Tannoy subwoofer geen geluid

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silpwd51
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 18-05-2020
Ik heb een actieve subwoofer van Tannoy.

Ging na een tijdje een raar krakend en vervormd geluid maken.
Daarna is de zekering door gebrand.
Nu heb ik de zekering vervangen en komt er helemaal geen geluid meer uit.
Als de powerswitch op OFF staat is het lampje groen maar als hij op STANDBY of ON staat is het lampje rood... :?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-03 19:32

Mikayu

.srt

Een zekering brand niet voor niets door. Vervangen zonder de oorzaak te fixen gaat weinig helpen.
Begin eens met een andere speaker eraan te hangen om de versterker alvast uit te sluiten.

En lamp indicatie klopt, maar dat had je ook terug kunnen vinden in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silpwd51
Andere speaker eraan gehangen, nog steeds geen geluid.

Handleiding heb ik helaas niet, 2e hands set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 04-05 18:08
silpwd51 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 14:09:
Andere speaker eraan gehangen, nog steeds geen geluid.

Handleiding heb ik helaas niet, 2e hands set.
Google is je beste vriend, probeer eens; ''typenummer (staat achterop)" pdf ;)

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-03 19:32

Mikayu

.srt

Dan ligt het aan de versterker. Vermoedelijk eindtrap. De voeding lijkt nog in orde.

Meestal wel makkelijk te vervangen, maar als de oorzaak elders ligt dan kost het je weer een nieuwe transistor en een zekering dus je zult alles moeten doormeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silpwd51
Kan de manual nergens meer vinden online. Het betreft een Tannoy Mercury MXSUB10.

Ik ben zelf een leek wat betreft elektronica. Zou ik volgens jullie er zelf achter kunnen komen wat het probleem is + het eventueel te repareren? Of zou ik beter naar een zaak kunnen gaan waar ze dit soort reparaties doen, als deze überhaupt bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1178010

Toevallig heb ik zelf een Tannoy Mercury MXSUB10 , en er is heel weinig informatie over te vinden wat betreft dit model. Er is ook een andere variant die er heel erg op lijkt maar intern anders is (Dat is de Msub10)
Ik zal kijken of ik nog ergens boekjes of iets er van heb liggen maar ik betwijfel het .
Zou je een foto van de achterkant van de sub kunnen maken zodat ik zeker weet dat wij de zelfde hebben?
Pagina: 1