Medion Akoya laptop, aan/uit werkt maar laptop start niet op

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcp-mario
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-05-2024
In een normale situatie gaan ook allerlei lampjes branden en zie ik het venster oplichten en wordt hardware gecontroleerd waarna de machine doorstart naar het login venster.
Vandaag is dit anders, als ik de laptop aan zet, dan gaan er net als anders allerlei lampjes branden zoals van de voeding, harde schijf en WiFi, maar het venster blijft zwart (ook geen backlight).
Lampje van Bluetooth gaat na een paar tellen weer uit en lampje van harde schijf licht ook even op.
Machine is bijna 9 jaar oud.
...

Er staat een editie van Windows 7 op
...

Ik probeerde een voeding reset, zonder accu opstarten, geheugen er uit, geheugen omwisselen, schijf er uit .... maar er verandert niets.
Het venster blijft zwart.
Andere monitor aangesloten, maar ook daar geen activiteit.
De heatpipe wordt wel lauw en de ventilator werkt ook normaal, de processor lijkt daarmee niet defect.
Ik heb het apparaat open geschroefd en connectors los gemaakt en opnieuw aangesloten, maar er verandert niets.
Als ik op de aan/uit knop druk is de machine meteen uit.
Gewoonlijk als de laptop is ingeschakeld, duurt het ongeveer 4 seconden voordat ie uitschakelt.
...
Ik heb zelf het idee dat er iets met de voeding is, ofwel het moederbord overleden.
Maar aangezien ik niet over apparatuur beschik, kan ik niets meten.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Kun je hier mss iets mee: https://www.computerhope.com/beep.htm
Dit "net als anders allerlei lampjes branden zoals van de voeding, harde schijf en WiFi" wijst nog niet echt naar de voeding.

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcp-mario
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-05-2024
Veng7 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 15:19:
Kun je hier mss iets mee: https://www.computerhope.com/beep.htm
Dit "net als anders allerlei lampjes branden zoals van de voeding, harde schijf en WiFi" wijst nog niet echt naar de voeding.
Bedankt voor je reactie, je hebt gelijk ... het wijst nog niet echt naar de voeding of iets anders zoals het moederbord.
Al vaker heb ik aan de hand van een piep problemen met een computer kunnen verhelpen.
In de beschrijving staat ook beschreven 'je hoort niets of ...' en bij deze laptop kom ik idd niet verder.
Zoals aangegeven, de machine is bijna 9 jaar oud en hoewel niet heel vaak gebruikt ... heb ik het idee dat er iets met de voeding op het moederbord mis is.
Het enige wat ik nog kan doen is de accu verwijderen en de laptop een aantal dagen laten staan zonder elektrische aansluiting .... zien wat er dan gebeurt.
Verder heb ik geen gereedschappen om (status van het bord) door te meten.
Wordt over enkele dagen vervolgd ... tot dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
"Het enige wat ik nog kan doen is de accu verwijderen en de laptop een aantal dagen laten staan zonder elektrische aansluiting .... zien wat er dan gebeurt."
Zonder adapter of accu een paar maal de aan/uit knop bedienen schijnt genoeg te zijn om alle c's te ontladen.

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?