surround sound bij een Samsung Q6 voor een zorgwoning

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
De woning waar ik werk (zorgwoning) heeft geld voor een nieuwe tv en overige media inrichting. TV kijken is voor onze cliënten een activiteit en we willen door een uitgebreide set-up te maken een gevarieerde manier van TV kijken aanbieden.

We hebben nu een Samsung Q6-55 opgehangen en die krijgt internet van de kabel (i'll get back to this) De TV gaat goed, Netflix werkt. Verschillende medewerkers delen hun primevideo/FOX sport etc en in het weekend hebben we eindelijk de gelegenheid om zelf te bedenken welke dingen we met onze jongens kijken.

So far so good.

Nu is het geluid van de TV wel prima maar het is leuker als een Netflix film ook in 5.1 te luisteren is als dat aanbod er is. Dat betekent dus dat wij een oplossing zoeken ala een equalizer met speakers.

De wensen

*De equalizer en speakers die wij zoeken mogen van allerlei merken zijn en de geluidskwaliteit kan in de buurt liggen van de meer high-end consument producten. TV zit daar immers ook in.

*Het -moet- via 1 afstandbediening kunnen werken zodat alle medewerkers het kunnen bedienen zoals ze thuis doen. Samsung smart AB werkt nu goed voor ze.

*Het zou goed zijn als er duidelijk te zien of te controleren is of de TV en beoogd equalizer elkaar herkennen en kunnen aansturen zodat we ook echt op 1 AB werken maar ook met enige zekerheid kunnen zeggen dat er ook echt 5.1 geproduceerd wordt. De baas wil dat graag voordat we geld stukslaan uit de zorgpot. Ik kan mij voorstellen dat niet alle apparatuur met de TV kan samenwerken bijvoorbeeld en dat we dus nat gaan als we een goedkope of oude equalizer nemen (Er staan oude Yamaha's op marktplaats bijvoorbeeld met 60w Jama speakers maar iets zegt mij dat dit niet een oplossing is)

*Bedraad mag, we kunnen dat door het systeem plafond leggen maar draadloos is sneller klaar en wellicht dat we dan Spotify van de TV in de tuin afspelen als we tijdens een BBQ daar muziek willen bijvoorbeeld.

*WIFI is niet mogelijk hierin. De TV kan wel op internet maar alleen de TV heeft toestemming van het netwerk beheer en dan alleen de apps van de TV zoals Netflix. Dit om de woning te beschermen tegen idiote content als iedereen maar alles kan laten zien. Een verstandige keus al was het alleen maar om de bizarre YT filmpjes met Bert&Ernie in je playlists als je teveel en te lang kijkt.

*Bluetooth kan al is dat een wat onbetrouwbaar signaal soort. Denk wel dat het goed kan komen bij ons.

*Beetje toekomst gericht voor de hippere dolby smaakjes en hopelijk ook ready voor Dolby Vision voor als ik er een HDR TV in krijg over een paar jaar.

Wat heb ik zelf uitgezocht?

Ik blijf een beetje hangen op een SONOS home cinema set (Playbar met Play speakers en losse Sub). Vooral omdat de soundbar/centre unit die ik zag wellicht in staat is om de ene wifi verbinding te verlengen/combineren met de TV als ik ICT lief aankijk. Switch staan ze iig niet toe.

Zowel het WIFI mesh netwerk als de Bluetooth optie bieden wat ik zoek en als WIFI echt niet gaat dan doen we maar bluetooth. TOS link of HDMI (ARC) kan dus de TV zal ea wel kunnen bedienen. De slimme manier van speakers schakelen maakt dat we zelf kunnen bepalen hoeveel speakers wanneer aangaan. Erg handig voor een medewerker die niet zoveel kabaal wil bijvoorbeeld of alleen muziek wil luisteren.

Een Marktplaats aankoop met een optische of HDMI aansluiting en Dolby klinkt wel makkelijk maar dat is tot op heden niet op 1 AB te krijgen en onduidelijk hoe echt geluid dan echt gaat werken en of het niet per ongeluk 2x stereo wordt.

In het kort

Wat is er mogelijk om een Q6 te laten samenwerken met een flexibel te gebruiken surround sound set en dan alles via 1 AB?

Budget? 2K of 2500 lukt wel.

And it goes BRAAAAAPP!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnbeuvink
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08-2023
het AB deel hoeft geen probleem te zijn indien dit bediend wordt met een Logitech Universele afstandsbediening. volledig te programeren met icoontjes en opties, waarbij het schakelen tussen verschillende aparaten en functies een kinderspel wordt.

Voor het audio deel zou daarmee een marktplaats receiver misschien mogelijk worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
Martijnbeuvink schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 18:49:
het AB deel hoeft geen probleem te zijn indien dit bediend wordt met een Logitech Universele afstandsbediening. volledig te programeren met icoontjes en opties, waarbij het schakelen tussen verschillende aparaten en functies een kinderspel wordt.

Voor het audio deel zou daarmee een marktplaats receiver misschien mogelijk worden....
Is zeker een idee zo'n AB maar de overige medewerk(st)ers moet je het niet te moeilijk maken :+

MP reciever zou idd kunnen dan maar qua uitwisselbaarheid of compatibiliteit van het geluid. Hoe check ik of de reciever en TV echt samen werken. Als er overal Dolby digital op staat weet ik niet zeker of de apparaten elkaar ook echt verstaan maar dit is wellicht een wat overdreven vraag van mij

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Aangezien je het draadloze deel redelijk belangrijk lijkt te vinden: Yamaha MusicCast. Je hebt wel een (goedkoop) WiFi routertje nodig omdat je ergens je TCP/IP zal moeten gaan routeren maar dat ding hoeft niet persé met het internet verbonden te zijn.

Beetje hetzelfde spul als dat wat Sonos aanbied echter dan van een merk wat al "ietsje langer" op de audiomarkt opereert en daarin ook niet geheel onverdienstelijk is. De recente receivers van Yamaha ondersteunen het bijna allemaal dus je hebt ook niet persé zo'n "soundbar" nodig. Van Sonos heb ik al meerdere apparaten bij kennissen terug zien gaan in verband met hardware defecten (WiFi adapters welke van 't éne op 't andere moment spontaan sneuvelen).

[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 09-03-2019 17:45 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-10 20:01
Martijnbeuvink schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 18:49:

Zo’n universele ab is totaal geen oplossing in dit geval. Als je ook maar iets moet afwijken van het ingestelde dan wordt het al ellende voor elke non-tweaker. Heb het jaren gebruikt en het komt gewoon vaak voor dat niet alle apparaten schakelen omdat je bijvoorbeeld niet goed richt. Dan moet je al snel een specifieke ab selecteren en dan door de schermpjes lopen om de juiste knop te vinden.

Klinkt als een oplossing maar in de praktijk te lastig voor de gemiddelde gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
wimmel_1 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 17:29:
Aangezien je het draadloze deel redelijk belangrijk lijkt te vinden: Yamaha MusicCast. Je hebt wel een (goedkoop) WiFi routertje nodig omdat je ergens je TCP/IP zal moeten gaan routeren maar dat ding hoeft niet persé met het internet verbonden te zijn.
Om nog ff op terug te komen. De Musiccast unit ziet er wel cool uit maar het wifi gedeelte is lastig.

*Wifi komt de woning binnen via een aantal UTP kabels punt buiten in de tuin. Daar zit een hok met allemaal router/switch serverrack toestanden, geen idee hoe of wat exact, ik heb alleen gekeken hoeveel kabels de woning in gaan.

*Er gaan 3 kabels de woning in, elk gemarkeerd als Accespoint 1,2 of 3.

*De kabels gaan naar routers aan het dak waardoor er wifi is.

*Een van de kabels heb ik uit de router gehaald en via een klein splittertje en extra UTP kabel met de TV verbonden. De TV z'n wifi functie laten gebruiken lukte niet, dat is afgesloten lijkt het. Via Het splitertje kon de TV wel internet krijgen maar viel de router vervolgens uit. Ik neem aan dat er een IP adres beperking aan de hand is.

Hoe ga ik, bijvoorbeeld een Yamah RXV481 aan de praat krijgen en draadloze speakers laten aansturen? Ik kan nog een splitter bij de TV proberen om zo de Yamaha via de TV te laten werken (of een switch) maar ik heb geen idee of ea dan nog gaat werken. TOS Link optisch is er natuurlijk nog ook maar doen de speakers dan nog wireless? Ik wordt niet veel wijzer via Yamaha site zelf. Iemand anders zei dat het via bestaande netwerk moet maar dat gaat wssl niet lukken zo. BT geeft ongetwijfeld delays en alle andere wireless home cinema dingen werken net zo natuurlijk. Uiteraard kan ik audio kabels trekken , maarja.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Klinkt als een GOED ingericht bedrijfsnetwerk waarbij de kabels naar de AP's ook netjes beschermt zijn op de switch middels "port-security"!!

De RX-V481 heeft ook WiFi zodat je gewoon gebruik kunt maken van 't WiFi AP (in plaats van alleen de kabel van/voor 't AP in die machine te drukken :P ).

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 06-04-2019 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
wimmel_1 schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 18:21:
Klinkt als een GOED ingericht bedrijfsnetwerk waarbij de kabels naar de AP's ook netjes beschermt zijn op de switch middels "port-security"!!
Inderdaad en terecht ook gezien de Pr0n-meuk die je ongewild op YT voorgeschoteld kan krijgen tegenwoordig.
De RX-V481 heeft ook WiFi zodat je gewoon gebruik kunt maken van 't WiFi AP (in plaats van alleen de kabel van/voor 't AP in die machine te drukken :P ).
Alleen zie ik die niet bij CoolBlue te koop. 602 en 685 wel weer makkelijk te vinden. Als de UTP in zo een reciever kan en werkt (want 1 IP per AP) dan kan de reciever wellicht alles voor de TV en speakers regelen lijkt mij. Punt dat ik zo over het draadloos audio en wifi miep is dat de doelgroep hier nogal explosief kan reageren op veranderingen... Moet dit dus 1 keer goed hebben want dan hebben we maar 1 of 2 dagen agressie in huis ipv nog meer als ik zo een ding weer zou moeten ruilen :o

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ROFLASTC schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 19:24:
[...]

Inderdaad en terecht ook gezien de Pr0n-meuk die je ongewild op YT voorgeschoteld kan krijgen tegenwoordig.

[...]

Alleen zie ik die niet bij CoolBlue te koop. 602 en 685 wel weer makkelijk te vinden. Als de UTP in zo een reciever kan en werkt (want 1 IP per AP) dan kan de reciever wellicht alles voor de TV en speakers regelen lijkt mij. Punt dat ik zo over het draadloos audio en wifi miep is dat de doelgroep hier nogal explosief kan reageren op veranderingen... Moet dit dus 1 keer goed hebben want dan hebben we maar 1 of 2 dagen agressie in huis ipv nog meer als ik zo een ding weer zou moeten ruilen :o
Ik zou als ik jou was eens even gaan schakelen met de beheerder van het (W)LAN van de woongemeenschap waar je voor werkt , desnoods via de "eigen" servicedesk" van de organisatie waar je voor werkt, en daar de wens voor leggen zonder daarbij in te gaan op de techniek.

Misschien zie ik 't nu al té complex maar: Een eigen VLAn in de woongroep waar een eigen SSID gekoppeld wordt via de AP's op alleen die locatie?

Ik beheer bedrijfsnetwerken met 2000+ AP's op één controller en daarbij host ik niet overal de zelfde SSID's op de fysieke locaties in zo'n netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
wimmel_1 schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 19:37:
[...]

Ik zou als ik jou was eens even gaan schakelen met de beheerder van het (W)LAN van de woongemeenschap waar je voor werkt , desnoods via de "eigen" servicedesk" van de organisatie waar je voor werkt, en daar de wens voor leggen zonder daarbij in te gaan op de techniek.

Misschien zie ik 't nu al té complex maar: Een eigen VLAn in de woongroep waar een eigen SSID gekoppeld wordt via de AP's op alleen die locatie?
ICT hier werkt niet mee. Die hebben ea dichtgetimmerd en alleen voor simpele dingen bruikbaar gemaakt. 1 UTP direct in de TV en we hebben NetFlix kwamen we achter dus ik heb wel hoop dat een Receiver een hoop kan doen hierin. De receiver zelf zou wireless speakers zelf moeten aansturen dat wel. En als het moet dan maar bekabeld maar dan kunnen we niet multiroom en dat zou nu juist handig zijn voor een aantal clienten hier.

Edit: maar ja of die losse draadloze speakers dan werken of niet blijft de vraag. Zou dat binnen het LAN van de reciever blijven?

[ Voor 6% gewijzigd door ROFLASTC op 06-04-2019 19:51 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Die dingen blijven sowieso binnen het subnet (en dus netwerk) waarop de reciever aangesloten is. Waarschijnlijk kun je die spullen dus zelf gewoon "lid" maken van het lokale WiFi netwerk maar.... Als er met wisselende WPA2 codes of certificaten gewerkt wordt dan blijf je bezig met instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
wimmel_1 schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 19:59:
Die dingen blijven sowieso binnen het subnet (en dus netwerk) waarop de reciever aangesloten is. Waarschijnlijk kun je die spullen dus zelf gewoon "lid" maken van het lokale WiFi netwerk maar.... Als er met wisselende WPA2 codes of certificaten gewerkt wordt dan blijf je bezig met instellen.
Tot op heden hoefde de TV niet in te loggen toen ik de AP kabel uit de router via een koppelstuk/switch en extra kabel aan de TV haakte en rond de periodieke wachtworod wissels en resets is de TV ff Netwerk connection kwijt maar meer ook niet dus ik denk dat er qua WPA2 enzo geen issue hoeft te onstaan.

Maar ik heb 0 verstand in deze.

Als de Receiver zelf de speakers beheert zonder dat dit in aanraking met het algehele netwerk vd instelling komt dan lukt het wellicht allemaal.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Maar even omdenken en kijk of je een aparte internet verbinding kan regelen daar, dan zorg je er in ieder geval niet voor dat bij security-audits je hele unit wordt afgesloten wegens oneigenlijk gebruik van het zorg netwerk en daardoor mogelijk een potentiële datalek van bedrijfs / client gegevens creëert .

Waarom doet de (unit)manager trouwens geen officieel verzoek bij ICT indienen en / of het wat hoger spelen? Ik krijg de kriebels van dit "omdenken" op netwerken waar vertrouwelijke data op aanwezig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
Vorkie schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 20:23:
Maar even omdenken en kijk of je een aparte internet verbinding kan regelen daar, dan zorg je er in ieder geval niet voor dat bij security-audits je hele unit wordt afgesloten wegens oneigenlijk gebruik van het zorg netwerk en daardoor mogelijk een potentiële datalek van bedrijfs / client gegevens creëert.

Waarom doet de (unit)manager trouwens geen officieel verzoek bij ICT indienen en / of het wat hoger spelen? Ik krijg de kriebels van dit "omdenken" op netwerken waar vertrouwelijke data op aanwezig is.
Zorgmanagers hebben het niet als prio helaas en de ene die he probeerde kreeg een brutale mail vande ICT terug en liet het daarbij #pussy.

Dingen als een losse abbo met bv Tmobile 4G lijkt/leek zakelijk niet te lukken. KPN kon alleen ADSL over de telefoon lijn en zo nog wat issues waardoor een eigen internet oplossing niet ging werken. Ook Digitenne kastjes hadden geen bereik etcetc.

Qua veiligheid, de TV krijgt nu internet, daar is via de TV niet mee in te loggen oid op het werksysteem en de laptops met rapportage ook niet. Die gaan via de overige AP's in de woning waar de TV niet bijkomt. Dat heb ik wel uitgeprobeerd. Ook gebruiken we alleen de apps van FOX sport, Netflix en Primevideo op dit moment. Spotify in loggen lukt niet tenzij iemand zn telefoon als hotspot gebruikt.

daarnaast zit iedereen op FB met zn werkaccount, gaan er fotos,vragen en documenten over Whatsapp naar prive telefoons. Privacy? Security? ne'er heard of it.

[ Voor 10% gewijzigd door ROFLASTC op 06-04-2019 20:32 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vandaar dat ik eerder al zei dat juist jullie interne ICT club (servicedesk) wat meer mee zou moeten gaan denken met jou en vervolgens de technische oplossing laat liggen bij de partij welke de AP's (en alles wat daar achter zit) beheert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
wimmel_1 schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 20:37:
Vandaar dat ik al zei dat juist jullie interne ICT club (servicedesk) wat meer mee zou moeten gaan denken met jou en vervolgens de technische oplossing laat liggen bij de partij welke de AP's (en alles wat daar achter zit) beheert.
Zou ook het mooist zijn maar helaas : Computerpeople said No (meerdere keren)

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
wimmel_1 schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 18:21:

Er is vooruitgang. Het gaat een RXV485 worden. Speakers evt bedraad en de achterste twee alleen draadloos. Es zien wat dan werkt en of zelfs bluetooth al een oplossing is. Verder is de situatie onveranderd en doet de ICT niks voor ons. Het blijft een kwestie van UTP uit de wifi van de woonkamer router trekken direct in de TV of reciever prikken.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@ROFLASTC Wel jammer dat de ICT beheerder niet mee wil werken!! Ik beheer vanuit vanuit mijn clubje óók behoorlijk wat aan zorginstellingen en weet daarmee ook "F*CK*ING" goed hoe belangrijk WiFi tegenwoordig is in een gemiddeld bejaarden / verzorging-tehuis).

Als mijn "clubje" niet goed acteert dan valt er bijvoorbeeld heel snel wat aan moderne ASCOM spullenboel uit.... Zoiets wil je niet op je geweten hebben als "simpele" WAN/LAN/WLAN beheerder :o

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 28-05-2019 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
wimmel_1 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 23:25:
@ROFLASTC Wel jammer dat de ICT beheerder niet mee wil werken!! Ik beheer vanuit vanuit mijn clubje óók behoorlijk wat aan zorginstellingen en weet daarmee ook "F*CK*ING" goed hoe belangrijk WiFi tegenwoordig is in een gemiddeld bejaarden / verzorging-tehuis).

Als mijn "clubje" niet goed acteert dan valt er bijvoorbeeld heel snel wat aan moderne ASCOM spullenboel uit.... Zoiets wil je niet op je geweten hebben als "simpele" WAN/LAN beheerder :o
Ik vind het ook stom maarja. Het beheer zit weer in een Nee fase en nadat de afgelopen weken Weed in de wasmachines zat, medewerkers op de vuist gingen met invallers of 30K verduisterd hadden ben ik blij met wat ik krijg. Het budget is 1250,-dus een RXV485 met een 60 a 80 rms speaker set lukt wel.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
Het musiccast gedeelte heb ik nog niet aan de praat maar atm hebben we een 5.1 set aan Dali speakers met de RXV485 aan het werken. Bij musiccast en av controller app instellen zit er een soort catch22 in. Je moet nml via de musicast ssid verbinden waarna de app weer een andere ssid wil om draadloze speakers mee te vinden en dat lukt bij ons niet.

Op de samsung tv lukt het wel die met de Samsung app te bedienen omdat mijn foon wel in het bedrijf netwerk zit en de tv direct aan de utp van het accesspoint.

Es zien of er nog een truuk is om de musiccast app aan de praat te krijgen als ikde twee musiccast speakers via mijn telefoon aan de reciever verbindt. Want als de tv het kan moet dit met ewn paar speakers en een reciever ook kunnen.

Via bluetooth en HDMI bedient de tv de reciever met 1AB dus dat is mooi. Maar als iemand met zn telefoon via bluetooth verbindt gaat de TV naar zn eigenspeakers. Dat moet met de hand weer goed gezet worden, geen autoswitch knop op de AB nog ofzoiets. Dit is natuurlijk wel te overleven. Het geluid en het beeld is er. Alleen nog musiccast uitpluizen of het echt niet werkt.

[ Voor 20% gewijzigd door ROFLASTC op 01-06-2019 17:15 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
wimmel_1 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 17:29:

Beetje hetzelfde spul als dat wat Sonos aanbied echter dan van een merk wat al "ietsje langer" op de audiomarkt opereert en daarin ook niet geheel onverdienstelijk is. De recente receivers van Yamaha ondersteunen het bijna allemaal dus je hebt ook niet persé zo'n "soundbar" nodig. Van Sonos heb ik al meerdere apparaten bij kennissen terug zien gaan in verband met hardware defecten (WiFi adapters welke van 't éne op 't andere moment spontaan sneuvelen).
Wel, het werkt allemaal. Er zit nu een accespoint bij waardoor alle App/Wifi functies van de RXV485 werken. Om het bedrijfnetwerk gescheiden te houden van dit accespoint heb ik alle pc's en laptops verboden er mee te verbinden, twee tablets als afstandbedieningen ingesteld door het accespoint wachtwoord en de apps daarop te zetten zodat de verschillende ruimtes bedient kunnen worden. Omdat het accespoint ook als switch dient zodat TV en Reciever en chromecast elkaar zien en al het internet verkeer daar dus ook overheen gaat is er voor het accespoint wel verbinding naar de rest van de locaties (ik zie ook nog meer TV en Chromecast units) maar dat is nu fysiek afgesloten omdat twee tablets de enige controllers zijn en het wachtwoord niet bekend is. Het wachtwoord veranderen kan alleen degene die dit op de tablets beheert. Er is nu dus een wifi accespoint aan de kabel om de woning zn TV en audio zaken mee te bedienen en dat staat parallel aan het bedrijfnetwerk. Afijn, eindgoedalgoed.

And it goes BRAAAAAPP!

Pagina: 1