Ik vind het erg leuk om bijvoorbeeld op vakantie video's te maken en dit later te monteren tot één film. Hiervoor heb ik een paar jaar geleden een tweedehands handycam gekocht: Sony HDR-CX115E. Dit is mij erg goed bevallen. Behalve dat de beeldkwaliteit goed is (gaat tot 50fps) past dit formaat prima in mijn broekzak. Omdat het een tweedehands camera is ben ik er ook niet zo 'bang' mee wat het filmen alleen maar leuker maakt.
Nu is deze camera recent door een technisch defect kapot gegaan en zoek ik een vervanger. Omdat ik niet heel erg in de wereld van filmcamera's zit vraag ik hier om advies wat te kopen. Door mijn vorige camera keek ik natuurlijk meteen weer naar een handycam maar ik vraag me af of dit het beste is in mijn situatie? Zo nee, waar moet ik naar kijken? Een compactcamera, systeemcamera of SLR?
En zo ja, wat is dan een goed type/merk voor een handycam?
Mijn wensen:
Nu is deze camera recent door een technisch defect kapot gegaan en zoek ik een vervanger. Omdat ik niet heel erg in de wereld van filmcamera's zit vraag ik hier om advies wat te kopen. Door mijn vorige camera keek ik natuurlijk meteen weer naar een handycam maar ik vraag me af of dit het beste is in mijn situatie? Zo nee, waar moet ik naar kijken? Een compactcamera, systeemcamera of SLR?
En zo ja, wat is dan een goed type/merk voor een handycam?
Mijn wensen:
- Losse camera (dus geen telefoon)
- Budget van max €200
- Kan nieuw of tweedehands zijn
- Moet passen in (grote) broekzak
- Stevig gebouwd
- Full HD filmen
- Fatsoenlijke audio (dus geen go-pro)
- 50 of 60 fps
[ Voor 3% gewijzigd door Mycroft op 06-03-2019 15:26 ]