Afstudeerproject - meemaken aanrijding met persoon

Pagina: 1
Acties:
  • 332 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal ik ben Daisy, ik studeer communicatie en multimedia design en ben aan het afstuderen.
Mijn afstudeer project gaat over het helpen van mensen die in de trein hebben gezeten toen er een aanrijding was met persoon.

Er word op dit moment nog niet veel hulp geboden aan mensen die dit hebben meegemaakt al kan dit soms erg traumatisch zijn voor de reizigers. Hier wil ik me dus mee bezig houden, er een oplossing voor vinden om het een betere situatie te maken dan dat het nu is.

Hiervoor ben ik opzoek naar mensen die dit hebben meegemaakt, hun verhaal willen delen en wat vragen willen beantwoorden. Alvast bedankt.

Hoe heb je dit ervaren?
Hoe lang geleden heb je dit meegemaakt?
Hoe vaak denk je hieraan terug?
Zou je je kunnen voorstellen dat iemand dit traumatisch kan ervaren of heb je het zelf traumatisch ervaren?
Wat voor gevoel had je daarbij?
- Heb je hulp gehad om met dit gevoel om te gaan?
- Heb je hulp aangeboden gekregen?
- Heb je hulp opgezocht?
- Heeft dit geholpen op korte/ lange termijn?
- Bij welke partij heb je hulp gevonden?
- Wat hebben ze gedaan om te helpen?
Waar had je het meeste behoefte aan op het moment dat het gebeurde? (Bijvoorbeeld Duidelijkheid over de procedure/ iemand om mee te praten/ meer informatie/ minder informatie een knuffel... etc.)
Waar had je behoefte aan een week later?
Reisde je toen samen met iemand?
Heb je het er met deze persoon over gehad?
- Hielp dat met het verwerken van het voorval?
Denk je dat je er steun aan had gehaald als je wel met iemand had samen gereisd?
Zou je in contact willen komen met andere die dit hebben meegemaakt?
- Had je in contact willen komen met andere die dit hebben meegemaakt toen het net was
gebeurd? -
Heb je andere reacties in de trein gehoord, wat waren deze?