Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vragen Bij Samengesteld Gaming Systeem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Thejoindemand
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18-12-2024
Hallo Iedereen van het geweldige tweakers forum. hierbij heb een een paar (feedback) vragen over een Systeem wat ik samengesteld heb en wil aanschaffen, alleen ben ik niet een doorzetter met bepaalde Keuzes. hierbij hoop ik (lichte) hulp te krijgen voor eventueele verbeteringen, Bij voorbaat Bedankt! :*)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zal Dit systeem voornamelijk gebruiken voor Gaming, met name vr. Daarnaast ook voor lichte work-Tasks zoals schoolwerk en day-to-day surfen; daarnaast Misschien in de toekomst Photo/video editing (en Zeer misschien zelfs streamen met een 2e pc)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Gezien ik al een tijdje zit te sparen en een redelijke tijd VR wil spelen, heb ik een grof budget van + - 2000 Euro, mag meer zijn, mag altijd minder zijn

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn 2 (mogelijk binnenkort 3) iiyama G-Master g2730HSU black hawk freesync gaming monitoren, 1x LG25Ub25-B Widescreen monitor, Corsair Sabre RGB muis. Corsair K70 gaming keyboard. En mijn HyperX Cloud pro gaming headset. (deze wil ik mogelijk vervangen I.V.M. kuren audio en mic, iemand aanraaders?)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Gezien mijn eisen en doelen, denk ik dat mijn uitgekozen onderdelen wel moeten voldoen, gezien ik niet Top of the line gear wil waar je soms geld in de sloot goot.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor de build heb ik op het moment Voorkeur voor amd vanwege De prijs/kwaliteid(fps) verhoudingen, en mogelijke toekomstige plannen. ik iemand van Premium onderdelen waar ik liever wat Meer voor betaal dat het zeker goed is. (Zoals naar de merk-erkende dealer voor mijn auto)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn eerste (en moeilijkste) eis is dat ik de build compact wilde hebben, maar dit niet echt lukte gezien ik Niet de correcte kasten/onderdelen kon vinden die klein en compatible waren.. daarom heb ik eerst voor een Mid-tower gekozen. (Buitenom, zat ik er anders aan te denken om mijn huidige kast, een fractal design R6 Tempered glass Gun Metal te gebruiken; maar ik denk dat ik de pc mogelijk nog voor andere dingen ga gebruiken.
Verder wil ik graag de componenten zo Koel mogelijk houden, waarbij ik het niet zo erg vind als het systeem Wat geluid gaat produceren. (huidige pc is toch al een opstijgende helikopter kwa geluid); ik zat hieraan Anders te denken voor een AIO van 280MM, maar na verder te lezen zou mijn huidige gekozen air cooler het ook Goed moeten doen i.c.m goede airflow van de case.

Ga je overklokken?
Ja, maar niet het laatste beetje ''juice'' eruitpersen, gewoon een goede oc. (geen ''ball's to the walls'' OC).

Wat verwacht je van ons?
Mijn vraag aan jullie is nu, Is mijn build zo goed gekozen door mijzelf? ik heb (hopelijk :P) mijn huiswerk Goed gedaan wat de components betreft, maar toch zoek ik nog hulp Voor een toch nog eventuele small-Form factor components/kasten. Daarnaast nog eventuele aan te raden van wat wel en wat niet kan/mag of Juist wel.niet doen.

Opmerkingen
De reden Van 2 ssd's en 1 hhd is 1 voor de os, game programma's en normale programma's met daarbij Horende gedeeltelijke opslag, 1 ssd voor opslag van games (alleen van games opslag), en de hhd voor Massa opslag van foto's, video's en veel meer.

Waarom Specifiek die case?: Onder andere vanwege de looks, RGB (ik wil kijken of ik er later een RGB Strip bij kan kopen) En de (voor mij) geweldige vertical GPU mount, die de dikzak van een Vega 64 kan Ondersteunen. (bekend riser card moet apart besteld worden)

Waarom (indien mogelijk) small form factor build?: De reden hiervan ik vanwege mijn toch nog wat (naast De dikke R6) gelimiteerde ruimte op en rond bureau, en omdat ik mogelijk in de schuur VR wil spelen Vanwege Grotere Play-Space.

Mogelijk ga ik in de toekomst kijken naar high-refresh rate monitoren of 1440P Gaming 75Hz+

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 329,50€ 329,50
1ASRock X470 Taichi€ 199,-€ 199,-
1Sapphire NITRO+ Radeon RX Vega64 8G HBM2€ 507,-€ 507,-
1WD Red (64MB cache), 1TB€ 58,90€ 58,90
1Phanteks Enthoo Evolv X Glass Zilver€ 189,99€ 189,99
1be quiet! Dark Rock Pro 4€ 72,49€ 72,49
6Noctua NF-A14 industrialPPC-2000 PWM, 140mm€ 25,85€ 155,10
1G.Skill Flare X F4-3200C14D-16GFX€ 203,-€ 203,-
1Corsair HX850i€ 178,-€ 178,-
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 68,50€ 68,50
1Samsung 860 PRO 512GB€ 137,90€ 137,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.099,38

Ik hoop hierbij genoeg informatie te hebben gegeven, en zo niet hoor ik dit graag!
Bij voorbaat is mijn dank al groot! Bedankt alvast! :D

Vriendelijke groeten,

~Thejoindemand - Alex T.

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wat wil je met de zes fans ?
850w dure voeding, vega64 en 2 sata ssd's ipv 1x intel 660p 1TB ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Thejoindemand
Hackus schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 22:19:
Wat wil je met de zes fans ?
850w dure voeding, vega64 en 2 sata ssd's ipv 1x intel 660p 1TB ?
Hallo Hackus.
Met de 6 fans wil ik een zo goed gebalanceerde krachtige luchtstroom in de kast teweeg brengen, denkende Aan 3x intake en 3x exaust

Ik heb perse deze voeding gekozen gezien hij er bekent om staat van de bouwkwaliteit en goede voltage Supply under-load. Ook in gedachte voor toekomstige upgrades.

En aan de intel 660P had ik nog niet aan gedacht. ik zal me hier is meer in verdiepen!

Bedankt!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Die WDC Red is geen klap sneller dan een WDC Blue; wel duurder ;) Het is marginaal maar een Red zie je vaker in NAS-opstellingen; de Blue kan wat meer powersaving aan voor "gewone" PC's.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Thejoindemand
MAX3400 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 22:48:
Die WDC Red is geen klap sneller dan een WDC Blue; wel duurder ;) Het is marginaal maar een Red zie je vaker in NAS-opstellingen; de Blue kan wat meer powersaving aan voor "gewone" PC's.
Hallo MAX3400.
Dat klopt, heb je inderdaad gelijk in. maar als ik het goed begrepen had, was de WD Red beter geschikt voor Gaming-oriented systemen gezien die vaak meer draai-uren maken en daar zou de WD red beter voor zijn.

Bedankt!

• DanDGT
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-11 17:35
Thejoindemand schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 22:12:

Wat verwacht je van ons?
Mijn vraag aan jullie is nu, Is mijn build zo goed gekozen door mijzelf? ik heb (hopelijk :P) mijn huiswerk Goed gedaan wat de components betreft, maar toch zoek ik nog hulp Voor een toch nog eventuele small-Form factor components/kasten. Daarnaast nog eventuele aan te raden van wat wel en wat niet kan/mag of Juist wel.niet doen.
In principe kun je gewoon een micro-atx versie de evolv nemen nemen als je wat kleiner wilt: pricewatch: Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Zwart.

Dan moet je alleen wel genoegen nemen met een lower-end (micro-atx) moederbord.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Thejoindemand schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 22:43:
[...]

Hallo Hackus.
Met de 6 fans wil ik een zo goed gebalanceerde krachtige luchtstroom in de kast teweeg brengen, denkende Aan 3x intake en 3x exaust

Ik heb perse deze voeding gekozen gezien hij er bekent om staat van de bouwkwaliteit en goede voltage Supply under-load. Ook in gedachte voor toekomstige upgrades.

En aan de intel 660P had ik nog niet aan gedacht. ik zal me hier is meer in verdiepen!

Bedankt!
qua voeding, en je gebruik zie ik echt geen voordeel van deze dure voeding. SLI is uit de mode
en OC van de 2700X heb je weinig aan in prestatieverbetering. je gekozen RAM met precision-boost werkt prima.
(vaak) worden veel fans een overdaad aan.

over de Vega64, zou ik liever een RTX2070 kopen(zuiniger en presteert beter voor +- gelijke prijs)
Intel P660 is NVMe en sneller dan Sata, en met de huidige prijzen een goede keuze.
860 pro is erg duur en niet beter dan Evo.

qua 1TB HD
pricewatch: WD Blue 3,5" (64MB cache, 7200rpm), 1TB
pricewatch: Seagate Barracuda, 1TB

RTX2070 zit je op verbruik eens naar 225w, 2700X op 130w (PB) OC gaat richting 180w
RTX2070 1x8-pin + 1x6-pin
Dan zit je met een goede 550w voeding prima. quad 12V rail pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W tripple 12V rail pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M

@DanDGT Micro zou ik niet aanschaffen in deze klasse, dan liever m-ITX, maar niks mis met de X470 Taichi.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Thejoindemand
DanDGT schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 23:17:
[...]

In principe kun je gewoon een micro-atx versie de evolv nemen nemen als je wat kleiner wilt: pricewatch: Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Zwart.

Dan moet je alleen wel genoegen nemen met een lower-end (micro-atx) moederbord.
Hallo DanDGT. ik had al een beetje rond gekeken hierin, maar zoals je al zij, word het al wel dan sneller een lower-end moederbord. niet om jouw of iemand af te kraken, Maar gezien ik nu Het geld er eindelijk voor heb wil ik het gelijk goed doen en kunnen kopen wat ik kan. nu is het ook zo dat een lower-end moederbord niet slecht zal zijn, maar gezien ik het nu eindelijk kan kopen zou ik dat nu graag willen.

En Ik wist niet dat er een Evolv micro-atc versie van die kast was, Dankjewel! ik zal hem is gaan bekijken.'
Bedankt!

Groeten,

Alex T.

• Thejoindemand
Hackus schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:12:
[...]

qua voeding, en je gebruik zie ik echt geen voordeel van deze dure voeding. SLI is uit de mode
en OC van de 2700X heb je weinig aan in prestatieverbetering. je gekozen RAM met precision-boost werkt prima.
(vaak) worden veel fans een overdaad aan.

over de Vega64, zou ik liever een RTX2070 kopen(zuiniger en presteert beter voor +- gelijke prijs)
Intel P660 is NVMe en sneller dan Sata, en met de huidige prijzen een goede keuze.
860 pro is erg duur en niet beter dan Evo.

qua 1TB HD
pricewatch: WD Blue 3,5" (64MB cache, 7200rpm), 1TB
pricewatch: Seagate Barracuda, 1TB

RTX2070 zit je op verbruik eens naar 225w, 2700X op 130w (PB) OC gaat richting 180w
RTX2070 1x8-pin + 1x6-pin
Dan zit je met een goede 550w voeding prima. quad 12V rail pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W tripple 12V rail pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M

@DanDGT Micro zou ik niet aanschaffen in deze klasse, dan liever m-ITX, maar niks mis met de X470 Taichi.
Hallo Hackus.

Bedankt voor je uitgebreide bericht! Over de Voeding dacht ik
Dat beetje overkill wel kon, maar Als je met die waardes aankomt denk ik dat het toch inderdaad te veel Overkill is. ook dus voor eventuele toekomstige upgraded?

En de rede waarom ik nu een Vega 64 wil is omdat ik een tijd geleden deze schermen voor een koopje Kunnen overnemen met freesync, en persoonlijk wil ik hier ook gebruik van maken, helemaal omdat een Eventueele g-sync paneel extra kost alleen vanwege g-sync. (neem dit niet kwalijk).

En van de Intelp660, ik zal denk ik dus nu deze gebruiken en de ssd's eruit halen.

En over de hdd, ik zal hierna is naar kijken!

En dat is onderandere ook de reden waarom ik ook toch voor een atx moederbord en gegaan, ook omdat je vaak met aansluitingen minder krijgt en ook doordat de behuizingen kleiner zijn, moelijk er hardware er in te bouwen is en soms komt dit de koeling niet ten goede.

En bet betrekking tot de fans, dus 6 fans zou overkill zijn? lijken de 4 fans extra erbij + de fans die bij de case zitten dan beter om te gebruiken?

Bedankt voor je reactie! ik zal je opmerkingen mee nemen!

Bedankt,

Alex T.

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:13
Thejoindemand schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:33:
[...]

Hallo Hackus.

Bedankt voor je uitgebreide bericht! Over de Voeding dacht ik
Dat beetje overkill wel kon, maar Als je met die waardes aankomt denk ik dat het toch inderdaad te veel Overkill is. ook dus voor eventuele toekomstige upgraded?

En de rede waarom ik nu een Vega 64 wil is omdat ik een tijd geleden deze schermen voor een koopje Kunnen overnemen met freesync, en persoonlijk wil ik hier ook gebruik van maken, helemaal omdat een Eventueele g-sync paneel extra kost alleen vanwege g-sync. (neem dit niet kwalijk).

En van de Intelp660, ik zal denk ik dus nu deze gebruiken en de ssd's eruit halen.

En over de hdd, ik zal hierna is naar kijken!

En dat is onderandere ook de reden waarom ik ook toch voor een atx moederbord en gegaan, ook omdat je vaak met aansluitingen minder krijgt en ook doordat de behuizingen kleiner zijn, moelijk er hardware er in te bouwen is en soms komt dit de koeling niet ten goede.

En bet betrekking tot de fans, dus 6 fans zou overkill zijn? lijken de 4 fans extra erbij + de fans die bij de case zitten dan beter om te gebruiken?

Bedankt voor je reactie! ik zal je opmerkingen mee nemen!

Bedankt,

Alex T.
Het gekozen moederbord is goed maar een goed moederbord maakt je systeem niet sneller tenzij je gaat voerclocken.

Wat betreft de Vega, Nvidia ondersteunt sinds kort ook Freesync (al moet je soms wat klooien om het aan de gang te krijgen) dus ik zou eens kijken of jouw schermen daarmee werken. Dat zou een optie zijn. Je kan ook eventueel proberen een nieuwe Radeon VII er in te krijgen als je kan besparen op andere onderdelen.

Wat betreft de fans is eigenlijk 2 + de standaard fans echt al meer dan genoeg. tenzij je echt extreem wil gaan voerclocken.

Ook de kast is echt heel erg duur, voor de helft van dat geld heb je al een goede kast.

Als je dus op kast, fans (en eventueel moederbord) kan besparen dan heb je meer budget voor een betere GPU.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

• Thejoindemand
oh dat wist ik nog niet. Bedankt voor het zeggen, ik zal is hierna verder kijken!

• Thejoindemand
Philip Ross schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:48:
[...]

Het gekozen moederbord is goed maar een goed moederbord maakt je systeem niet sneller tenzij je gaat voerclocken.

Wat betreft de Vega, Nvidia ondersteunt sinds kort ook Freesync (al moet je soms wat klooien om het aan de gang te krijgen) dus ik zou eens kijken of jouw schermen daarmee werken. Dat zou een optie zijn. Je kan ook eventueel proberen een nieuwe Radeon VII er in te krijgen als je kan besparen op andere onderdelen.

Wat betreft de fans is eigenlijk 2 + de standaard fans echt al meer dan genoeg. tenzij je echt extreem wil gaan voerclocken.

Ook de kast is echt heel erg duur, voor de helft van dat geld heb je al een goede kast.

Als je dus op kast, fans (en eventueel moederbord) kan besparen dan heb je meer budget voor een betere GPU.
Hallo n3othebest,

Het klopt wat je zegt van de moederbord, maar gezien ik ook kijk voor eventuele toekomstige upgrades (ryzen 3 ces?)
En met betrekking tot de freesync, dat wist ik niet dat het ondersteund word, een mede-tweaker had hierin al Gelukkig meer informatie over.

En met betrekking tot de fans, zoals ik het al zij ik hou graag mijn spullen goed koel, natuurlijk is overkill ook Weer een beetje te veel van het goede, dus zoals iemand anders aanspoorde neem ik 2 fans minder, zodat Het toch beetje overkill is, maar dat is een soort goevoel :9

En met betrekking tot de kast, deze is voornamelijk gekozen vanwege de looks, maar ik zit nog steeds te Twijfelen tussen meerdere kasten zoals de h500i, Divine r6, en nog een paar andere. helemaal gezien ik Geen full tower wil, maar een mid-tower of kleiner.

En ik heb inderdaad gekeken naar de redelijk nieuwe radeon 7, maar de verkrijgbaarheid is nog Lachwekkend en voor mijn situatie zij hij mooi zijn. alleen ik heb nu voor de vega 64 gekozen gezien deze Met 1080p eerst minder overkill zou zijn, en omdat AMD (hopelijk) bij ces 2019 in juli met hun nieuwe navi Gpu komt, zat ik dus te denken eerst deze videokaart en systeem waar ik nu mooi plezier van kan hebben, En mogelijk in de toekomst zie hoe zo'n navi gpu is. (of ik besluit later toch nog voor de radeon 7 i.v.m Mogelijke toekomstige photo/video editing.

En bedankt voor je bericht! ik zal met deze en mogelijke volgende informatie zeker wel verder komen.

Groeten,

Alex T.

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:13
Kijk, als het toch tijdelijk is (en je dat 1440p 144Hz scherm toch nog niet hebt) kan je dan niet beter voor een wat simpeler systeem gaan?

Het is altijd maar de vraag of een goed moederbord van de huidige generatie de juiste functionaliteit heeft voor de nieuwe generatie CPU's dus dan kan je misschien beter een iets goedkoper bord pakken en als je iets te kort komt dan upgraden.

Die 2 extra fans zijn al overkill, vandaar mijn opmerking. De meeste werken met totaal 2 fans tenzij je flink gaat overclocken.

• Thejoindemand
Philip Ross schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 15:06:
Kijk, als het toch tijdelijk is (en je dat 1440p 144Hz scherm toch nog niet hebt) kan je dan niet beter voor een Wat simpeler systeem gaan?

Het is altijd maar de vraag of een goed moederbord van de huidige generatie de juiste functionaliteit heeft Voor de nieuwe generatie CPU's dus dan kan je misschien beter een iets goedkoper bord pakken en als je Iets te kort komt dan upgraden.

Die 2 extra fans zijn al overkill, vandaar mijn opmerking. De meeste werken met totaal 2 fans tenzij je flink gaat overclocken.
Zoals ik het bedoel, zal dit systeem niet tijdelijk zijn tot nieuwe hardware komt of iets anders, zowel dan had Ik mijn huidige systeem eerst gehouden dan dan gaan wachten; maar je weet nooit of het wel realistisch is Om te upgraden/kopen als ik nu al een pittig systeem zou samen stellen.

En je opmerking van je moederbord m.b.t nieuwe generaties cpu's heb je volkomen gelijk in. zelf kies ik dit Nu gezien (ik nu eindelijk) het zo goed-als-goed kan kopen, maar neem dit met een korrel zout.

En oke, dan zal ik er nog wel 2 fans vanaf schrapen de ik erbij koop, dus dan maar 2 extra. (in deze case Dan, in mogelijke andere kast hangt dit er vanaf hoeveel fans er bij worden geleverd, gezien ik toch nog aan Het kijken ben naar verschillende cases).
Bedankt voor je bericht!
Pagina: 1