Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wachten op Ryzen 2 en Navi, of toch niet?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Amon-Re
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23-11 11:43
Beste Tweakers,

Anderhalf jaar geleden is mijn Game pc overleden. Ik dacht zonder game pc te kunnen en alleen op de PS4 te spelen, maar het begint nu toch echt te kriebelen! :9

Ik weet alleen niet of ik nu moet instappen met de huidige hardware of moet wachten op Ryzen 2 (3000 series) en Navi. Of dat ik met Ryzen+ en Polaris/Turing moet instappen? Turing is best duur en Polaris verouderd.

Kan ik hierover advies krijgen?

Ik speel voornamelijk RTS games van behoorlijke leeftijd:
- Warcraft III: The Frozen Throne
- Age of Empires III
- Dawn of War II
- Total War: Medieval 2
- Red Alert 3
Maar ook iets modernere titels, zoals Total War: Rome II. En de RPG game Skyrim.
In de toekomst verwacht ik Warcraft III: Reforged te spelen en hopelijk nieuwe Total War/Elder Scrolls games. Eigenlijk niet heel erg zware games op de Total War serie na dan, die zijn vaak toch wel mooi op medium. Dus ik denk dat een High-end wellicht niet nodig is en een mid-range goed genoeg is.

Nu ben ik redelijk op de hoogte van de ontwikkelingen omtrent Ryzen 2, Navi en Turing. Maar geruchten over vertraagde AMD producten zijn een beetje jammer :'(

Alvast bedankt voor het advies! :)

Beste antwoord (via Amon-Re op 06-03-2019 16:10)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ja, als dat waar is.

Ryzen 5 3600: $178
Ryzen 5 3600: 8-cores, 16-threads, clocked at 3.6GHz to 4.4GHz

is de Ryzen5 nog beter dan nu Ryzen7 en goedkoper

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Alle reacties

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Waarom wachten ?
Je weet nog geen prijzen, niet wanneer wat uitkomt etc etc.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:19
Wat is er overleden? Als je je gpu nog kan gebruiken kan je een mobo, cpu en ram kopen. Die cpu en gpu kan je dan upgraden als het zo ver is.

Als je een 2600 neemt kan je die zonder al te veel verlies vast doorverkopen

[ Voor 22% gewijzigd door 418O2 op 06-03-2019 15:39 ]

• Amon-Re
@418O2
Er was bliksem inslag en een hele goedkope voeding+moederbord heeft mijn i7-2600k en GTX 580 gefrituurd.
Ook was het wel een beetje erg oud, dan zou ik RAM, MOBO, GPU en CPU moeten upgraden.

@Hackus
Omdat de geruchten zijn dat het in juni uitkomt en eerder al wordt aangekondigd. Plus de gelekte prijzen van de 3000 series zagen er erg goed uit. Maar ja eigenlijk bijna 'to good to be true'.

edit: typo.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Amon-Re schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 15:52:
@418O2
Er was bliksem inslag en een hele goedkope voeding+moederbord heeft mijn i7-2600k en GTX 580 gefrituurd.
Ook was het wel een beetje erg oud, dan zou ik RAM, MOBO, GPU en CPU moeten upgraden.

@Hackus
Omdat de geruchten zijn dat het in juni uitkomt en eerder al wordt aangekondigd. Plus de gelekte prijzen van de 3000 series zagen er erg goed uit. Maar ja eigenlijk bijna 'to good to be true'.

edit: typo.
7 juli, is de verwachting van de launch.

In fact, we’ve seen a new rumor that suggests that AMD Ryzen 3000 chips will be launching alongside AMD Navi graphics cards at Computex in July. That would line up with the mid-2019 window that AMD CEO announced at CES 2019, so we’ll have to wait and see what happens.

• Amon-Re
@Hackus
Tijdens de Computex is best wel snel natuurlijk. Het zou enorm zonde zijn om een mid-range build te bouwen als je 4 maanden later veel meer performance zou krijgen voor hetzelfde geld.
Bedankt voor het opzoeken en antwoord trouwens.

Acties:
  • Beste antwoord

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ja, als dat waar is.

Ryzen 5 3600: $178
Ryzen 5 3600: 8-cores, 16-threads, clocked at 3.6GHz to 4.4GHz

is de Ryzen5 nog beter dan nu Ryzen7 en goedkoper

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:22
Amon-Re schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 16:02:
@Hackus
Tijdens de Computex is best wel snel natuurlijk. Het zou enorm zonde zijn om een mid-range build te bouwen als je 4 maanden later veel meer performance zou krijgen voor hetzelfde geld.
Bedankt voor het opzoeken en antwoord trouwens.
Ze zijn voor de zomer aangekondigd geloof ik, dus als je kan wachten dan zou ik wachten.

• Amon-Re
Ja dat dus! Man een 8-core voor waarschijnlijk zo'n € 200,- Tja.

• Amon-Re
Duidelijk, nog eventjes geduld dan maar! Harstikke bedankt voor het meedenken. Ik denk dat het een Ryzen 5 3600 met een Navi RX 3070 wordt.
https://www.notebookcheck...ices-leaked.374406.0.html

Dat zou enorme performance per euro zijn.

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
De discussie over het wachten wordt hier vaker gevoerd. Je kunt altijd wel wachten, elk jaar komt er iets nieuws uit. Als je van de zomer weer wacht dan heb je een paar maanden later weer een nieuwe generatie intel cpu's (ik verzin maar wat), als je nog een jaar wacht heb je een Ryzen 4600 enz enz.

Je kunt er ook voor kiezen om nu gewoon een pc te kopen en er gebruik van te maken en van te genieten, je hebt dan een half jaar plezier extra.

Daarnaast vraag ik me sterk af of je met de genoemde games ook niet gewoon kunt volstaan met een wat eenvoudiger pc. Red Alert 3 heeft nou niet bepaald een Ryzen 3600 met een supersnelle videokaart nodig.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Zoals hierboven gezegd kun je ook heel makkelijk overweg met een goedkopere PC, die spellen zijn nou niet echt veeleisend. Een quadcore met een RX560 zou al genoeg moeten zijn :P

Ik denk niet dat het het wachten waard is, koop nu een mooi systeempje want wachten is ook niet leuk...

[ Voor 23% gewijzigd door d22wth op 06-03-2019 19:55 ]

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

• Amon-Re
De spellen werkte eigenlijk allemaal prima op een GTX 580 en dat is nu toch wel al archaïsche hardware. Alleen Rome 2 was toch net te zwaar op de hoogste settings. Ik heb een beetje rondgekeken naar prijs kwaliteitsverhouding, budget range is niet erg goed geprijsd. Een RX 560 is toch al gauw € 140,- Terwijl een RX 570 dubbel zo snel is voor € 40 meer.

@John Rambo @d22wth
Jullie hebben gelijk, je kan wachten tot in de oneindigheid. Maar 4 maanden wachten voor zeker drie dubbele snelheid in GPU-land en toch zeker 2 cores meer in CPU-land voor het zelfde geld. Het is bijna of ik een dief ben van mijn eigen portemonnee.

• John Rambo
@Amon-Re je moet het zelf weten maar om te gaan wachten op dergelijke hardware lijkt mij een beetje overkill. Daarnaast gaan de prijzen van nieuwe generatie hardware over het algemeen iets omhoog. Je hebt snellere hardware maar meestal betaal je er ook meer voor. Ik zou ook niet teveel verwachten van driedubbele snelheden en dergelijke, over het algemeen heb je met een nieuwe generatie cpu of gpu 10-20% snelheidswinst, uitzonderingen daar gelaten.

Als ik naar je games kijk zou je prima kunnen volstaan met een Ryzen 5 2400G bijvoorbeeld met een geïntegreerde gpu. Op een later moment kan je die altijd weer verkopen en dan een upgrade uitvoeren mocht dat nodig zijn. Als je het hebt over een dief van je eigen portemonnee zijn dan is dat mijns inziens meer wanneer je onnodig veel geld uitgeeft voor een systeem wat je niet optimaal benut. Een mercedes kopen om boodschappen mee te gaan doen terwijl een VW polo ook zou volstaan. :9

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2400G Boxed€ 137,50€ 137,50
1ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4€ 88,-€ 88,-
1Fractal Design Define S€ 69,90€ 69,90
1Team Group Vulcan TLRED416G3000HC16CDC01€ 90,-€ 90,-
1BitFenix Formula Gold 450W€ 62,50€ 62,50
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 68,50€ 68,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 516,40

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Het is te begrijpen wanneer je €160/170,- uitgeeft aan een cpu, en dat je in aug er een betere voor krijgt.
Je geeft je geld liever goed uit. dus Ryzen5 3600 ipv 2600, of 3300G ipv 2400G.

@John Rambo als je voor het geld van een polo een benz kan rijden :)

[ Voor 16% gewijzigd door Hackus op 07-03-2019 11:51 ]

• John Rambo
Het is een discussie zonder einde, maar wat ik al zei je kunt na de zomer nog 6 of 12 maanden wachten en dan heb je voor hetzelfde geld weer een betere. Zo blijf je door gaan. Je kunt er ook voor kiezen nu een pc te bouwen (wat ik hierboven al neergezet heb) en lekker te gaan gamen, genieten is ook wat waard.

Anyway, verschil van inzicht en het is aan jou te beslissen wat je doet. ;)

• Amon-Re
@John Rambo
Leuke vergelijking inderdaad; een Vega 11 iGPU is meer dan zat. Maar een Vega 20 ofzo in een 3600G voor ook €180,- is niet mis.

De build die je hebt neergezet ziet er erg goed uit. Ik loop als sinds vorig jaar over de 2400G te twijfelen. Het voordeel van de AM4 moederborden dat je ze nog tot 2020 kan upgraden dus ik kan altijd nog de 3600G erin prikken.

Ik denk dat ik een lijstje maak op basis van je build, maar dan een Mini-ITX omdat ik het dan wel tof zou vinden om iets kleins te bouwen.

• John Rambo
Die 2400G kan je tegen die tijd waarschijnlijk nog wel voor minimaal 50 euro doorverkopen dus dat kan je dan weer van de aanschaf van een nieuwe Ryzen afhalen.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2400G Boxed€ 137,50€ 137,50
1ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac€ 109,95€ 109,95
1BitFenix Prodigy Zwart€ 79,90€ 79,90
1Team Group Vulcan TLRED416G3000HC16CDC01€ 90,-€ 90,-
1BitFenix Formula Gold 450W€ 62,50€ 62,50
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 68,50€ 68,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 548,35

[ Voor 88% gewijzigd door John Rambo op 07-03-2019 12:37 ]

• Amon-Re
@ John Rambo
Erg toffe build! Mooi gebalanceerd en die BitFenix Prodidgy ziet er strak uit. Ik geloof dat de voeding een goede is, maar misschien een beetje een te goede? Is de [url="@ John Rambo Erg toffe build! Mooi gebalanceerd en die BitFenix Prodidgy ziet er strak uit. Ik geloof dat de voeding een goede is, maar misschien een beetje een te goede? Is de https://tweakers.net/pricewatch/745437/corsair-cx450.html"]Corsair CX450W[/url] niet wat beter voor iets minder?

In het verleden heb ik alle onderdelen bij Alternate besteld, maar ik geloof dat hun geen Bitfenix producten hebben :'(
Ik ben aan het kijken bij Azerty, is dat een beetje een betrouwbare partij? Misschien dat ik hun het boeltje in elkaar laat zetten, gemak dient de mens. 8)

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-05 12:46
Ik zou als je het zelf kan het gewoon zelf doen. Dan weet je tenminste goed hoe het in elkaar steekt en of je alles netjes aangesloten en weggewerkt hebt.

Azerty is een goede zaak, ik doe daar zelf veel zaken mee :)
Amon-Re schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 13:24:
@ John Rambo
Erg toffe build! Mooi gebalanceerd en die BitFenix Prodidgy ziet er strak uit. Ik geloof dat de voeding een goede is, maar misschien een beetje een te goede? Is de [url="@ John Rambo Erg toffe build! Mooi gebalanceerd en die BitFenix Prodidgy ziet er strak uit. Ik geloof dat de voeding een goede is, maar misschien een beetje een te goede? Is de https://tweakers.net/pricewatch/745437/corsair-cx450.html"]Corsair CX450W[/url] niet wat beter voor iets minder?

In het verleden heb ik alle onderdelen bij Alternate besteld, maar ik geloof dat hun geen Bitfenix producten hebben :'(
Ik ben aan het kijken bij Azerty, is dat een beetje een betrouwbare partij? Misschien dat ik hun het boeltje in elkaar laat zetten, gemak dient de mens. 8)

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

@ John Rambo

CX450 is niet slecht maar ook niet fantastisch goed. Met maar 1x PCIe blijven toekomstige GPU upgrades beperkt.
Formula Gold is beter!

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@ John Rambo

qua voeding voldoet deze ook, als de formula niet/moeilijk verkrijgbaar is pricewatch: be quiet! Pure Power 11 400W

• Amon-Re
Thanks voor de adviezen !
Ik denk dat ik voor de BeQuit! Voeding ga. Even een lijstje maken.
Pagina: 1