ADSL en HUB?

Pagina: 1
Acties:

• Bernaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01 16:03
Bij KPN hebben ze het over dat je een extra ethernetkaart nodig hebt voor in je computer om je ADSL-modem in te douwen...
Maar nu is mijn vraag, als je nu een HUB hebt, kan je de ADSL-modem dan ook in de HUB steken of moet ie per se via netwerkkaart in je comp...
Graag snel antwoord want het heeft haast!

Thnx!

• Bass64
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

ze zeggen dat het kan
maar ik zelf denk dat het niet kan
want je zit op een andere sub net en andere ip range
dus ik denk niet dat je de andere computer nog ziet

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

Verwijderd

als je een extra ip krijgt kan het wel

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 24 juli 2001 20:11 schreef killerb het volgende:
als je een extra ip krijgt kan het wel
En bij het "basic" abo krijg ja maar een ip, en vroeger bij het "echte" abbo maar liefst vier.

Hoe dat werkte weet ik niet (allemaal los inbellen, met één modem :?). Maar volgens mij krijg je tegenwoordig gewoon maar een ip'tje.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Bernaar
Dus het wordt dan maar gewoon een internet-sharing proggie gebruiken...
(Sygate rulezzz daarbij trouwens)
8-)

• Pluto
  • Laatst online: 31-05-2023

Pluto

MyDigitalPictures.TK

ik heb een soortgelijk dilema.
ik krijg een basic abo. heb een hub en twee Pc's. en een modem
ik wil dat bijde Pc appart kunnen in bellen. (misschien kan ik de modem op bijde Pc's instaleren als hun modem)
en het liefst ook nog tegelijk op inet. kunnen. dus dat de ene al op inet. zit en dat de andere dan via het netwerk verbinding maakt en andersom. ik denk aan "dial whenever a network connection is not present"
het is een leuk idee maar misschien is het absoluut niet uitvoerbaar.
ik wil gewoon even kijken hoever ik kan komen.

AOpen HQ-45A | MSI K7T 266 Pro | AMD Thunderbird 1400 (FSB 266) | 512MB DDR | Asus V8200 Deluxe | SBlive 5.1 | Maxtor 60GB 7200rpm | 16x40 Pioneer 106S Slot-in | 16x PlexWriter | Iiyama 19" A902MT | FinePix S602z | Archos Jukeboxe Multimedia 20GB

• Bernaar
Met een internetshate proggie kan het zoiezo al hoor, doe ik hier ook al via mijn crooslink netwerk (dat een HUB gaat worden van 3 comps)

• Pluto
  • Laatst online: 31-05-2023

Pluto

MyDigitalPictures.TK

zou je me daar iets meer uitleg over kunnen geven?! wat is het en waar kan ik het vinden!

AOpen HQ-45A | MSI K7T 266 Pro | AMD Thunderbird 1400 (FSB 266) | 512MB DDR | Asus V8200 Deluxe | SBlive 5.1 | Maxtor 60GB 7200rpm | 16x40 Pioneer 106S Slot-in | 16x PlexWriter | Iiyama 19" A902MT | FinePix S602z | Archos Jukeboxe Multimedia 20GB

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 07:28
Ik zag in de PCM van deze maand een review van een ADSL/Kabel router met 4 poorts 10/110 hub voor 485 piek adviesprijs. Is dat niet een opossing ?

• Bernaar
Nueh, dan hou ik het wel bij een brokkie software
*D

• Bernaar
Over sygate?
www.sygate.com heh!
Of www.tucows.com staat het vast ook!
Overal en nergens kan je het vinden!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 24 juli 2001 20:59 schreef Pluto het volgende:
ik heb een soortgelijk dilema.
ik krijg een basic abo. heb een hub en twee Pc's. en een modem
ik wil dat bijde Pc appart kunnen in bellen. (misschien kan ik de modem op bijde Pc's instaleren als hun modem)
en het liefst ook nog tegelijk op inet. kunnen. dus dat de ene al op inet. zit en dat de andere dan via het netwerk verbinding maakt en andersom. ik denk aan "dial whenever a network connection is not present"
het is een leuk idee maar misschien is het absoluut niet uitvoerbaar.
ik wil gewoon even kijken hoever ik kan komen.
Moment, let me rephrase that. :)

Je wil:
• En op beide pc's apart kunnen inbellen
• Als een van beide pc's al aangesloten is, moet deze als server gaan werken (internet delen

:?

Klinkt érg spannend en uitdagend :).

HlpDsK had ook ooit hetzelfde idee. Kijk maar:
[topic=9824]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaats naar [forum=Negotiator].
Eh, ik bedoel [forum=4], Negotiator is Vakantie mod. ;)

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-08 09:59

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Dit draait bij mij gewoon hoor.
2 pc's met netwerkkaart, adsl modem samen op de hub.

Beide pc's kunnen inbellen via de modem, alleen niet tegelijk. Wanneer mijn pc een verbinding heeft deelt hij deze gewoon met de andere via een programmaatje van analogx.

Er is een maar, niet alles werkt wanneer die andere pc zelf inbelt, dus geen mail etc, vanwege de proxyinstellingen.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:58

Arno

PF5A

Op dinsdag 24 juli 2001 22:26 schreef Negotiator het volgende:
Bij deze:

Network Troubleshooting >> Internet & Telefonie
NOT!!! >:) :P *D

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:53
Bekijke anders deze link: http://www.weethet.nl/dutch/adsl_mxstream_pcs.htm staat alles duidelijk uitgelegt.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

• jlrensen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-08 22:47

jlrensen

plaatjes vullen geen gaatjes

Het kan niet!
Waarom niet? Je krijgt nu nog maar 1 IP, en kan dus nog maar 1 afzonderlijke VPN-verbinding maken. Vroeger kreeg je 4 IP's, en toen kon het dus wel.
Je kan natuurlijk nog wel je modem via een hub aansluiten, zolang je de modem dan maar met een crossed-kabel aansluit (of aan de uplink van de hub). Als je dan 2 PC's op die hub aan wil sluiten, kan dat ook, ze kunnen alleen niet meer tegelijkertijd inbellen. Als je met meerdere PC's tegelijk op het internet wilt, zul je toch echt een proxy, dan wel een NAT-router op moeten zetten.

Zie verder ook: http://www.mxstream.nl/support/aankondiging_1IP.html#5

Men moet het denken bijbrengen, niet wat al gedacht is. ~C. Gurlitt

Pagina: 1