Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchChelsea
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14-02-2024
Hallo

Ik zou graag wat advies willen krijgen over een aan te schaffen koptelefoon. Vanmiddag bij Mediamarkt geweest, maar de verkoopmedewerker snapte er volgens mij niet zoveel van. Praatte me naar de mond en moest veel zaken nakijken. Daarom op deze manier.

Ik wil koptelefoon vooral gebruiken tegen omgevingsgeluiden: thuis, als ik door de stad loop of in de trein naar mijn werk ga. Ik ben geen gamer, zal (onderweg) muziek luisteren op mijn iPod (geen tikfout) en thuis televisieprogramma's kijken en beluisteren via mijn Android-tablet, bijvoorbeeld als mijn vrouw tv kijkt. Ik ben geen wizz kid, heb liever een koptelefoon met een draadje dan eentje met Bluetooth en zit niet te wachten op veel technische snufjes.

Iemand een goed advies of link naar een eerder topic hierover? Alvast bedankt En excuus dat ik als behoorlijke technische nitwit jullie tijd verdoe :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:18

g0tanks

Moderator CSA
DutchChelsea schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 21:22:
Ik wil koptelefoon vooral gebruiken tegen omgevingsgeluiden: thuis, als ik door de stad loop of in de trein naar mijn werk ga.
Klinkt alsof je dan een noise cancelling koptelefoon wil. Ik zou dan aanraden de

pricewatch: Bose QuietComfort 35 II (Zwart)

of

pricewatch: Sony WH-1000XM3 (Zwart)

maar beiden zijn ze vrij prijzig en je hebt geen budget genoemd. Overigens kost de Bose bij Amazon.de op dit moment slechts €250: https://www.amazon.de/gp/...1e-4d01-b9bd-13157fb31c6a

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

In categorie: Koptelefoons staan koptelefoons tot ongeveer 3000 Euro dus daar moet toch echt iets tussen zitten naar jouw smaak / kleur / eis?

Je geeft aan dat je de koptelefoon vooral gebruikt om naar "eigen geluiden" te luisteren maar betekent dat ook meteen dat 'ie niet speciaal noise-cancelling moet zijn voor andere momenten? En hoeveel uur/uren wil je ermee doen want dat heeft nog wel eens wat impact op "lader meeslepen".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchChelsea
Noise_cancelling lijkt me idd wel ideaal. Ik zal koptelefoon niet uren achter elkaar dragen denk ik. Qua budget: 250 euro is IMHO een behoorlijke prijs, maar dat is niet anders als je wat kwaliteit wil. Hoger dan die grens wil ik eigenlijk niet gaan.
Bedankt voor de tips, ik ga me verder oriënteren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-10 12:51
g0tanks schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 21:25:
[...]

Klinkt alsof je dan een noise cancelling koptelefoon wil. Ik zou dan aanraden de

pricewatch: Bose QuietComfort 35 II (Zwart)

of

pricewatch: Sony WH-1000XM3 (Zwart)

maar beiden zijn ze vrij prijzig en je hebt geen budget genoemd. Overigens kost de Bose bij Amazon.de op dit moment slechts €250: https://www.amazon.de/gp/...1e-4d01-b9bd-13157fb31c6a
Uit ervaring kan ik vertellen dat de Bose quietcomfort 35 II geen noise cancelling heeft als het geluid via het kabeltje komt. Dus dan zou je via Bluetooth moeten luisteren als je geen omgevingsgeluid wil hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:18

g0tanks

Moderator CSA
Heijmenberg99 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 22:34:
[...]

Uit ervaring kan ik vertellen dat de Bose quietcomfort 35 II geen noise cancelling heeft als het geluid via het kabeltje komt. Dus dan zou je via Bluetooth moeten luisteren als je geen omgevingsgeluid wil hebben.
Weet je dat zeker? Mijn niet-bijzondere pricewatch: Plantronics BackBeat Pro 2 (Bruin, Titanium, Zwart) kan dat namelijk wel gewoon.

Daarnaast wijzen de eerste paar posts die ik vind op het Bose-forum er op dat het mogelijk is:
https://community.bose.co...rophone-wired/td-p/125410
https://community.bose.co...no-BT-or-wired/m-p/136069

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Heijmenberg99 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 22:34:
[...]

Weet je het zeker? Lijkt mij dat het gewoon bedraad en onbestaand werkt anders is dat echt een grote misstap.

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-10 12:51
Póg mo Thóin schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 23:13:
[...]

Weet je het zeker? Lijkt mij dat het gewoon bedraad en onbestaand werkt anders is dat echt een grote misstap.
g0tanks schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 23:11:
[...]

Weet je dat zeker? Mijn niet-bijzondere pricewatch: Plantronics BackBeat Pro 2 (Bruin, Titanium, Zwart) kan dat namelijk wel gewoon.

Daarnaast wijzen de eerste paar posts die ik vind op het Bose-forum er op dat het mogelijk is:
https://community.bose.co...rophone-wired/td-p/125410
https://community.bose.co...no-BT-or-wired/m-p/136069
Ik heb het nog een keertje getest en het werkt dus wel :). Ik denk dat ik de vorige keer noise cancelling uit had staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DutchChelsea schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 22:31:
Noise_cancelling lijkt me idd wel ideaal. Ik zal koptelefoon niet uren achter elkaar dragen denk ik. Qua budget: 250 euro is IMHO een behoorlijke prijs, maar dat is niet anders als je wat kwaliteit wil. Hoger dan die grens wil ik eigenlijk niet gaan.
Bedankt voor de tips, ik ga me verder oriënteren
Ipv een noise-canceling kun je ook voor een oldschool 'gesloten' headphone gaan, zoals de uitstekende Beyer DT770 @ 32 Ohm.
Dit type sluit het oor geheel af voor minimale lekkage, wordt daarom veel in studio's gebruikt.

Kost de helft. :P
Een betere 'gesloten' hoofdtelefoon zul je voor dit geld niet snel vinden.

Het Amazon linkje verwijst naar een gebruikt exemplaar, click voor nieuw dus op "8 neu ab EUR 129,95"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchChelsea
@g0tanks Ik heb die Sony geprobeerd bij MediaMarkt en die schakelde idd alle geluid fantastisch uit. Bij MediaMarkt is de prijs 375 euro bij eGlobal Central kost ie 295 euro. Is die laatste een bonafide zaak? Ik had er nog nooit van gehoord (maar ik ben een absolute beginner als het gaat om gadgets en zo)
Pagina: 1