Hoe kan ik het beste mijn beeldscherm aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mink_
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 01-09 22:33
Goedemiddag,

Ik speel graag racesimulators, speciaal daarvoor heb ik een aparte setup gemaakt met een oude tv van mij. De tv heeft de gebruikelijke vga en hdmi poorten. Mijn GPU (gtx 1070) heeft echter maar 1 hdmi aansluiting. De ene hdmi aansluiting wordt gebruikt door mijn monitor. Ik wil ook nog een oud scherm aansluiten met vga.

Ik denk eraan om een adapter van displayport naar vga te kopen voor de oude monitor die ik als tweede scherm wil gebruiken. Voor de tv zou ik een displayport naar hdmi kabel kopen.

Ik wil graag weten of deze kabels in staat zijn om mijn gpu te gebruiken om beeld te krijgen op beide schermen. De tv heeft een resolutie van 1920x1080 en het oude scherm een resolutie van 1440x900

Sorry als het een domme vraag is, maar ik vind al die videokabels maar lastig om te kennen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:51

nelizmastr

Goed wies kapot

Als je videokaart een HDMI aansluiting heeft en je TV ook, waarom zou je daar dan een DP>HDMI tussen bouwen? Beide zijn digitale signalen dus de beeldkwaliteit wordt er niet anders van.

DP>VGA voor het tweede scherm is inderdaad zinvol.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denBoom
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-07 01:02
In principe wil je alles op displayport of hdmi hebben. Beiden zijn digitaal en verloopkabels dp->hdmi zullen goed werken. Als het niet anders kan, dan zal een adaptor naar vga waarschijnlijk wel werken. Maar het is mogelijk dat het alleen maar werkt op sommige aansluitingen op je gpu. Of dat de andere resolutie voor bepaalde uitdagingen zorgt.

Welke aansluitingen heb je waar?

GPU: 3x displayport + 1x hdmi
TV: hdmi + vga
Scherm: hdmi
Oud scherm: vga