Nieuwe memory filter voor Intel / AMD DDR4 geheugen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-10 17:26
Ik vind het momenteel belachelijk moeilijk om geheugen te vinden dat gemaakt is voor / getest is voor gebruikt te worden met een Ryzen CPU.
Ik moet nl iedere keer op de website van de geheugen fabrikant, de productcode opzoeken om daar te zien of het geheugen specifiek voor AMD is bedoeld (zeldzaam) of enkel getest is met Intel XMP.

Dit moet toch eenvoudiger kunnen, niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Mastakilla het verschilt per moederbord en CPU, dat kun je toch niet gaan aanpassen in PW ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
Bijvoorbeeld:
https://www.gskill.com/en/catalog/desktop-memory (enkel degene met '(for AMD)' achter)
https://www.corsair.com/w...Series&text=#rotatingText

Specifiek voor AMD getest. Uiteraard kan je dan ook nog de QLV van het mobo checken, maar als je daar alles van laat afhangen, dan moet je toch bijna alle huidige filters uit de memory pricewatch halen?

[ Voor 32% gewijzigd door Mastakilla op 06-03-2019 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
Slecht idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartvanOranje
  • Registratie: Februari 2012
  • Niet online
Mits type en snelheid, werkt geheugen gewoon op elk moederbord. Sommige zijn dan getest voor AMD, maar je kunt net zo goed elk ander geheugen op je moederbord plaatsen. :)

Content-leveranciers geven deze informatie niet standaard mee aan ons. Er komen bijna honderd nieuwe geheugenmodules per week uit en het aantal staat al op meer dan 8.000. Het is gewoon niet bij te houden en aangezien het geen noodzakelijke informatie is, komt er geen extra filter.

“Do. Or do not. There is no try.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Hackus schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 16:46:
@Mastakilla het verschilt per moederbord en CPU, dat kun je toch niet gaan aanpassen in PW ?
Het verschilt niet per mobo, maar per AGESA versie en dat is toch zeer vergelijkbaar bij alle AM4 mobo's.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
Het probleem dat ik heb met de huidige manier van Pricewatch voor geheugen, is dat je voor iedere module er wel bij zet welke snelheid bij welke latency mogelijk is. Maar bij 9 op 10 van de modules, zijn dit de snelheden / latencies die op Intel haalbaar zijn en niet op AMD (alles boven de 3200Mhz is bv al bijna onmogelijk op AMD). Enkel bij modules die, zoals uit mijn links hierboven blijkt, "gemaakt" zijn voor AMD, kloppen de snelheden ook voor AMD systemen.

Ik vind dit zware "discriminatie" tov AMD gebruikers en vooral ook een gigantisch gebrek in de pricewatch...

Als je er dan echt zo'n probleem mee hebt om een filter toe te voegen om te kiezen tussen "AMD-tested-modules" en "Intel-tested-modules", splits dan alle huidige snelheids-filters op in 2, zodat je
* snelheid op Intel
* snelheid op AMD
* latency op Intel
* latency op AMD
etc

En als het dan niet getest, zet er dit dan gewoon bij...

Maar dat lijkt me een nog 100x slechtere oplossing voor het wel degelijk bestaande probleem...

Of... verwijder gewoon ALLE snelheids indicaties ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Mastakilla op 01-04-2019 15:41 ]

Pagina: 1