een bluetoothsignaal niet per definitie altijd door een bluetooth-ontvanger/-apparaat gebruikt kan worden.
Ik weet echter niet beter dan dat bluetooth bluetooth is en een zender en ontvanger altijd met elkaar moeten kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bzzzt
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:08
FREKL schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:13:
Een winkelier vertelde mij namelijk dat er vaak nog een appje nodig is en dat een bluetoothsignaal niet per definitie altijd door een bluetooth-ontvanger/-apparaat gebruikt kan worden.
Ik weet echter niet beter dan dat bluetooth bluetooth is en een zender en ontvanger altijd met elkaar moeten kunnen werken.
Een app heb je alleen maar nodig op je telefoon. Zo'n bluetooth zendertje pair je rechtstreeks met je koptelefoon. Je kan vooraf de handleiding van het ding wat je op het oog hebt even checken voor de instructies.
Bluetooth is helaas niet altijd bluetooth. Er zijn verschillende codecs (compressiemethodes) waarvan de enige die echt overal ondersteund wordt (SBC) vrij belabberd klinkt. Als je geluk hebt heeft je hoofdtelefoon beschikking over aptX of AAC ondersteuning en koop je er een zendertje bij die ook in dat formaat kan sturen.
Pagina: 1