MartiePL schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 16:20:
Mijn vraag luidt als volgt,
Dankzij de handleiding
'[KPN Glasvezel] Gebruik van eigen router' kan ik nu mijn eigen router gebruiken i,p,v de Experiabox v10a van KPN. Helaas moet ik nog wel de Experiabox gebruiken voor de telefonie.
Nu is mijn vraag. Is er een manier zodat ik de telefonie kan regelen via mijn Asus rt-ac87u router zodat ik de Experiabox helemaal niet meer nodig heb?
zoals hierboven ook al aangegeven, nee, het kan technisch wel maar KPN gaat je er niet mee helpen.
je hebt de registratie nodig en die zit "ingebakken" in de experia box.
zie het als je huisnummer, je kan hem er wel af halen en die op het huis van de buren schroeven maar zo werkt het niet.
dat nummer hoort bij dat huis.
zo hoort de Kan telefonie via de experia box te lopen.
op basis van registratie ziet hij dat.
ik heb een tijdje geleden een nieuwe glasvezel aansluiting opgeleverd bij een klant ( FFTO ) en daar wilde ik een Fritzbox aan knopen.
dat ging allemaal mooi, klant zag er enorm snelheid verschil toen ik internet had aangesloten alleen toen moest de telefonie nog, die zat bij KPN EEN, via een experia box.
ik dacht ik plug de boel gewoon om, zorg dat basis station zelfde IP blijft behouden, ik kon na elke reboot 1x bellen ( want dan registreert hij zich ) en daarna was het weer afgelopen.
klant wilde telefonie bij KPN EEN houden ( want contract en kosten ) dus de Experia box achter de fritzbox gezet...
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!